Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Geometria TYLNYCH kół w A4 B6 FWD czy się ustawia??


Marynarz____

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie mam taki problem,

jakieś dwa tygodnie temu zmieniałem u siebie w aucie opony na letnie, w tym roku postanowiłem dołożyć sobie 10 mm dystanse na tylną oś (wiadomo żeby auto lepiej wyglądało) i zauważyłem pewien problem (którego wcześniej nie widziałem bo koło było bardziej schowane).

Otóż odległość lewego koła (boku opony) od błotnika (rogu błotnika) różni się o 0,5 cm w stosunku do tak samo zmierzonej odległości prawego koła.

Zacząłem sprawdzać czy wszystko jest ok od prozaicznych rzeczy tzn. czy w obu felgach et jest identyczne oraz czy na pewno dystanse mają taką samą grubość- wszystko jest ok.

Pojechałem do kumpla, który zasugerował mi żebym podjechał na stację diagnostyczną i sprawdził geometrię tylnych kół- tu jest moje pytanie do was. Czy w A4 B6 z przednim napędem ustawia się geometrię tylnych kół??

Dodam, że sprawdzałem 2 lata temu zbieżność w aucie i diagnosta powiedział, że wszystko jest idealnie. Autko jeździ prosto, nie ściąga go w żadną stronę, opony ścierają się jednakowo. Wiem, że zbieżność to nie to samo co geometria, ale czy jakby geometria była zła a zbieżność dobra to czy auto by jeździło prosto??

Mam założone zawieszenie standardowe 1BA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiasz, bodajże w 2 miejscach na tulei wahacza i na tulej drazka tył, tak samo mniej więcej jak w b5 quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj a tak dodatkowo pytam. Czy po założeniu dystansów tak ja w moim wypadku na tylną oś należy zrobić zbieżność/ geometrię??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie powinno się tak zrobić, 10mm to już jest sporo

koło na dystansie jest jak gdyby dłuższą dźwignią z dłuższym ramieniem działającą na zawiechę i bardziej ją obciąża, dlatego górną tuleją regulacyjną nalerzy je wtedy odsunąć górą na zewnątrz auta, czyli zlikwidować tzw negatyw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, bo też mam problem z kątami tylnych kół. Zmieniły się po zmianie sprężyn na krótsze, przód jest dobrze ale tylne koła się pochyliły, pojechałem do warsztatu żeby mi ustawili to powiedzieli że się nie da.. :facepalm: teraz szukam jakiegoś bardziej ogarniętego i muszę podjechać, czyli ustawia się tak jak kolega napisał na tulei wahacza i na tulei drążka tył? żeby mógł podpowiedzieć w razie gdyby znów mi powiedzieli że się nie da..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieli, że się nie da bo pewnie nie mieli ochoty tego robić ;)

Po prostu powiedz, że wiesz, że kąt pochylenia w tym modelu jest regulowany.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj a tak dodatkowo pytam. Czy po założeniu dystansów tak ja w moim wypadku na tylną oś należy zrobić zbieżność/ geometrię??

Nie. Nie ingerujesz w zawieszenie. To tak samo jak kupisz koło z innym ET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...