djsinger997 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Witam wszystkich posiadaczy samochodów marki AUDI Mam taki problem i boję się, że może to być poważna sprawa... Dziś zauważyłem, że samochód bardzo mocno dymi (poniżej filmik) Czytałem już o tym, że może być to - odpukać - uszczelka pod głowicą. W samochodzie mam bardzo stary olej juz, smolisty który będę wymieniał w piątek oraz niesprawną sondę LAMBDA. Dodam, że posiadam gaz i przejechałem na nim 10.000 km (sekwencja). Problem dymu pojawił się jak nie dziś to najpóźniej kilka dni temu (bo bym przecież zauważył jeżdząc że dymi się za mną jak cholera - dziś tak zauwazyłem) LINK DO FILMIKU: Myślę że za 5-6 dni uda mi się podjechać do znajomego i podpiąć pod kompa. Tymczasem co sądzicie..co może być przyczyną podanych przeze mnie objawów? WRZUTA - WP 20140305 006
djsinger997 Opublikowano 5 Marca 2014 Autor Opublikowano 5 Marca 2014 A plyn Ci ubywa ze zbiorniczka? Płynu nie ubywa. Bardzo długo mam juz płyn chłodzący. ---------- Post dopisany at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany at 22:34 ---------- Dymi na bialo, czy niebiesko? Biała chmura dymu lecii Samochód jeździ w miare okej, nie przegrzewa się itd. Jedynym problemem jak dotychczas to były stuki przy zmianie biegów, myślę że to poduszka pod silnikiem / skrz. biegów
Damian80 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Mój tez tak dymi troszke jak chodzi na lpg ale wszystko ok wydaje mi sie ze to z lpg tak się robi to samo jest na benzynie? ---------- Post dopisany at 15:23 ---------- Poprzedni post napisany at 15:21 ---------- I konieczne wymień ten olej czego tak zaniedbałeś ja w swojej wymieniam co 10 tys zawsze castrol bez problemu wszystko a juz 300tys idzie
djsinger997 Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Opublikowano 6 Marca 2014 Wymieniłem olej + filtr oleju (olej lotos 10w40) Wydaje mi się, że ciszej silnik chodzi lecz dym nie zmalał, no moze minimalnie. Moze to sonda lambda? Dzis w ogóle zatrzymałem się pod domem i usłyszałem jak chodzi wentylator. Zobaczyłem ze jest 65-70 C. Zgasiłem go i odpaliłem, już nie chodził. Czy to moze być prognostyk czegoś złego ? PS w pon. jade podłączyć pod kompa.
Damian80 Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Nie dzieje sie nic zlego ciagle taka niska temperature ma silnikm nawet po długiej jezdzie jesli tak trzeba zobaczyc do termostatu. A jak pracuje na benzynie tez dymi tak samo? A jak spalanie w normie jeśli sonda jest zepsuta to odrazu wiecej będzie palił wzrosło Ci spalanie?
Labiel Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Piszesz że miałeś olej jak smoła to nic dziwnego że po wymianie silnik chodzi ciszej. Jakbyś zmienił na porządny olej to różnica byłaby jeszcze większa. A co do dymienia to ja tu nie widzę żadnego problemu. Jak dym jest biały, silnik chodzi ok, nie śmierdzi spalonym olejem to wszystko w normie - zwykła para wodna której przy LPG jest sporo. Ba, u mnie po nocce to wodą rzyga z wydechu A czyściutka jak nie wiem
djsinger997 Opublikowano 7 Marca 2014 Autor Opublikowano 7 Marca 2014 U mnie również wali wodą, cały czas, to czasem wkurza bo tego jest na prawdę duzo Na benz dymi troszkę więcej, tak mi się wydaje przynajmniej. Przejechałem wczoraj 96 km i mi skonczył się gaz. Był od zera praktycznie tankowany 10 litrów. Benzyny pali coś ok 9-10 ale chyba powinien mniej jakos..
Labiel Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 U mnie również wali wodą, cały czas, to czasem wkurza bo tego jest na prawdę duzo Na benz dymi troszkę więcej, tak mi się wydaje przynajmniej. Przejechałem wczoraj 96 km i mi skonczył się gaz. Był od zera praktycznie tankowany 10 litrów. Benzyny pali coś ok 9-10 ale chyba powinien mniej jakos.. Po pierwsze, podczas spalania LPG powstaje między innymi woda więc nie ma co się dziwić że wali ona z wydechu. Po za tym aktualnie mamy takie temp że parę dość mocno widać. 1,6-1,8 palą dobnie. W zależności oczywiście od stylu jazdy normą jest około 9-10l.
djsinger997 Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Opublikowano 11 Marca 2014 Podpiąłem moją a4-kę pod kompa. Wyszły takowe błędy: VCDS Version: Beta 11.3.0 Data version: 20110801 Saturday,01,September,2012,16:55:58:10074 Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01 02 03 08 15 16 17 25 35 37 45 55 56 57 67 75 76 77 Mileage: 263740km/163880miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 058-907-557-ADP.lbl Part No: 8D0 907 557 B Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08 Coding: 04001 Shop #: WSC 00000 VCID: 2F69178FC239 6 Faults Found: 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-00 - - 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded 00561 - Mixture Adaptation 14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 4D0-907-379-ABS.lbl Part No: 4D0 907 379 D Component: ABS BOSCH 5 7402 Shop #: BB 37402 VCID: 2F69178FC239 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: None Part No: 8D0 820 043 H Component: A4-KLIMAVOLLAUTOMAT_D65 Coding: 00040 Shop #: WSC 06335 VCID: 2545F5A790C5 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 8A0-959-655.lbl Part No: 8A0 959 655 C Component: Airbag V AUDI D00 Coding: 01022 Shop #: WSC 06319 VCID: 33611BFF2E11 2 Faults Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent 01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp; Malfunction 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 8D0-919-0xx-17.lbl Part No: 8D0 919 033 C Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D03 Coding: 00142 Shop #: WSC 03075 VCID: 285BFC93E7D7 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 25: Immobilizer Labels: None Part No: 4A0 953 234 Component: IMMO AUZ9Z0S4335156 D76 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 VCID: DFC9274F7219 1 Fault Found: 01176 - Key 07-10 - Signal too Low - Intermittent End ---------------------------------------------------------------------
Labiel Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Nie masz zwykłego VAGa albo chociaż polskiego VAG? Polsim VAGiem spokojnie idzie odczytać błędy i są od razu przetłumaczone a te jakoś dziwnie wyglądają. Primo to wykasować wszystkie, pojeździć chwilę i sprawdzić ponownie bo kij wie które są aktualne a które sprzed 10 lat.
djsinger997 Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Opublikowano 11 Marca 2014 Hmm ja sam nie podpinałem pod swojego kompa tylko u znajomego Błędy wytłumaczył mi dokładnie ale wydaje mi się, że można bez problemu zrozumieć po angielsku. Błędy były kasowane a te które pojawiły się ponownie po kilku minutach to - (Intermittent) Błąd jeden podstawowy ciągły to LAMBDA.
Labiel Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Powinieneś wrzucić tylko te które były po ponownym sprawdzaniu bo tak to nie wiadomo do czego się odnosić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się