Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Łańcuch rozrządu


freezblock

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegos czasu w silniku jest brzęczenie tak jakby był to łańcuch. Podczas jazdy też często gęsto to słychać. Dzisiaj zdjąłem pokrywe, żeby zobaczyć co i jak. Łańcuch był mocno napięty zero luzu a napinacz mogłem wcisnąć tak na oko ze 2 mm. Jak to powinno wyglądać na zdrowym napinaczu ? Nagrałem jak pracuje silnik i słychać takie brzęczenie. Telefon był przy napinaczu. Trzeba się dobrze wsłuchać. A może to co innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem jeszcze raz, niestety leszej jakości dźwięku nie mam juz czym nagrać. Dobrze słychać brzęczenie od 8 sekundy, potem jest różnie. Jak nie da rady tego na 100% wyłapać to podjadę najwyżej na jakiś spocik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przebieg i co było robione zmieniałeś już coś ?Napinacz nie powinien dać się wcisnąć.Jak masz przejechane 200 tyś. powinno się go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalatane już prawie 290tys i w rozrządzie nie robiłem nic nie wiem jak wczesniej bo samochód mam jakieś 40 tys km. Wszystko jednak wskazuje, że to będzie łańcuch z napinaczem, miałem nadziej, że może to jednak coś innego :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pokrywe i sprawdź na walku ssacym jak mocno jest rozjechany punkt. Cisnienie oleju tez sprawdz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev nie wiem czy dokładnie o to ci chodziło, przesunięcie punktu na łańcuchu wzgledem wałka.

Pierwsze zdjęcie to na wałku ssącym jak pisałeś

ssacy.jpg

A drugie zdjecie na wałku wydechowym

wydechowy.jpg

Dzisiaj jak próbowałem wcisnąć napinacz to nawet nie drgnął. Za pierwszym razem jak dał sie wcisnąć to silnik był zimny dzisiaj był delikatnie ciepły.

Ciśnienia nie mierzyłem bo nie mam manometru do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kolach zebatych masz wcięcia.

Najpierw musisz ustawic punkt na walku wydechowym a potem sprawdzasz jak to wyglada na ssacym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej jak kręcąć wałem tego nie ustawie ? Jeżeli okaże się, że na wałku ssącym jest przesunięcie to co to będzie oznaczać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciagniety łańcuch i wytarte bieżnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozebrałem padline i zrobiłem zdjęcia wałków na znakach i o dziwo wszystko jest idealnie.

Ssący

znaki1.jpg

Wydechowy

znaki3.jpg

Razem

znaki2.jpg

Wszystko zgadza sie z górnym martwym punktem cylindra 1.

I co teraz z tym zrobić wymieniać czy zostawić i szukać grzechotania gdzie indziej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie oleju i smok w pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobote pojade do znajomego do warsztatu to sprawdzę to cisnienie i dam znac co i jak

---------- Post dopisany 01-03-2014 at 22:23 ---------- Poprzedni post napisany 27-02-2014 at 19:43 ----------

Niestety nie mogłem podjechać sprawdzić tego ciśnienia w wekend, ale przy okazji rozebranego auta wymieniłem sobie olej na motul xcess 5w40 i tak jakby silnik troszkę ciszej pracuje. Przed wymiana wlałem do oleju płukanke liqui moly engin flush pro line. Niestety, choć miałem nadzieje stukanie nie ustało.:thumbdown:

W czasie jazdy podcza mocnego przyspieszania na 1 i 2 biegu stukanie jest mocne, na wyższych biegach już jest normalnie. Na postoju podczas szybkiego dodawania gazu tak do 3 4 tysiecy i przytrzymaniu na tych obrotach stuka całkiem głośno.

Przyglądałem sie rozrządowi który ma już jakieś 60 tysiecy i po ustawieniu go na znaki na wałkach rozrządu, znak na kole jest przesunięty względem znaku na pokrywie zaworów jakieś 2 mm. Między rolką napinacza a tłumikiem drgań jest 19mm (na zdjęciu, nie jest moje ale wygląda tak samo). Przy montażu ma być 8mm. Czy to już nie za dużo ?? Może sie delikatnie rozrząd przestawił i pasek wyciągnął i stąd te stuki.

rozrzad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to nie patrz, tylko na znaki na wale i na kole walka wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ustawieniu wałka wydechowego na znaki na kole zębatym łańcucha, znak na kole paska jest przesunięty w prawo jakieś 2mm względem znaku na pokrywie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Margines to 1/2 zeba Na kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak to ok. Ogarnę to ciśnienie teraz i zobaczymy co i jak

---------- Post dopisany 03-03-2014 at 17:44 ---------- Poprzedni post napisany 02-03-2014 at 10:41 ----------

Zrobiłem ciśnienie i wyniki takie:

prawie 5,5bara na zimnym motorze

przy 3000 obrotów prawie 6,5 bara

66 stopni (temp z klimatronika)

2 bary na wolnych

przy 3000 obrotów nieco ponad 5 barów

80 stopni

1,5 bara na wolnych

5bar przy 3000

Więc ciśnienie jest wporządu :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie owszem ale nie wiemy jaka jest wydajnosc pompy. Tak czy owak zajrzalbym do smoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...