Skocz do zawartości
IGNOROWANY

uciazliwy Problem ze zbieznością


Adam_audi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam taki dość uciążliwy problem.

Na jesień przed wymianą opon kazałem w warsztacie sprawdzić czy z zawieszeniem jest wszystko ok,okazało się że mam wybitą końcówkę więc dla pewności kazałem wymienić obie, po odebraniu autko miało nie do końca prostą kierownicę więc ją wyrównałem deczko na wieloklinie, po wyjeździe na trasę okazało się że auto ściąga do prawej wiec pojechałem na poprawę, ustawili ponownie i dalej to samo,wynaleźli jeszcze jakieś z tyłu gumy luźne które by mogły by być powodem więc je kazałem zmienić, ponowne ustawianie i dalej to samo, już niby sami nie wiedzą co mają zrobić bo niby zbieżność jest ustawiona poprawnie, wymyślali mi że to może być brak punktu "0", lub złe rozdzielanie na listwie i jakiś zaworek chcą sprawdzać, czy może ktoś podpowiedzieć co to może być, bo już mam dość tego warsztatu bo przed wymiana końcówek nie miałem tego problemu i wmawiają mi że pewnie przez to że na nowych końcówkach się usztywniło i dlatego teraz coś wyszło :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem u siebie w Audi A4 b5 1.8 125 km 1996 rok.

Jak kupiłem w koniec lutego samochód sprzedawca mi mówił ,żeby ustawić zbieżność no bo auto nie ma.

Pokazywał mi że była wymiona maglownica.

Przy ustawieniu zbieżności się okazało ,że prawa końcówka drążka kierowniczego ma luzy to więc zakupiłem nową końcówkę i mi mechanik

wymienił. Końcówkę marki Febi włożyłem. Następnie podjechałem ponownie na zbieżność i ustawili na 0.2 na obie strony.

Trochę przy większej prędkości było czuć drgania więc się okazało że przegub zewnętrzny lewy przedni aż wylał to wiec wymieniłem nowy.

Po jakimś czasie auto zaczęło mi pływać.

To pojechałem na diagnostykę aby sprawdzili zbieżność, zawieszenie (wahacze, amortyzatory). okazało się że auto nie ma luzów.

Jednie co dziwne lewy amortyzator 56% a prawy 76% skuteczności. Dodam że podłogi czuje pod nogami dziwne pukania. Tak jak by coś było luźnego i lata sobie albo to winna opon zimowych. Dodam że jak sprawdzałem stan tarczy to przy podnoszeniu tyłu auta zarówna lewa jak i prawa sprężyna skrzypiała.

Tylne amortyzatory są na 68%.

Dzisiaj będę mieć może opony z aluminiowymi felgami to się okaże czy to opony czy nie.

Też kierownica nie jest idealnie prosto.

Brakuje mi pomysłów co może być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kąty pochylenia koła pasują? Co do sciagnia to podjedz do innego polecanego zakładu i sprawdź. Ja też mialem przeboje z ustawianiem geometrii chłopaki źle zrobili, reklamacja, poprawili ale dziwnie się jechało kolejna reklamacja, sprawdzili niby wszystko ok. Odzalowalem 100zl pojechałem do polecanego zakładu i koles się zaczął śmiać i się pyta jak mi się jeździ mówię że dziwnie a on mi że auto zostawia 4 ślady masakra. Ustawili dobrze i bajka auto jedzie jak po sznurku.

Ps sprawdź opony może to wina opon, ale jak zaczęło ściągać po zmianie gałki to zła geometria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam taki dość uciążliwy problem.

Na jesień przed wymianą opon kazałem w warsztacie sprawdzić czy z zawieszeniem jest wszystko ok,okazało się że mam wybitą końcówkę więc dla pewności kazałem wymienić obie, po odebraniu autko miało nie do końca prostą kierownicę więc ją wyrównałem deczko na wieloklinie, po wyjeździe na trasę okazało się że auto ściąga do prawej wiec pojechałem na poprawę, ustawili ponownie i dalej to samo,wynaleźli jeszcze jakieś z tyłu gumy luźne które by mogły by być powodem więc je kazałem zmienić, ponowne ustawianie i dalej to samo, już niby sami nie wiedzą co mają zrobić bo niby zbieżność jest ustawiona poprawnie, wymyślali mi że to może być brak punktu "0", lub złe rozdzielanie na listwie i jakiś zaworek chcą sprawdzać, czy może ktoś podpowiedzieć co to może być, bo już mam dość tego warsztatu bo przed wymiana końcówek nie miałem tego problemu i wmawiają mi że pewnie przez to że na nowych końcówkach się usztywniło i dlatego teraz coś wyszło :facepalm:

