Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TSFI Tiptronic- Falują obroty na zimnym silniku


turek18

Rekomendowane odpowiedzi




Witam,

Na zimnym silniku, szczególnie podczas mrozów falują obroty jak na filmiku. Autko przyspiesza wraz z falowaniem. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Problemu nie udało się zdiagnozować ani serwisowi Audi, ani specom od skrzń automatycznych Samko, którzy wykluczyli problem z konverterem (sprzegło hydrokinetyczne).

Macie jakieś pomysły co to może być??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ani specom od skrzń automatycznych Samko

Powaznie przestrzegam przed tym serwisem automatow. Polecam ursus zielonogorska 'awaryjnie'. Samko w starej lokalizacji juz mialo mocno ciekawe opinie. Przy polczynskiej sie ponoc czesto sadzi... Znajomy w a6 byl juz prawie gotow wydac sporo na remont skrzyni w audi-porshe nieopodal samko, uczciwy czlowiek polecil serwis asb w poznaniu( ;) ), serwis ASB bardziej oplacalny z laweta przy wiekszych naprawach, ale nie mam zamiaru wrzucac reklamy, a jedynie przestrzec. ;)

Co do falowania obrotow na zimno, nie borykamy sie z tym sami. ;) Mam 'amerykanca' z 2008r z quattro swiezo po odbudowaniu motoru po zerwaniu rozrzadu i rowniez stawialem na poczatku na problem z ASB(to moj kolejny automat - staram sie go oszczedzac na zimnym, ale najczesciej boli sumienie, ze musze sie spieszyc po miescie:/ ). Szukalem w sieci i pytalem, ale najczesciej byly to stare watki itp.

Za jakies 2 tyg znajomy wymieni mi olej w multitronicu.

Jak pomoze to z pewnoscia Cie o tym powiadomie.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Wczoraj wymienilem filtr paliwa w nadzieji że moz cos pomoże ale lipa- obroty wciaz faluja na zimnym..

Oleju w skrzyni nie wymienie bo u mnie jest bezobslugowy Tiptronic ale w przypadku Multitronica to Audi zaleca wymiane co 60 tys. km.

SOGA - chodzi o zawor recyrkulacji spacli EGR? Czy chodzi o ten zawor? : http://tablica.pl/oferta/zawor-przy-turbinie-audi-a4-b7-CID5-ID3hfp5.html

Napisz proszę gdzię robiłes zaworek i przepustnice i ile Cie to wyszło.

Wrzuce watek po angileku na jakies fora i dam znac jak cos ustale.

Dzięki za odpowiedzi.

Udanego weekendu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

• Zobacz wątek - DV i PCV w GTI po wirusie. chodzi mi o ten, ale ten który ty podałeś, również możesz spróbować wymienić, gdyby nie pomogła wymiana zaworu pcv.

Wymieniałem je u siebie w mieście. Wymiana zaworu wraz z nowym zaworem - 200zł A przepustnica 1100zł + adaptacja i wymiana = 1250zł

Choć najpierw obstawiał bym u Ciebie przepustnice. Spróbuj ją jeszcze wyczyścić, lub na nowo zaadaptować nim ją wymienisz na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z tymi obrotami? ustały? ja mam ten sam problem od października, kiedy kupiłem swoją A4 w wersji USA, obroty falują identycznie jak na filmiku, na ciepłym też czasem potrafią. Żaden serwis Audi u mnie w Lublinie, ani w Wawie R&W też sobie nie poradzili. Byłem u kilku magików od elektroniki, każdy rozkładał ręce.

Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie zrobilem :decayed:

jak zrobilo sie cieplej to minimalnie falują ale przestałem na to uwage zwracać. Miedzyczasie wymieniałem olej na Motul i furacz śmiga..

dziwna sprawa ze tez model ze Stanow i to samo - w Audi na raszyńskiej nie pomogli.. błędów nie ma..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne trzeba zrobić , odczyt błędów nic nie daje ,ale o tym już wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak się raz zdażyło jak ze 100 okatnowego racinga zalałem 98Pb statoil, ale to tylko przez chwile po jakimś czasie wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ma, czy nie ma , napisałem jaka była u mnie sytuacja, być może przypadek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Mam ten sam problem na zimnym silniku obroty falują w okolicach 2 tys. Na rozgrzanym się uspokaja.

Znalazł ktoś rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie to po prostu przypadłość...

Miałem 2.0 tfsi quatro w tiptroniku i falowały...  ale nigdy nic się więcej nie działo, czy pogarszało.

Problemem jest zapewne konwerter, ale jego regeneracja nie daje gwarancji, że przestanie falować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w VCDS poślizg pomiędzy silnikiem a skrzynią. Na zapiętym lockupie wartość ma wynosić 0-25 rmp, u mnie jest od 25 do 400 rmp. Ślizga się hydrokinetyk - skrzynia w najbliższym czasie idzie na warsztat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...