Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BWT] Ubytek płynu chłodzącego i przelew paliwa


foresto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Kupilem auto mam dwa problemy ktorych nie wykrylem przy zakupie

1.po zatankowaniu 60 l paliwa wywalilo je ze zbiornika nie kolo wlewu ale gdzies nizej vag pokazuje brak szczelnosci zbiornika Pytanie: czy nie szkodzi to samochodowi? Czy mozna jakos polatac pekniety zbiornik?

2. Ubywa plyn chlodniczy, brak objaw uszkodzonej uszczelki pod glowica, olej ok, bagnet ok, korek ok, nie dymi, nie ubywa jakos bardzo nagle, ktore punkty mozna sprawdzic w pierwszej kolejnosci, jeden mechanik powiedzial ze najpierw wymienic korek ale rano widac plyn pod autem wiec to raczej nie to. Co nalezy sprawdzic w pierwszej kolejnosci tak abym nie wywalil majatku na mechanikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że problem ten nie spotkał się z dużym zainteresowaniem.

Niestety mam również problem z układem chłodzenia, płynu ubywa, pod samochodem mokro, olej czysty. W ASO sprawdzali (podobno) i wyszło, że to uszczelka pod głowicą. Naprawa u nich to 2900 zł :shocked: Będzie trzeba poszukać innych opcji naprawy.

Foresto czy może udało ci się zlokalizować przyczynę?

Uszczelka pod głowicą - bolączka 2.0TFSI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciek na trójnikach (innych miejsc też się tyczy) łatwo znaleźć taką metodą:

po dłuższej jeździe wyłączasz silnik i sprawdzasz czy wszystkie widoczne łączenia węży są suche - jeśli ok to zostawiasz samochód aż silnik całkowicie ostygnie czyli dobre kilka godzin i sprawdzasz ponownie - jeśli sucho to robisz samochodem powolną rundkę po mieście aż silnik się podgrzeje do ok 60-70 st zatrzymujesz się, gasisz silnik i sprawdzasz łączenia

wyjaśnienie metody: nagrzewając silnik od zimnego płyn się rozszerza powodując wzrost ciśnienia w układzie

jeśli jest nieszczelność to owy wzrost ciśnienia spowoduje wyciek w nieszczelnym miejscu a ponieważ silnik nie jest całkowicie nagrzany to wyciekający płyn nie zdąży odparować i wtedy widac gdzie jest mokro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:good:

Trochę to trwało ale przyczyna wycieku płynu usunięta. To jednak był trójnik (a nie uszczelka jak sugerował ASO). Ciężko było znaleźć ale się udało.

Dzięki za podpowiedź endriuu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:good:

Trochę to trwało ale przyczyna wycieku płynu usunięta. To jednak był trójnik (a nie uszczelka jak sugerował ASO). Ciężko było znaleźć ale się udało.

Dzięki za podpowiedź endriuu.

trójnik 15zł, uszczelka 2900zł - jedź tu do "fachowców"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomwi mam prośbe możesz zrobić zdjecie tego trójnika i gdzie jest dokładnie umiejscowiony(ewentualnie nr trójnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że słynny trójnik dalej "rządzi" w Audi. Gdy miałem 80 B4 to też trójnik był wrażliwym punktem. Jak widać niektóre rzeczy są wieczne :>. A co do ASO - można tam jeździć kupić jakieś drobiazgi, płyn do chłodnicy itp. (broń Boże nie montować ich tamże). To że kosmicznie drogo to jedna rzecz, ale przede wszystkim ci goście w większości nie mają bladego pojęcia o prawidłowej diagnostyce i serwisowaniu aut. Biorą ich chyba z łapanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że kosmicznie drogo to jedna rzecz, ale przede wszystkim ci goście w większości nie mają bladego pojęcia o prawidłowej diagnostyce i serwisowaniu aut. Biorą ich chyba z łapanki.

Zgadzam sie. Kompetencją nie grzeszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ASO ma na celu wyciągnięcie kasy od klienta :> Jeśli się ktoś nie zna trochę na mechanice, lub jeśli nie zasięgnie języka np. na forum to go oskubią w ASO, a jak widać w powyższym przypadku, nie pomogą :no: Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz zwłokę Garmin, ale strasze dużo się działo ostatnio.

Niestety nie będę miał zdjęcia trójnika, poszedł w kibel. :( Szukaj na przy silniku od strony kabiny pasażerskiej, jeżeli dobrze pamiętam wchodził tam też czujnik temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...