Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszczelka górnej miski olejowej-walek wyrównoważający


Bartollo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie robię z znajomkiem jego 2.5 V6 zrzuciliśmy już kołyskę dolną michę lecz nie wiemy jak ustawić wałek. Są jakieś blokady czy coś ? A i czy gorna część miski wyjdzie jak nie rozbieraliśmy przodu ?

Posiada ktoś jakieś materiały pomocnicze i byłby skłonny się nimi podzielić ???

Z góry dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie robię z znajomkiem jego 2.5 V6 zrzuciliśmy już kołyskę dolną michę lecz nie wiemy jak ustawić wałek. Są jakieś blokady czy coś ? A i czy gorna część miski wyjdzie jak nie rozbieraliśmy przodu ?

Posiada ktoś jakieś materiały pomocnicze i byłby skłonny się nimi podzielić ???

Z góry dzięki za info

Ja osobiście nie zdejmowałem górnej miski ale wiem że jest to żmudna i czasochłonna praca,trzeba się znać na rzeczy.Np.trzeba wyjąć alternator i rozrusznik a to raczej będzie ciężko bez zdejmowania przodu to tylko wierzchołek góry lodowej w całej robocie.

Jaki powód??wyciek oliwy100% że z tego miejsca??.Jeśli nie ma 100% pewności że tam jest pies zakopany poleciłbym umyć silnik i sprawdzić gdzie faktycznie jest wyciek(jeśli o niego faktycznie chodzi:wink:).:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego temat miski jest do ogarnięcia ale czasochłonny! Górna część miski Wam śmiało wyjdzie bez rozbierania przodu, lecz musicie odkręcić poduszki silnika i podnieść silnik kilka cm do góry bo inaczej miska nie wyjdzie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek na pewno jest z tego miejsca. Wszystko juz prawie rozebrane zostało wyciagnac pompę oleju i wałek wyrównoważający. Lecz nie wiem w którym miejscu jest miejsce na blokadę tego wałka aby go ustawić w tym samym miejscu.

Wysłane z telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego temat miski jest do ogarnięcia ale czasochłonny! Górna część miski Wam śmiało wyjdzie bez rozbierania przodu, lecz musicie odkręcić poduszki silnika i podnieść silnik kilka cm do góry bo inaczej miska nie wyjdzie... :)

Ale czy potrzebny??wywalać czas i kase(kolejność dowolna)

---------- Post dopisany at 03:33 ---------- Poprzedni post napisany at 03:28 ----------

blokada jest w bloku jak i na wałkach na pompie kończąc.Wszystko ma grać:naughty:

---------- Post dopisany at 03:35 ---------- Poprzedni post napisany at 03:33 ----------

Zapożyczone

– Spuścić płyn chłodzący

– Wymontować przedni zderzak

– Ustawić poprzeczny pas nadwozia w położeniu serwisowym

– Zdjąć uszczelkę pokrywy przedziału silnikowego z krawędzi śrubowych błotnika.

– Aby nie uszkodzić krawędzi śrubowych błotnika przyrządem do podwieszania -10-222 A-, po obu stronach pomiędzy krawędzią śrubową błotnika a znajdującą się pod spodem blachą usztywniającą umieścić podstawy błotnika -T40045-.

– Nałożyć przyrząd do podwieszania -10-222 A- na krawędź śrubową błotnika, trzpień ustawiony z przodu.

– Wymontować ucho przyrządu do podwieszania -2024 A-.

– Umieścić sworzeń -1- ponownie w środkowym otworze przyrządu do podwieszania -2024 A- i zabezpieczyć go zawleczką.

– Umocować sworznie przyrządu do podwieszania -2024 A- na trzpieniu przyrządu do podwieszania -10-222 A-.

– Zawiesić przyrząd do podwieszania -2024 A- w przednim i tylnym uchwycie do podwieszania na silniku.

UWAGA!

Haki mocujące i trzpienie przyrządu do podwieszania muszą zostać zabezpieczone zawleczkami

– Naprężyć silnik za pomocą trzpienia przyrządu do podwieszania -10-222 A-, nie podnosić.

– Wyjąć miarkę poziomu oleju.

– Odkręcić rurkę prowadzącą miarki poziomu oleju na głowicy silnika z prawej strony.

– Wymontować pasek wielorowkowy → Rozdział.

– Odłączyć elektryczne złącze wtykowe -1- przy zaworze regulacyjnym sprężarki układu klimatyzacji -N280-.

UWAGA!

Nie wolno otwierać obiegu środka chłodniczego układu klimatyzacji.

– Wykręcić śruby -patrz strzałki- na sprężarce układu klimatyzacji.

– Zawiesić sprężarkę układu klimatyzacji z podłączonymi przewodami na wsporniku zespołu napędowego -patrz strzałka-.

– Odkręcić uchwyt sprężarki układu klimatyzacji -patrz strzałki-.

– Wykręcić śruby -patrz strzałki-.

– Wyjąć alternator do przodu.

– Odkręcić elektryczne przewody od wymontowanego alternatora.

– Wymontować elektryczne przewody -2-, -3- i izolację dodatniego przyłącza na rozruszniku.

– Wykręcić śruby rozrusznika -patrz strzałki- od strony skrzyni biegów.

– Wyjąć rozrusznik.

– Wykręcić śruby -1- i -2- łożyskowania stabilizatora.

