Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Walka z ustawieniem rozrządu


kilwap

Rekomendowane odpowiedzi

Uzupełnij profil. Jeśli jesteś z mazowieckiego to jest spec od rozrządow w tym silniku lepszy niż fachowcy z aso ludzie jezdzą do niego po klilkaset kilosow aby im ustawił to tak jak nalezy. Kontakt telefoniczny jest na forum

Potwierdzam, jechałem do nich że śląska, zrobią Ci rozrząd na tip top, sul-pol w sulejówku, polecam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!

Od pewnego czasu borykam się z problemem mojego ASN'a. Mianowicie, zerwał mi się rozrząd (odkręciła się śrubka koła wałka rozrządu i zblokowało wszystko) - oczywiście głowice poszły do zrobienia. Po ponownym skręceniu wszystkiego, gdy ustawi się rozrząd- oczywiście na blokady wałków i wału po pewnym czasie ok. 200-300 km silnik zaczyna delikatnie buczeć przy ok 1600-2000 obr/min, nastębnie zapala się check i wyskakuje: położenie wałka rozrządu B - rozrząd opóźniony bank1 i położenie wałka rozrządu B - rozrząd opóźniony bank2. Gdy silnik jest zimny to tego buczenia nie ma, dopiero jak się nagrzeje ale i to nie zawsze. Czasami tego nie ma. Dodam, że przy zapaleniu checka obroty silnika na biegu jałowym zaczynaja falować a po przygazowaniu powyżej 4tys obr/min się uspokaja. Dodam równiez że sporadycznie zaczęła mi sie zapalać kontrolka oleju po tym jak zrobiłem płukanke i wymieniłem olej (5w30 Motul).

Juz nie mam siły do tego samochodu - macie jakis pomysł na to? :kwasny: Pozdrawiam i czekam na opinie.

Ale to nie wydaje się dziwne ?? że skoro źle by był ustawiony rozrząd, to te rzeczy działy by się od razu a nie po 200-300 km, nie ma takiej opcji by po jakimś czasie tak....

A więc przyczyna musi być gdzieś indziem skoro. Jedno tylko mogę powiedzieć że prze prawie 4 lata jak mam ten motor, to dużo się o nim dowiedziałem i nauczyłem i wiele rzeczy w tym silniku jest tak dziwnie poplątane i połączone ze sobą, że czasem ciężko nakierować się na konkretną robotę.

Masz widzę informację o BANK 1/2 a więc coś dzieje się z katalizatorami, inna kwestia na to naprowadza że dzieje się to jak się nagrzeje i to jak najbardziej będzie ze sobą powiązane, bo katy nie spełniają do końca swojej funkcji jak są zimne ( nie rozgrzane) dopiero po jakiś kilku km. jak osiągną temp. a więc może być gdzieś zapchane skoro buczy.

Czy wszystkie cewki masz sprawne, ?? - przykład u mnie nie zapalał się jeszcze check jechałem na LPG i czułem słyszałem bardziej że jak by klepie jak by coś nie tak jest z autem, a nie było błędy cewki, postanowiłem że wymienię, - inne auto inna kultura pracy cisza fajnie słychać dzwięc pracy przy przyśpieszaniu.

Ciśnienie oleju tu możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia który jest w misie, i za razem odczytuje on temp. oleju / miałem to samo smok byl czysty, ciśnienie oleju wyższe niż auto data wskazywała, ( nie że znacznie w normie ale wyżesze) zmieniłem czujnik i do dzisiaj cisza i spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buczenie i bank 1/2 to tak jak Mariusz pisał objawy zapchanych katalizatorow bo u mnie były takie cyrki i dzwieki

i tak jak u ciebie po dodaniu gazu wszystko sie normowało, bo przy wiekszych obrotach jest wiekszy przepływ

pojawia sie błąd wypadania zaplonów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buczenie i bank 1/2 to tak jak Mariusz pisał objawy zapchanych katalizatorow bo u mnie były takie cyrki i dzwieki

i tak jak u ciebie po dodaniu gazu wszystko sie normowało, bo przy wiekszych obrotach jest wiekszy przepływ

pojawia sie błąd wypadania zaplonów?

Tak pojawia się wypadanie zapłonów :/ A może coś wspólnego z tym ma nastawnik? Czy fazator reguluje przestawianie się faz rozrządu? Możliwe że któryś jest uszkodzony i przez to takie cyrki?

Witam Wszystkich!

Od pewnego czasu borykam się z problemem mojego ASN'a. Mianowicie, zerwał mi się rozrząd (odkręciła się śrubka koła wałka rozrządu i zblokowało wszystko) - oczywiście głowice poszły do zrobienia. Po ponownym skręceniu wszystkiego, gdy ustawi się rozrząd- oczywiście na blokady wałków i wału po pewnym czasie ok. 200-300 km silnik zaczyna delikatnie buczeć przy ok 1600-2000 obr/min, nastębnie zapala się check i wyskakuje: położenie wałka rozrządu B - rozrząd opóźniony bank1 i położenie wałka rozrządu B - rozrząd opóźniony bank2. Gdy silnik jest zimny to tego buczenia nie ma, dopiero jak się nagrzeje ale i to nie zawsze. Czasami tego nie ma. Dodam, że przy zapaleniu checka obroty silnika na biegu jałowym zaczynaja falować a po przygazowaniu powyżej 4tys obr/min się uspokaja. Dodam równiez że sporadycznie zaczęła mi sie zapalać kontrolka oleju po tym jak zrobiłem płukanke i wymieniłem olej (5w30 Motul).