Kolego jak majstrowałeś coś przy kierownicy na wieloklinie to nie dziw się, że nie możesz teraz ustawić zbierzności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co lepsze,jak dzwoniłem to sam mechanik mówił żebym te 2,3 ząbki przestawił kiere.... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestawienie kiery na wieloklinie nie ma nic wspólnego ze zbieżnością :facepalm: , najwyżej będzie kiera krzywo gdy samochód będzie jechał na wprost. Może mieć coś wspólnego z taśmą, jak za dużo przełożysz ząbków to istnieje ryzyko zerwania przy max skręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestawienie kiery na wieloklinie nie ma nic wspólnego ze zbieżnością :facepalm: , najwyżej będzie kiera krzywo gdy samochód będzie jechał na wprost. Może mieć coś wspólnego z taśmą, jak za dużo przełożysz ząbków to istnieje ryzyko zerwania przy max skręcie.

A kolega pewnie próbuje trzymać kierę prosto i mu auto zjeżdża, stąd nie majstruje się przy wieloklinie. Po prostu jak kiera na wieloklinie ustawiona jest fabrycznie prosto, to jeżeli ktoś potem ustawia zbieżność to jeśli jest poprawnie ustawiona to nie ma prawa kierownica być krzywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt, kolega nie uściślił, ściąga jak prostuje kierę czy ściąga jak kiera puszczona luźno a koła do jazdy na wprost :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnie w prawo jak puszczę kierownicę :kwasny: jak by chodziło o to czy kiera krzywo czy nie to by akurat nie był problem ,a tu niestety po puszczeniu kierownicy auto zjeżdża w prawą stronę mimo tego że zbieżność niby sprawdzali 3 razy :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wielowahaczu ważną rolę odgrywają też opony, a dokładniej wysokość bieżnika na przedniej osi musi być jednakowa w obydwu oponach. Jak się delikatnie różnią wysokością bieżnika to będzie ściągać auto. Wiem z własnego doświadczenia.

---------- Post dopisany at 14:41 ---------- Poprzedni post napisany at 14:40 ----------

Ciągnie w prawo jak puszczę kierownicę :kwasny: jak by chodziło o to czy kiera krzywo czy nie to by akurat nie był problem ,a tu niestety po puszczeniu kierownicy auto zjeżdża w prawą stronę mimo tego że zbieżność niby sprawdzali 3 razy :kwasny:

Spróbuj zamienić stronami opony na przedniej osi, jeśli zacznie ściągać w lewo to znaczy, że winne są opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie są to opony ani felgi , na zimę miałem nowe opony na jednym komplecie felg, teraz mam nowe letnie na innym i cały czas to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściąga w czasie przyśpieszania tylko a na luzie jedzie prosto czy w obu przypadkach jest tak samo? Bo jeśli tylko w czasie przyspieszania to może być walnięta któraś tuleja sanek, tzn niekoniecznie rozwalona ale może mieć inną twardość niż ta z drugiej strony. Powoduje to niewielkie skręcanie boczne sanek i w efekcie ściąganie. Na geometrii byłeś takiej tradycyjnej czy też coś lepszego, np coś w tym stylu? Geometria kół 3D

Jeśli nie to polecam poszukać takiego urządzenia, naprawdę warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściąga niezależnie od czego czy przyspieszam czy jadę na luzie , Luz ponoć na sankach sprawdzili i całe zawieszenie wszystko ok, jutro podjadę do innego warsztatu zobaczę czy ktoś to ogarnie,najgorsze że przed wymianą końcówek problemu żadnego nie było :facepalm: ,a na zbieżności byłem zwykłej,podczepiali czujniki na każde koło i ustawiali .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam podobny problem ze ściąganiem w prawo. Wszystko zaczeło się od wymiany lewej końcówki drążka ale niestety 3 dni poźniej zmieniałem opony i do końca nie jestem przekonany w czym jest problem. Mam plan podmienić koła na inne. Udało Ci się rozwiązać problem? Zbieżność sprawdałem 2 razy i niby wszystko ok a jednak sciąga na prawo a dodatkowo gdy są lekkie koleiny na drodze to właśnie najbardziej sciąga przy przyspieszaniu a gdy odpuszcze gaz jakby bardziej w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...