Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Walka z ustawieniem rozrządu


kilwap

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zwracam się do Was z prośbą o pomoc bo już mi ręce opadają ... Przedstawię temat: Otóż po zakupie samochodu wymieniłem rozrząd i wartości w kanale 093 były 10 5 15 9 i występował błąd wałka rozrządu przy czym samochód rano po odpaleniu nie chodził na wszystkie cylindry póki nie złapał temperatury około 70 stopni. Postanowiłem poprawić to i pojechałem do innego warsztatu i po korekcie było 7 1 9 6 było trochę lepiej lecz dalej na zimnym silniku nie chodził tak jak powinien a przy okazji moc samochodu pozostawiała wiele do życzenia że już 1.9 tdi mnie odstawiał ... więc po raz trzeci nastąpiła poprawa ustawienia do najbardziej kumatego mechanika z całej trójki i wyszło coś takiego iż ustawił wszystko na blokady napiął pasek skręcił wszystko zakręcił wałem dwa obroty i już nie można było założyć blokad z powrotem bo wałki nie powracały na swoje pozycje bazowe i tak próbował 3 razy i cały czas to samo i stwierdził że coś musi być z wariatorami na wałkach. Co o tym sądzicie??? Proszę o pomoc bo już powoli tracę siły.Dodam tylko że wszystkie inne elementy typu cewki świece filtry skracanie dolotu są w porządku. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć jeździ tylko że na zimnym ma wypadanie zapłonów na 2 lub 3 cylindrach a jak już to minie to i tak myślę że od trzylitrowej benzyny można spodziewać się więcej a żeby 1,9 tdi mnie zostawiał z tyłu lub nawet t5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech Ci ustawi na blokadach, naciągnie pasek a potem koryguje pojedynczo wałki kręcąc nimi na popuszczonych deklach i po każdej korekcie kasuje błędy i sprawdza wartości w 93, tak do bólu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślisz ze jakby były wariatory walnięte to nawet przy tym dałoby się ustawić tym sposobem???? Bo już mam dość tego potannego wypadania zapłonu bo chodzi jak stary strucel.... a na pewno to przez przestawiony rozrząd się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sa walnięte to nic z tym nie zrobisz bo ci się będzie zawsze przestawiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Galka90 a jak jest u Ciebie w kanale 93?? I jak chodzi po porannym rozruchu bo widzę że masz ten sam motor. Czyli nie pozostaje mi nic innego jak jak szukać wariatora tylko jeszcze żebym wiedział który o ile diagnoza jest trafna:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie mam 0 0 0 0 ale działa ok. Jesteś na sto procent pewny, że to jest rozrząd nie cewki albo świece?? Zazwyczaj nie padają wszystkie wariatory więc to mnie dziwi troszkę. Innych błędów brak np wypadania zapłonu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki nowe beru założone świece mają jakieś 15tyś nalatane ngk więc to na pewno nie przez to a wypadanie zapłonu mam tylko na zimnym silniku losowe potem już nie ma mam już wszystkie opcje wyeliminowane łącznie z podciśnieniem i całą reszta tylko rozrząd został jako podejrzany ... a też myślę że to kwestia jednego wariatora przez którego nie można tego dobrze nastawić tylko nie wiadomo którego a na chybił trafił ciężko bedzie to ustalić:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie wyrzucało losowo przez świece - niecałe 10 tysi na nich przejechałem, właśnie te NGK zakichane. Wymieniłem na Bosch i jak ręką odjął już 30 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz napisać jakie dokładnie założyłeś dwuelektrodowe czy jedno może i mi pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ngk według mnie sa bardzo słabe - u mnie przy gazie uwalały się bardzo często- nie wytrzymywały 10 tysi. Teraz też mam chyba jednoelektrodowe ale sprawdzę dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć nie wiem czy to pomoże do końca bo u mnie wypadanie zapłonu jest na 1 i 3 cylindrze caly czas na zimnym silniku i czasem wyskoczy sporadycznie na innym na ciepłym już jest wszystko git a to właśnie na 1banku jest duża rozbieżność w rozrządzie ale nie zaszkodzi sprawdzić w końcu tańsze to będzie rozwiązanie tylko napisz mi proszę wircik jakie dokladnie masz te świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale problemy ze świecami/cewkami moga się właśnie tak objawiać że na ciepłym już jest ok dlatego o to pytałem czy to nie świece. Wydaje mi się że jakikolwiek problem z rozrządem powodowałby że cały czas byś miał nierówną prace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz racje tylko jakie świece założyć by było dobrze bo miałem cały czas ngk dwuelektrodowe i sprawuje się średnio a Ty galka90 jakie masz u siebie??

---------- Post dopisany 09-04-2014 at 20:44 ---------- Poprzedni post napisany 05-04-2014 at 19:28 ----------

Koledzy pomożecie jakie świece mam założyć bo te dwuelektrodowe ngk jak mówił wircik są do d*py... Jakie macie u siebie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka dni wstecz, miałem BOSCHA irydowe, ale już niestety przyszedł na nie czas, teraz dla odmiany założyłem BERU dwu elektrodowe, i jest ok, takie jak zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sie spisywalo auto na tych irydowych swiecach powaguspisz??? Bo ja dla odmiany bym takie zalozyl bo teraz mam dwuelektrodowe i jest srednio.. a jeszcze tak z ciekawosci jak u Ciebie wyglada w kanale 93???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na jakich blokadach robiłeś ten rozrząd???Miałem wypożyczone ori z aso i poszło za pierwszym razem. Ostatnio coś słyszałem, że te z allegro podobno nie zawsze są takie dobre i zdarzają się problemy. W poniedziałek znajomy będzie zmieniał to będe wiedział jak wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wcześniej robili ludziki z aso, na ori blokadach i wyszło 5 6 11 6, ale nie patrzyłem na ręce. Na blokadach z allegro 6 8 2 6 tutaj byłem obecny i poświadczam na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi robil na blokadach z wypozyczalni niewiem z czego byly te blokady ale klopot byl z tym ze jak juz nastawil wszystko ladnie na blokadach naciagnal pasek zdjal blokady zrobil 2 obroty walem i juz nie mogl ich zalozyc z powrotem i zasugerowal ze cos musi byc z ktoryms kolem walka rozrzadu. I teraz w kanale 93 mam 5 2 6 9

---------- Post dopisany 09-06-2014 at 23:38 ---------- Poprzedni post napisany 12-04-2014 at 05:31 ----------

Witam trochę odgrzewam temat ale dziś tak mnie cos tknęło i postanowiłem zajrzeć pod oslone rozrządu na koła i ku mojemu zdziwieniu (być może się myle ) pasek rozrządu niewiele starając się sciagnal bym reka ogolnie wydalo mi się ze jest strasznie luzny.... nie wiem dokładnie jakie powinno być jego naprezenie ale może i to jest tez przyczyna ze nie można było ustawić tego porządnie bo pasek był za mało naprezony i przestawialy się walki . co o tym myślicie ??? bo sam z siebie to chyba ten pasek nie spadnie ale boje się ze może przeskoczyć o zabek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...