BOBESZO Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Witam Przed wymianą kompletnego rozrządu w aso miałem kąt -3,9 silnikiem telepało na jałowym , po wymianie jest trochę cichszy motor , ale nadal telepie . Podpiłem kabelek i kąt jest na -2,5 na zimnym a -2,9 przy 85 , myślałem ,że ustawią na 0.Poprawnie jest na 0 ?
SotoM Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 tak powinien być ustawiony idealnie na "0,0" ale tolerancja jest od +/-3,3 w 16v a w 8v +/-6,6
Wihajster Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 czyli matoły wymienili rozrzad nie sprawdziwszy go później vagiem
thenaturat2 Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Tak robią w serwisach. Miałem to samo, +3,5 stopnia po wymianie i telepało jak drzwiami od stodoły:facepalm:. Ustawiłem wałek od strony prawej i jest 0,0. Niebo a ziemia
BOBESZO Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Opublikowano 17 Lutego 2014 Nie wiesz czy trzeba znowu odkręcić przedni pas zderzak . Można ustawić samemu ? Jakieś wskazówki pozdrawiam i dziękuję
SotoM Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 zednego przodu nie demontujesz. to jest tylko kwestia zdemontowania przedniej pokrywy rozrządu i kanalu powietrza do filtra aby miejsce bylo...
Pawelkiwi Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Zdejmujesz plastikową obudowę rozrządu u góry. Luzujesz nakrętki, ustawiasz naprawdę delikatnie koła, skręcasz i sprawdzasz VAG-iem.
thenaturat2 Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 Zdejmujesz plastikową obudowę rozrządu u góry.Luzujesz nakrętki, ustawiasz naprawdę delikatnie koła, skręcasz i sprawdzasz VAG-iem. Dokładnie tak. Za każdym razem sprawdzasz vagiem. Gasisz auto i jeśli jest źle robisz korektę. Pasa przedniego nie sciagasz. Ustaw najpierw wałek po stronie wydechowej to powinno pomóc. Jak bedziesz miał już 0,0 to zobaczysz różnicę w pracy silnika.
grami121 Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 Zdejmujesz plastikową obudowę rozrządu u góry.Luzujesz nakrętki, ustawiasz naprawdę delikatnie koła, skręcasz i sprawdzasz VAG-iem. Dokładnie tak. Za każdym razem sprawdzasz vagiem. Gasisz auto i jeśli jest źle robisz korektę. Pasa przedniego nie sciagasz. Ustaw najpierw wałek po stronie wydechowej to powinno pomóc. Jak bedziesz miał już 0,0 to zobaczysz różnicę w pracy silnika. Wałkiem po stronie wydechu można kręcić w prawo i w lewo ale na vagu synchronizacja nie pokaże zmian, bo nie ma czujnika położenia tego wałka. Trzeba najpierw ustawić wałek po stronie ssącej (czyli ten po prawej stronie jak stoimy przed autem) aż vag pokarze 0,0 i dopiero możemy ustawiać na blokady wałek wydechowy.
BOBESZO Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor Opublikowano 18 Lutego 2014 Bardzo dziękuję za pomoc w sobotę spruję swoich sił w garażu . Jeszcze mam pytanie , te trzy nakrętki dociągaliście z dużą siłą ?
grami121 Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 Prawidłowo to 25 Nm, ale jak masz czucie w rękach to bez klucza dynamometrycznego się obejdzie.
thenaturat2 Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Zdejmujesz plastikową obudowę rozrządu u góry.Luzujesz nakrętki, ustawiasz naprawdę delikatnie koła, skręcasz i sprawdzasz VAG-iem. Dokładnie tak. Za każdym razem sprawdzasz vagiem. Gasisz auto i jeśli jest źle robisz korektę. Pasa przedniego nie sciagasz. Ustaw najpierw wałek po stronie wydechowej to powinno pomóc. Jak bedziesz miał już 0,0 to zobaczysz różnicę w pracy silnika. Wałkiem po stronie wydechu można kręcić w prawo i w lewo ale na vagu synchronizacja nie pokaże zmian, bo nie ma czujnika położenia tego wałka. Trzeba najpierw ustawić wałek po stronie ssącej (czyli ten po prawej stronie jak stoimy przed autem) aż vag pokarze 0,0 i dopiero możemy ustawiać na blokady wałek wydechowy. Pokaże na kompie. Ja tylko ten wałek regulowałem a miałem +3.5 a potem 0,0
BOBESZO Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Opublikowano 19 Lutego 2014 Zdejmujesz plastikową obudowę rozrządu u góry.Luzujesz nakrętki, ustawiasz naprawdę delikatnie koła, skręcasz i sprawdzasz VAG-iem. Dokładnie tak. Za każdym razem sprawdzasz vagiem. Gasisz auto i jeśli jest źle robisz korektę. Pasa przedniego nie sciagasz. Ustaw najpierw wałek po stronie wydechowej to powinno pomóc. Jak bedziesz miał już 0,0 to zobaczysz różnicę w pracy silnika. Wałkiem po stronie wydechu można kręcić w prawo i w lewo ale na vagu synchronizacja nie pokaże zmian, bo nie ma czujnika położenia tego wałka. Trzeba najpierw ustawić wałek po stronie ssącej (czyli ten po prawej stronie jak stoimy przed autem) aż vag pokarze 0,0 i dopiero możemy ustawiać na blokady wałek wydechowy. Pokaże na kompie. Ja tylko ten wałek regulowałem a miałem +3.5 a potem 0,0 ile mm przekręciłeś ,może pamiętasz w którą stronę ?
thenaturat2 Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 robił mi to znajomy. O ile się nie mylę to lekko w prawo jak stoisz przodem do silnika. Musisz za każdym razem zapalać auto i sprawdzać kompem. Jeśli jest żle gasisz auto i przestawiasz.
Pawelkiwi Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Tu http://www.zagazuj.pl/dane/Ustawianie%20kata%20synchronizacji%20PD%20Pompo%20wtryski.pdf masz pdf-a z dokładnym opisem ja wykonać synchronizację. Opis dotyczy wersji 8V ale stosując się do niego przy 16V ustawiasz prawy wałek stojąc przodem do silnika (strona ssąca). Lewe koło ustawiasz według znaków już dobrze ustawionego koła prawego. W kołach znaki są w formie otworów, muszą być tak samo ustawione względem ząbków.
BOBESZO Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 Cześć Wczoraj ustawiłem na 0 . Silnik jak drgał tak drga . Miałem problem z blokadami bo bardzo ciasno wchodziły . Zrobiłem logi proszę o komentarz . 13:28:41 Group 004: Pump-Jet Valves 882 /min Engine Speed (G28) 0.0 °BTDC Injection Start (specified) 6.6°KW Injection Duration (specified) 0.0°KW Torsion Value 13:28:41 Group 023: Injector Switch Time Deviation -55.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1 -59.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2 -48.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3 -55.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4 13:28:41 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation) -0.42 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1 0.02 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2 0.28 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3 0.09 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4 jeszcze ma pytanie jak zdejmę pokrywę zaworów trzeba zmienić uszczelkę na nową , chcę sprawdzić brodki , czy są na swoim miejscu. dziękuję za pomoc walczę dalej !
grami121 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Uszczelka powinna być nowa, ale jak stara nie jest mocno twarda można zaryzykować. Pamiętaj aby w dwóch miejscach na głowicy ( w rogach tego miejsca wypukłego) od strony ściany grodziowej dać sylikon, bo inaczej będzie na pewno podciekać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się