Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Za szybkie przełączanie na gaz przy ciepłym silniku


yyyeee

Rekomendowane odpowiedzi

Instalacja źle zachowuje się po krótszej przerwie w jeździe. Gdy odstawiam auto i wracam do niego po jakimś niedługim czasie (1-3 godziny) to auto po włączeniu od razu przełącza się na gaz, co powoduje że auto gaśnie po chwili. Rozwiązaniem na to jest przełączenie ręcznie na benzynę i po ruszeniu przełączenie na gaz. Gdy auto jest zimne to nie ma problemu - przełącza się bez problemu i jeździ jak powinno. Na gorącym silniku również nie ma żadnych problemów.

Dodatkowo co jakiś czas dostaję błąd Mixture Adaptation 00561 po wcześniejszym usunięciu go.

Wcześniej był problem, że zawsze miał problem przy przełączaniu na gaz, ale po wymianie świec było wszystko ok. Koleś od gazu średnio sobie radził z tym, już kilka razy u niego byłem, ale chyba nie jest najlepszym fachowcem (;)), więc może wy mi coś doradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek napisz może coś o instalacji, różne układy dają różne opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić czujnik temp. w reduktorze oraz mapy gazu. Poszukaj kumatego speca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gaz sekwencja około 3 lat ma, firmy nie wiem w sumie jakiej...

I na tej podstawie oczekujesz porady?

To tak, jakbyś napisał, że masz samochód koloru czerwonego i nie chce jechać i oczekiwał pomocy.

Skoro się nie znasz na LPG, to poszukaj kogoś, kto się zna. Podpowiem, że najłatwiej znaleźć kogoś takiego w zakładach, które montują instalacje.

Zajrzyj na forum LPG, poszukaj polecanego zakładu blisko siebie i podjedź.

Jest jeszcze druga opcja-poświęć kilka/kilkanaście wieczorów na studiowanie forów, dowiedz się jak działa instalacja, jakie są charakterystyczne usterki konkretnych komponentów, poszukaj schematów, kup interfejs, znajdz/kup program i sobie napraw.

Wielu ludziom się wydaje, że temat LPG jest prosty. Nie jest. Szczególnie jak problem nietypowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Podlacze sie pod watek bo mam podobny problem

Jak zapalam auto rano (zimny silnik) momentalnie po paru sekundach przelacza sie na gaz, krztusi sie i gasnie, nawet jak daje mu gazu. Musze przelaczyc na benzyne i dopiero po ok. 2-3 km przelaczam na gaz i jest ok. Jesli silnik jest rozgrzany to pali na gazie elegancko. Wczesniej auto na zimnym silniku palilo mi na benzynie i samo sie przelaczalo na gaz po osiagnieciu odpowiedzniej temp. Skad taka sytuacja ze auto momentalnie na zimnym silniku przelacza sie na gaz??

Instalacja KME Diego G3.

Dzieki Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury na reduktorze to zwykły termistor (rezystor zmieniający rezystancje pod wpływem temperatury). Nie wiem tylko czy jest to typ: NTC czy PTC, tzn. czy zwiększa się jego rezystancja pod wpływem temp. czy zmniejsza.

Sam termistor kosztuje 50gr. Jako, ze jest zalany w jakiejś tulejce z gwintem, bo ten element cały wkręca się na gwint do reduktora, to koszt się zwiększa do ok. 12zł.

Sam go u siebie w A4B6 wymieniałem, bo instalacja gazowa po przełączeniu z benzyny, po chwili sama się wyłączała i samochód przechodził na benzynkę. Jak podpiołem sobie laptopa z programikiem i złączem pod swój sterownik, to na pierwszej stronie wyświetlała się mi temp. czujnika na reduktorze na poziomie -40st.C.

Myślę, że tą wypowiedzią Was wsparłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...