Skocz do zawartości
IGNOROWANY

praca na trzech cylindrach:(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od niedawna borykam się z problemem- po porannym odpaleniu i przejechaniu ok. 3km usłyszałem nierówną pracę silnika- tak jak by pracował na trzech cylindrach. Podłączyłem komputer i pokazał mi błąd związany z masą powietrza czy coś w tym stylu. Po skasowaniu już nic nie pokazuje. Odkręciłem kolektor celem sprawdzenia co się dziele w silniku i zauważyłem że przy czwartym tłoku jest sadza od spalin (to samo na zaworze - oblepiony). dodam tylko że sprawdzałem bloki pomiarowe kanał 13 i wszystkie wtryski są w granicach -0,25 do +0,30_ wtryski były niedawno na nowe. Jakieś pomysły??

Opublikowano

podwieszajace sie hydrosztosy....stad moze praca na 3cyj.

Opublikowano
podwieszajace sie hydrosztosy....stad moze praca na 3cyj.

a możesz bardziej opisać o co chodzi z tymi hydrosztosami:> bo niebardzo wiem o czym piszesz...

Opublikowano

wałek rozrzadu na nie napiera a one otwieraja zawory.hydrosztos staje sie miekki i nie otwiera zaworów i stad moze byc efekt ze 1cylinder nie pracuje... ale to tylko sugestia,pojedziesz do mechaników to ci sprawdzą....

Opublikowano

oki, dzięki za sugestie.Byłem u mechanika i wstępnie powiedział że to może być zawór. Jednak bez zdjęcia głowicy nie da się tego ocenić. Dzisiaj będę na wieczór z nim działał w tej kwestii więc jak coś będę wiedział to napiszę

pozdrawiam

Opublikowano

ja bym gore najpierw sprawdzil...

Opublikowano

a więc jestem już po zdjęciu głowicy... okazało się że na 3-cim tłoku popychacz zaworu wydechowego się całkiem rozleciał i stąd taka praca silnika. Teraz więc czeka mnie sprawdzenie i planowanie głowicy( a powiem tylko ze była robiona w tamtym roku)założenie nowego popychacza wydechowego i złożyć wszytko w całość.Dziwi mnie tylko rzecz że głowica ma mikro pęknięcia przy zaworach i to przy każdym zaworze- czy tak ma być?

ps. mam do Ciebie takie pytanie- wymienić tylko jeden uszkodzony czy może wszystkie naraz. Kupić nowe czy używane? jakiej firmy są najlepsze w przypadku zakupu nowego?

Opublikowano

ci co planuja glowice i tak musza ją rozebrać wyjąć zawory do planowania jak rozepna zawory to niech sprawdzą czy jest luz zaworu w prowadnicy jesli luz jest prowadnica do wymiany.

co do zaworu to tez załatwia i montuje warsztat obróbkowy nikt nie zaklada guwna do silnika jesli to ma prawidlowo pracowac.... głównie firma glico ma dobrego materiału czesci...

uszczelniacze zaworowe takze wymień i komplet hydrosztosów INA.

Opublikowano

oki, czyli rozumiem że popychacze zaworowe jak i hydrosztosy(szklanki) i uszczelniacze kupić komplet - i tylko nowe wchodzą w rachubę...

Ps. dzięki za szybkie odpowiedzi. Jutro głowica pojedzie do szczecinka i się okaże co i jak z nią jest...

byłem dzisiaj z głowicą i okazało się że muszę wymienić komplet popychaczy , gdyż jeden jak wspomniałem się całkiem rozleciał, a jest jeszcze 5 już ładnie zjechanych, więc przydało by się wymienić komplet a to rodzi się z kosztem ok. 560zł po rabacie(mówimy tutaj o samych popychaczach) do tego uszczelka ok. 100zł planowanie i sprawdzenie szczelności 120zł i do tego dochodzi to że nigdy nie wiadomo kiedy może ona pęknąć z uwagi na wspomniane pęknięcia...więc może lepiej opłaca się wziąć taką opcje : głowica audi 2.0 tdi 16v (4071444967) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. za 1000zł kompletną i mieć jak dla mnie pewniejszą opcję.....-przynajmniej tak to wygląda, a róznica cenowo to 300zł- co o tym sądzicie??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...