Wojtala77 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Witam. Mam problem z moim 1.6 AHL, mianowicie pali mi olej, wymieniłem uszczelniacze trzonków zaworów, przy demontażu pokrywy zaworów zauważyłem straszny "syf" na pokrywie i generalnie w silniku, mam wrażenie że ktoś przegrzał silnik albo jeździł na kiepskim oleju. Macie może jakiś pomysł czym wypłukać silnik? Już dwa razy używałem PROTEC Engine Flush, dwie wymiany oleju w ciągu 3000km. Nie wiem czy rozbierać cały silnik, może macie jakiś pomysł, podpowiedź co zrobić
Wojtala77 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2014 na 500 km 3-4 setki żeby znowu było tyle samo
Labiel Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Czyli ponad pół litra na 1kkm - trochę dużo. Wycieków nie ma? Jeśli nie to powiem tak: trzeba byłoby nieco obadać silnik żeby stwierdzić co z nim jest. Jeśli miałeś taki syf pod klawiaturą to pewnie taki sam w misce. A jak w misce jest syf to sitko smoka mogło się przytkać. Generalnie sprawdzić mu przedmuchy, sprawdzić ciśnienie oleju, sprawdzić kompresje, zrzucić miskę i prewencyjnie sprawdzić panewki. To wszystko po to aby określić zużycie silnika i pomyśleć co dalej. Silnik jak chodzi? W sensie kultury pracy? A po co to? Ano po to żeby nie pakować się w remont zarżniętego silnika. Kumpel w Hondzie też miał problem z braniem oleju. Wymienił pierścienie zrzucając głowicę - nawet dwa razy bo coś tam wyszło po drodze. Nie pomogło. Zdecydował wymienić pierścienie i panewki. Rozebrał dół i okazało się że silnik zajechany - dużo nie brakowało żeby panewka się obróciła bo zamków już nie było.
Wojtala77 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2014 Szczerze Ci powiem jeśli chodzi o kulturę pracy dla mnie jest bez zarzutu, jest to moje 3 audi z silnikiem benzynowym. Rano ciepło zimno, silnik ciepły czy zimny zero problemów z odpalaniem, mam jedynie wrażenie że może mniej mocy jest ale to pewnie moje wrażenie bo służbowe to diesel i więcej mocy. Moje pytanie czy jak bierze olej czy ciśnienie będzie większe mniejsze? Jak to jest?
Labiel Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Ciśnienie a branie oleju - raczej nie ma zależności. Tu chodzi generalnie o poznanie ogólnej kondycji silnika.
Wojtala77 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2014 Dziś lub jutro sprawdzę ciśnienie, jak wykręcone mam świece to na tłoku widzę "syf" taką maź
Labiel Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Trochę sadzy na tłokach zawsze będzie, ale jak bierze sporo oleju to tłoki potrafią być nieźle tym oblepione. U kumpla była całkiem spora warstwa. PS: Dlaczego piszę o sprawdzeniu ogóle kondycji silnika? A no po to żebyś czasem nie popełniał głupoty remontu zajechanego motoru. Jak się okaże że delikatnie mówiąc silnik jest już "słaby" to jeździj aż padnie a szukaj w między czasie innego. Takie silniki chodzą raczej za grosze. Żebyś czasem nie popełniał błędu jak wielu tutaj: "zrobię remont kapitalny to będę wiedział czym jeżdżę". A później wychodzi że ta "kapitalka" kosztowała 2 tyś i z remontem kapitalnym nie za wiele miała wspólnego.
Wojtala77 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Tego właśnie się obawiam, nie chciałbym generować dziwnych kosztów, jutro Ci napiszę albo jeszcze dziś jak tam ciśnienie w tłokach, zobaczymy co będzie ---------- Post dopisany 16-01-2014 at 15:24 ---------- Poprzedni post napisany 14-01-2014 at 15:20 ---------- Ciśnienie zmierzone, dziwna sytuacja na 1,2,3 na początku 6 a potem dobija do 13, na 4 - 8 a potem dobija do 13, zastanawiam się co dalej z tym robić 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się