– Rozłączyć opaski przewodów -patrz strzałki-, otworzyć uchwyt przewodu rozrusznika i wyjąć przewód elektryczny.

– Podeprzeć wspornik zespołu napędowego za pomocą żurawia warsztatowego -VAS 6100- lub -V.A.G 1202 A-.

– Wykręcić nakrętkę -3- na dole na poduszce zawieszenia silnika.

– Wykręcić śruby -4- i -5- na wsporniku zawieszenia silnika.

WskazówkaAby uniknąć pomiaru geometrii kół, należy luzować i opuszczać wspornik zespołu napędowego tylko z przodu.

– Wykręcić przednią śrubę -1- wspornika zespołu napędowego i wyjąć wspornik zawieszenia silnika -2-.

– Powtórzyć przebieg czynności po drugiej stronie samochodu.

– Poluzować na lewym zawieszeniu skrzyni biegów tylną śrubę -2- o kilka obrotów i wykręcić przednią śrubę -1-.

– Poluzować na prawym zawieszeniu skrzyni biegów tylną śrubę -2- o kilka obrotów i wykręcić przednią śrubę -1-.

– Opuścić powoli wspornik zespołu napędowego za pomocą żurawia warsztatowego -VAS 6100- lub -V.A.G 1202 A-.

– Wyjąć żurawia warsztatowego spod samochodu.

– Wymontować dolną część miski olejowej → Rozdział.

– Wymontować pompę olejową → Rozdział.

– Wykręcić śruby łączące silnik ze skrzynią biegów w obszarze górnej części miski olejowej.

– Wycisnąć rurkę prowadzącą miarki poziomu oleju z górnej części miski olejowej.

– Wykręcić śruby -1- i -2- górnej części miski olejowej.

– Wycisnąć górną część miski olejowej z tulei rozprężnych bloku silnika.

– Przesunąć górną część miski olejowej na lewą stronę samochodu i wyjąć ją.

– Wykręcić śruby -patrz strzałki- i zdjąć obudowę wałka wyrównoważającego z górnej części miski olejowej.

etka i książka bez foto:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat prawie ogarnięty. Jedyne z osprzętu trzeba ściągnąć sprężarkę a rozrusznik lekko odsunąć dolna śrubę trzeba odkręcić. Blokada wałka wyrównoważającego jest po odkrecenie śrubki m6 na imbus 5 i wkreceniu dluzszej w otwór po wcześniejszym zablokowaniu walu w GPZ. Śrubka ta jest kolo rurki olejowej. Jak by ktoś chciał to mam foto w którym dokładnie to miejscu :)

Wysłane z telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie że ogarniasz temat.Co do zdjęć to pewnie dawaj tutaj,z pewnością przyda się dla potomnych.Z jakimś małym opisem:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucam kilka fotek z uszczelniania A8 AFB 2.5 V6 trochę czasu minęło lecz zapomniałem o tym wcześniej )

Więc jak widać przodu nie trzeba zrzucać ani alternatora (jak to ktoś wyzej pisał )

Górna misa z napinaczem paska klimy i pompa oleju- 2486b8a3dd314223.jpg

Na foto górna misa walek wyrównoważający i pompa oleju - ce860b15a3efd8bb.jpg

Wałek wyrównoważający z blokadą (prawa dolna część obudowy wałka)- ac99fe288666942c.jpg

Blokada wału wykonana z kawlaka rurki wspawanej nakrętki i pręta gwintowanego M8- 2ec8c8a815238797.jpg

Zwisający łańcuch napędu pompy oleju i walka wyrównoważającego- 9e83e8148bca2978.jpg

Sorry za jakość zdjęć robione na szybko telefonem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dałem Ci zapożyczony opis z forum AKP:facepalm:tak jak pisałem sam tego nie robiłem,myślałem że opis będzie trafny:wink:.Czyli wycieków już nie masz??coś robiłeś dodatkowo??

Ps popraw możesz to popraw fotki żeby było widać foto a nie linki:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie moje auto :) Na razie znajomek lata i jest sucho dodatkowo wymieniona została uszczelka prawej pokrywy zaworów :) jak będę na kompie to poprawie fotki :)

Wysłane z telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,mam problem z moim audi a4 b6 2.5 tdi v6 163km 2004r. Wygląda to tak ,wyjmowałem silnik bo zmieniałem koło dwu masowe,przy okazji wymieniłem kompletny rozrząd.Cały dół silnika był mokry w oleju okazało się że puszczają obydwie miski oliwe więc,wszystko rozebrałem poczyściłem kupiłem uszczelke pod górną i dolną miskę wraz z pastą do montażu.złożone wszystko auto jeździ ale już miski są całe w oleju ulane.więc wszystko od nowa wykręciłem trawerse silnik podwiesiłem wykręciłem ponownie miski nowe uszczelki nowa pasta elring dirko wszystko wyczyszczone idealnie odtłuszczone poskładałem postawiłem auto bez oleju 4 dni na wyschnięcie, nadal to samo pocą się miski już mi ręce opadają.Co jej dolega może ktoś z was miał podobny problem?Pozdrawiam

Edytowane przez kacper33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To aluminium wiec podjedź do tokarza niech ściągnie z powierzchni stykowych misek 0.1mm moze są krzywe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam już nie wiem co z tym zrobić, już ręce mi opadły,miał ktoś z was taki przypadek że były krzywe miski??Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...