Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ważny jest rozmiar....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Mam takie pytanie.Czy jeżeli mam felgi 17 cali 7J ET 43 lub 46 nie pamiętam :facepalm: obecnie na zimówkach 205/50/17 Dunlop WS3D Na lato mogę założyć oponki w rozmiarze 215/50/17 Może coś polecicie????

Opublikowano

Ja ostatnio szukałem opon na lato właśnie 215/50/17 wybór padł na nokiany zline. Bardzo fajna opona trochę głośna ale z czasem podobno cichnie. Właściwości trakcyjne rewelacyjne. Dobrym wyborem jest też dunlop sportmaxxx rt tylko cena trochę wyższa.

Opublikowano
Ja ostatnio szukałem opon na lato właśnie 215/50/17 wybór padł na nokiany zline. Bardzo fajna opona trochę głośna ale z czasem podobno cichnie. Właściwości trakcyjne rewelacyjne. Dobrym wyborem jest też dunlop sportmaxxx rt tylko cena trochę wyższa.

Pablo - nie uciszysz opony z czasem - jeśli kupiłeś używki to zapewne "podbite" - efekt wywołany na oponie nie najlepszym stanem amorków - przeciągnij ręką po bieżniku - poczujesz dołki i górki (szczególnie na brzegach bieżnika ) to możesz je już wy ... rzucić o ile już wyją nie szumią, jeśli słychać szum a czujesz tak jakbyś "głaskał kota pod włos" zamień koła na krzyż - pojadą "z włosem" i będzie trochę ciszej - nokian zline to opona asymetryczna - możesz to zrobić

Opublikowano

Opony nowki sztuki , amorki sprawne opony nie są wyzabkowane. Co do glosnosci to nie hucza tylko są głośne 72 db dunlop ma 65db. Sam producent pisze ze opona cichnie bo ma na sobie jakąś tam zewnętrzną warstwę itd . Zrobiłem na nich przed zima tylko z 500 km więc ucichna później :-P

Opublikowano

jeśli kolego pytasz o oryginalne zamienniki opon do a4 b5 to wyglada to tak

195/65/15 ori

205/55/16

225/45/17 tak to wyglada w odpowiednim zamienniku gdzie praktycznie średnica koła pozostaje identyczna z fabryka i tak samo jest z odczytem prędkości licznika (nie przekłamuje)

ale wiadowo że ożna latać na czym chcesz na twoich 7" 215 bedzie chronić felgę

luknij sobie tutaj i posprawdzaj jak to będzie miało sie do wskazań licznika

Zamienniki opon. Kalkulator opon. Przelicznik opon. Opony.com.pl

Opublikowano

Mam na lato ładne felgi ori 18 cali z oponkami 235/40/18 ale na drogi w mojej okolicy to jest słaby pomysł jeżeli chodzi o komfort,a 20km/h to nie zamierzam jeździć :decayed: więc myślę o zakupie jakiś ładnych oponek na 17 cali w rozmiarze 215/50/17 a 18 puścić na alle .....Zerknąłem w ten kalkulator i różnice między tymi 18 ,a 17 jest znikoma,więc powinno to wyglądać estetycznie jak również fajnie latać.

Opublikowano
Opony nowki sztuki , amorki sprawne opony nie są wyzabkowane. Co do glosnosci to nie hucza tylko są głośne 72 db dunlop ma 65db. Sam producent pisze ze opona cichnie bo ma na sobie jakąś tam zewnętrzną warstwę itd . Zrobiłem na nich przed zima tylko z 500 km więc ucichna później :-P

nooo jeśli sam producent pisze :wink: jakaś tam zewnętrzna warstwa, to o ile nie mylę się, to silikon który pozostaje na oponie po wyjęciu jej z formy a który po tych 500km już powinien zniknąć ... no ale - życzę oby się spełniło :hi:

Opublikowano

jaki silikon po wyjęciu z formy ? skąd takie cuda wzieliście ?

Opublikowano
jaki silikon po wyjęciu z formy ? skąd takie cuda wzieliście ?

silikon czy nie silikon ( o silikonie akurat gdzieś przeczytałem ) ale do rzeczy - jakieś "substancje śliskie" pozostają na nowej oponie po procesie produkcji - jakie już nie dociekam - i wskazanym jest tzw. dotarcie opony

---------- Post dopisany at 21:13 ---------- Poprzedni post napisany at 21:09 ----------

artykuł choćby tu:

Dlaczego opony trzeba dotrzeć? ~ Oponeo

---------- Post dopisany at 21:15 ---------- Poprzedni post napisany at 21:13 ----------

no ale w tym wątku nie o tym

Opublikowano

Żeby nie rozmywać tematu napiszę krótko.

Straszne głupoty napisali w tym art. coś usłyszeli ale nie wiedzą co...

"Środki zapobiegające przyklejaniu gumy do form" to specjalistyczny klej, którym spryskuje się środek opony a nie bieżnik. Środek ten zapobiega przyklejaniu się opony od środka do membrany a nie żadnej formy (żeby nie pękła przy wyjmowaniu z prasy wulkanizacyjnej), membrana wypycha od środka oponę pod wpływem ciśnienia. Od strony bieżnika szablon naciska na bieżnik oraz bok opony wulkanizując w ten sposób wzór bieżnika i napisy na boku opony.

Bieżnik składa się z 3 mieszanek: 1 tzw. na czoło - najmocniejsza potem 2 i 3, ta 3 ściera się najszybciej, więc to jest ten efekt docierania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...