kaczoo Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 Witam mam taki problem ostatnio jadac silnik zgasl bez wczesniejszych komunikatow, zaczela migac kontrolka silnika oraz EPC a takze OIL sensor, autko przeszlo w tryb awaryjny i nie dalem rady zapalic. Dopiero na drugi dzien gdy poszedlem sprawdzic co moze byc kontrolki dalej migaly i zalaczal sie tylko wentylator chlodnicy po podniesieniu maski wszystko zniklo i auto zapalilo bez problemu. Jakis czas wczesniej mialem komunikat o cisnieniu oleju ktory takze znikl po podniesieniu maski i dolaniu oleju. I teraz moje pytanie czy to moze byc wadliwy czujnik czy moze problem z pompa oleju lub moze zabrudzony filtr oleju. Autko nie pali duzej ilosci oleju jak narazia przebieg 105tys mil. Prosze o jakas podpowiedz jutro mam zamiar podjechac do warsztatu aby sprawdzili cisnienie. A czy to mozliwe aby komputer odlaczyl paliwo aby nie uszkodzic silnika bez zadnych ostrzezen o problemie z olejem? Pozdrawiam
Dajmon Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 Pierwsze co się robi (pytanie za 10 punktów)..............podpina VAG'a (VCDS'a, czy co tam innego) i sprawdza błędy. Na ich podstawie wynika analiza i dalsze poczynania/kroki. Inaczej, jak ktoś już pisał "wróżenie z fusów". Rzeczą jasną jest, że jak zgaśnie silnik, to nic nie pracuje mechanicznego, bo nie ma się z czego napędzać, więc blokują się/wyłączają inne różne funkcje, w tym pompa oleju, ładowanie AKU z alternatora i wiele innych, więc i objawy są różne, których nie zawsze można powiązać bo wynikają z pewnej kolejności wyłączających się po sobie urządzeń. Najpierw VAG.
kaczoo Opublikowano 16 Marca 2014 Autor Opublikowano 16 Marca 2014 sprawdzalem na vagu i nie ma bledow. rozumie ze wszystko sie wylacza jak silnik nie pracuje autko przeszlo w tryb awaryjny dzialal tylko wentylator chlodnicy i wyswietlily sie kontrolka silnika oraz PLC i mrugal OIL sensor wiec moje przypuszczenie bylo takie ze moglo spasc (lub wzrosnac)cisnienie oleju i komputer odlaczyl zaplon. przejechalem dzis kawalek i silnik pracuje normalnie. gorsze jest to ze auta nie dalo sie odpalic az do rana
benyA4 Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 Po pierwsze to pewnie mrugala kontrolka EPC swiadczaca o usterce ukladu elektrycznego. Skoro zapalilo sie oil sensor warto by bylo wejsc pod autko i zobaczyc czy czasem kostka nie jest luzna . Kolejna sprawa jesli wentylator pracuje nonb stop swiadczy to o usterce ktoregos z czujnikow temperatury. Mozliwe ze rowniez czujnika oleju, ktory tez mierzy jego temperature. Skoro zaden blad sie nie zapisal a inne skasowaly po otwarciu maski to pierwsze co sprawdzil bym vagiem odczyty z czujnika poziomu oleju oraz z czujnika cisnienia oleju.
enrike2 Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 tak wlasnie zgadzam sie z benym ;-) nie ma innej opcji
kaczoo Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Opublikowano 17 Marca 2014 Witam Dzisiaj kumpel znalazl przyczyne glupia sprawa luz na masie od komputera, po poruszaniu masy od komputera silnik zgasl odrazu. Znajomy mowiu ze na kompie mogl sie pokazac Oil sensor gdyz komp bral mase z tego czujnika, z tym jeszcze nie jestem pewny ale okaze sie. Dzieki wszystkim za podpowiedzi na Vagu nic nie bylo bo nie bylo zasilania komputera a po podniesieniu i zatrzasnieciu maski komputer musial znowu dostac mase i problem znikl. Dzieki wszystkim juz sie martwilem ze cos z pompa oleju
benyA4 Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Dziwna sprawa, sprawdz czy masz sucho przy komputerze.
Dajmon Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 Zapodaj zdjęcie tego newralgicznego punktu/miejsca! Jeśli jest gdzieś na wierzchu, warto zwrócić na niego uwagę. ---------- Post dopisany at 08:10 ---------- Poprzedni post napisany at 08:06 ---------- A może na złączu, czy gdzie to tam jest (bo chyba nie na połączeniu śrubowym - nakrętka/obejma na śrubę w postaci oczka) jest zimny lut, czyli któraś blaszka od gniazda nie łączy z panelem PCB lub czymś tam innym po drodze, co powoduje, że każdorazowe ruszenie tego miejsca lub większe drganie może ponownie spowodować przerwę w połączeniu.
kaczoo Opublikowano 18 Marca 2014 Autor Opublikowano 18 Marca 2014 Wlasnie luz byl na polaczeniu srubowym:) albo ktos cos robil z autkiem wczesniej i nie dokrecil albo sama sie poluzowala chociaz w to watpie jak bede mial chwilke to postaram sie zamiescic fotke tego polaczenia. Przy komputerze jest sucho staram sie sprawdzac co jakis czas czesc tam gdzie jest akumlator. jak kupilem autko to bylo tam tyle wody ze na zakretach sie wylewala ale przetkalem ta rurke spustowa i jak do tej pory nie mam problemow z woda.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się