Oliwkowy Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Witam, bardzo proszę o pomoc . Otóż od jakiegoś czasu walczę ze swoim b6 z 2003 r. 1.9 TDI (101 km). Problem polega na tym, że początkowo zapaliła się kontrolka trakcji + świece. Samochód stracił moc, zaczęło nim trząść i niestety nie można było kontynuować dalszej jazdy (padał wówczas deszcz). Komputer zdiagnozował zatkany ukł. dolotowy, egr itp. nic więcej nie wskazał. Wszystko zostało rozebrane i przeczyszczone (od zaworu egr, turbiny,wymiana wężyków,filtra paliwa, oleju po czyszczenie intercoolera.). Dodatkowo zalałem pół puszki liqui moly do czyszczeni układu wtryskowego i pompowtrysków. Zrobiłem kolejny krok i dobrałem się do sterownika - okazało się, że obudowa jest pęknięta. Wiem, że jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy może być właśnie wilgoć w sterowniku. Obudowa została zespawana, wymieniłem też uszczelkę. Miałem nadzieję, że będzie dobrze. I tu się myliłem. Dziś dostałem telefon od żony, że znów to samo. Jedyna zmiana to taka, że pali się tylko trójkąt (kontr. trakc.) i samochód znów ni ejedzie. Brak reakcji na pedał gazu. Macie może jakieś pomysły co dalej? Może potencjometr pedału gazu (wymienić czy przeczyścić?)jeśli przeczyścić to jak sie do tego zabrać? Proszę o radę, będę wdzięczny za wskazówki. ---------- Post dopisany at 13:34 ---------- Poprzedni post napisany at 11:26 ---------- a tak przy okazji, jest ktoś może z Warszawy okolic Wilanowa, Ursynowa z VAG lub innym urządzeniem podobnego typu, i poświęci mi chwilę czasu?
kulisz699 Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 (edytowane) Witam, bardzo proszę o pomoc . Otóż od jakiegoś czasu walczę ze swoim b6 z 2003 r. 1.9 TDI (101 km). Problem polega na tym, że początkowo zapaliła się kontrolka trakcji + świece. Samochód stracił moc, zaczęło nim trząść i niestety nie można było kontynuować dalszej jazdy (padał wówczas deszcz). Komputer zdiagnozował zatkany ukł. dolotowy, egr itp. nic więcej nie wskazał. Wszystko zostało rozebrane i przeczyszczone (od zaworu egr, turbiny,wymiana wężyków,filtra paliwa, oleju po czyszczenie intercoolera.). Dodatkowo zalałem pół puszki liqui moly do czyszczeni układu wtryskowego i pompowtrysków. Zrobiłem kolejny krok i dobrałem się do sterownika - okazało się, że obudowa jest pęknięta. Wiem, że jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy może być właśnie wilgoć w sterowniku. Obudowa została zespawana, wymieniłem też uszczelkę. Miałem nadzieję, że będzie dobrze. I tu się myliłem. Dziś dostałem telefon od żony, że znów to samo. Jedyna zmiana to taka, że pali się tylko trójkąt (kontr. trakc.) i samochód znów ni ejedzie. Brak reakcji na pedał gazu. Macie może jakieś pomysły co dalej? Może potencjometr pedału gazu (wymienić czy przeczyścić?)jeśli przeczyścić to jak sie do tego zabrać? Proszę o radę, będę wdzięczny za wskazówki. ---------- Post dopisany at 13:34 ---------- Poprzedni post napisany at 11:26 ---------- a tak przy okazji, jest ktoś może z Warszawy okolic Wilanowa, Ursynowa z VAG lub innym urządzeniem podobnego typu, i poświęci mi chwilę czasu? witam,udalo sie zażegnać problem?? Edytowane 15 Marca 2015 przez kulisz699
piotrsob1 Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 Napisz jaki dokładnie błąd pokazuje VAG
marcinbie Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Witam, miałem taki problem zazwyczaj po przejechaniu 2-3 km nie była to reguła ale często się zdarzało. Zaswiecała sie kontrolka trakcji a wciskanie pedału gazu powodowało coraz to mocniejsze szarpanie silnikiem na wolnych obratoach szarpanie było mało odczuwalne ale było. Czasmi przy delikatnej jeżdzie udało się jechać i po około 1-2 km przestawało i mozna było śmigać normalnie. Natomiast zdarzało się że musiałem stanąć pochodziło auto około 3-4 minuty i wszsytko wracało do normy. Pojechalem wiec do mechanika bo co to za przyjemnośc z jazdy tylko ciągłe wnerwianie się. Po podpięciu do kompa okazało się że jest problem z okoablowaniem 3 PD. Jak mi to mechanik wytłumaczył cała wiąska zasilająca PD pływa w oleju i wiadomo temperatura czas powodują uszkodzeni przewodów kostek. Więc zostaiłem auto u mechanika poprawił mi te kostki przy instalacji PD na wszstkich 4 i problem ustał. Zrobiułem już około 5 tys i jest spokój obyło się bez wymiany instalacji PD.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się