google Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Witam Panowie! Mam problem z moim AFN-em... Jakiś czas temu zrobiłem regenerację turbiny. Samochód zaczął działać zupełnie inaczej, jakby dostał drugą młodość ale po jakichś 2 tyg. znowu zaczął wpadać w tryb awaryjny. Diagnoza - ponownie do wymiany wirnik z łopatkami i coś jeszcze (mam te części gdzieś w domu). Odebrałem auto i teraz w tryb awaryjny owszem nie wpada ale strasznie drażni mnie co innego. Maks. moment obrotowy powinien być przy ok. 1800 rpm. Jak jest zimny to jeszcze powiedzmy, że tak jest ale raczej nie do końca. A jak się trochę nagrzeje, to czuć jak ciągnie dopiero od 2,2k i tak do 3,5-4k. I tu kolejny problem: np. ruszam na 1 i obroty idą do ok. 3k, wrzucam 2 i samochód zanim zacznie nabierać mocy to ma meeeega turbodziurę. Dopiero od ok. 2,3-2,5k zaczyna przyspieszać i tak po każdej zmianie biegu na wyższy, przez chwilę mega muł i dopiero potem przyspiesza. Mam wrażenie jakby miał nie 110 KM, a 90 KM i nie jak TDI tylko jak Citroenowe 1.9 TD z Xantii. Już mi ręce powoli opadają do tego turbo... Dodatkowo jak samochód postoi na świeżym powietrzu kilka godzin np. podczas jak jestem w pracy i nim ruszam to coś wyje przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Tu bym obstawiał łożyska w skrzyni, bo i tak mam do wymiany ale zastanawiam się czy to turbo nie wyje... Przed całą regeneracją wg mnie samochód był dynamiczniejszy tyle, że wpadał w tryb awaryjny i to był mega problem. Chciałem założyć czipa ale dopóki nie posprzątam tego bałaganu z turbo to nie ma mowy... Sprzęgło jest nowe i dwumasa też tyle, że założona sztywna. Ma ktoś może jakieś sugestie? Czy znowu spartaczyli naprawę turbo czy to jakieś inne powody mogą być? Mnie się pomysły kończą i cierpliwość do tego...
Bedzial Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Co do turbo to obstawiam odwrotnie zalozony pierscien sterujacy kierownicami, wystarczy otworzyc i go odwrocic, czyli w skrocie tak, spartaczona robota, drugi raz z rzedu... Sztywna dwumasa... czyli rozumiem jednomas ? Google nie zna odpowiedzi i pyta na forum. Internet sie konczy
goldi Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Zrób log logi dynamiczne grupa 3.8.10.11 będzie można coś wstępnie powiedzieć. Trzeba było nie robić regeneracji turbo tylko wyczyścić lub kupić używkę.Jeżeli wirnik nie miasł dużych luzów zrobiłbyś czyszczenie wydłubał kata ze środka i miałbyś spokój Także na poczatek logi
google Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Opublikowano 28 Marca 2014 Co do turbo to obstawiam odwrotnie zalozony pierscien sterujacy kierownicami, wystarczy otworzyc i go odwrocic, czyli w skrocie tak, spartaczona robota, drugi raz z rzedu... Sztywna dwumasa... czyli rozumiem jednomas ?Google nie zna odpowiedzi i pyta na forum. Internet sie konczy No jednomas jednomas, nie jestem mechanikiem z zawodu, tak jak usłyszałem opis tak powtórzyłem tyle, że niepotrzebnie dodałem "dwumas", bo było "sztywne koło zamachowe" ;] No widzisz, google nie wszystko wie, a jeśli czegoś nie ma w google tzn., że to nie istnieje. I tak też z moim problemem jest, pomogło czyszczenie przepływomierza, teraz jeździ aż miło. Komputer nie pokazywał żadnych błędów tylko przy 03 pokazywało, że powinno być 850 mg/h, a było maks 650. Po czyszczeniu wróciło do normy Teraz czas na czipa
vp-tdi Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 ja też zawsze myślałem ,że wujek gogle wie wszystko a tu lipa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się