Juz nie mam siły do tego samochodu - macie jakis pomysł na to? :kwasny: Pozdrawiam i czekam na opinie.

Ale to nie wydaje się dziwne ?? że skoro źle by był ustawiony rozrząd, to te rzeczy działy by się od razu a nie po 200-300 km, nie ma takiej opcji by po jakimś czasie tak....

*** No, dokładnie jest to dziwne i nie mam pojęcia dlaczego tak sie dzieje :/

A więc przyczyna musi być gdzieś indziej skoro. Jedno tylko mogę powiedzieć że prze prawie 4 lata jak mam ten motor, to dużo się o nim dowiedziałem i nauczyłem i wiele rzeczy w tym silniku jest tak dziwnie poplątane i połączone ze sobą, że czasem ciężko nakierować się na konkretną robotę.

Masz widzę informację o BANK 1/2 a więc coś dzieje się z katalizatorami, inna kwestia na to naprowadza że dzieje się to jak się nagrzeje i to jak najbardziej będzie ze sobą powiązane, bo katy nie spełniają do końca swojej nkcji jak są zimne ( nie rozgrzane) dopiero po jakiś kilku km. jak osiągną temp. a więc może być gdzieś zapchane skoro buczy.

Czy wszystkie cewki masz sprawne, ?? - przykład u mnie nie zapalał się jeszcze check jechałem na LPG i czułem słyszałem bardziej że jak by klepie jak by coś nie tak jest z autem, a nie było błędy cewki, postanowiłem że wymienię, - inne auto inna kultura pracy cisza fajnie słychać dzwięc pracy przy przyśpieszaniu.

*** Mam informacje o położeniu wałków rozrządu - rozrząd opóźniony, myślisz, że katy mają coś z tym wspólnego??? BANK1/2 oznacza raczej w której głowicy coś się dzieje...

Ciśnienie oleju tu możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia który jest w misie, i za razem odczytuje on temp. oleju / miałem to samo smok byl czysty, ciśnienie oleju wyższe niż auto data wskazywała, ( nie że znacznie w normie ale wyżesze) zmieniłem czujnik i do dzisiaj cisza i spokój.

Edytowane przez paradny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju tu możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia który jest w misie, i za razem odczytuje on temp. oleju / miałem to samo smok byl czysty, ciśnienie oleju wyższe niż auto data wskazywała, ( nie że znacznie w normie ale wyżesze) zmieniłem czujnik i do dzisiaj cisza i spokój.

Ten czujnik w misce nie jest czasem tylko od temperatury i poziomu oleju?

Bo od ciśnienia jest osobny z tego co się orientuję... tak przynajmniej jest u mnie.

Czy ten w misce olejowej (od temp./poziomu) miałby wpływ na informację czy ciśnienie jest "OK" lub "<min" na VAG-u?

Uszkodzenie jednego ma wpływ na pracę drugiego?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany,

Sprawdziłem u siebie jakie mam wartości na biegu jałowym w grupach 90-94 i tak to się u mnie przestawia:

Grupa 90: 760rpm || OFF || 1,0st.KW || -0,5stKW

Grupa 91: 760rpm || 17,3% || 0,0st.KW || 0,5st.KW

Grupa 92: 760rpm || 16,9% || 0,0st.KW || 0,5st.KW

Grupa 93: 5,0st.KW || 3,0st.KW || 7,0st.KW || 12,0st.KW

Grupa 94: 760rpm || 0,0st.KW || System OK|| System OK

Oprócz błędu katalizatora (wydajność poniżej progu P0421) innych nie mam, autem nie szarpie i poprawnie przyspiesza. Ale silnik chyba nie do końca brzmi jak powinien. Trochę jak diesel V6 :facepalm:

Rozrząd do porządnego ustawienia czy dodatkowo nastawnik fazy do wymiany?

Czy może coś jeszcze?

Przy rozruchu zimnego silnika coś przez ok.sekundę zaterkocze... dokładnie jak tu:

https://www.youtube.com/watch?v=dQtQLOLowmA

A powinien chyba chodzić tak:

https://www.youtube.com/watch?v=6ZHlxBndHzw

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem tu nowy i nie bardzo jeszcze lapie forum ale piszecie o kanale 93 i mam z tym kanalem pytanie bo jedno kolo mi wyjechalo na -14 i nie wiem jak zdjagnozowac ktore to jest kolo czy kanal 93 dotyczy 2 kólek czy 4

2 ssacych i 2 wydechowyc i jak moze ktos wie ktore okienko odpowiado danemu koleczkowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kanale 93 to wyglada tak:1 kratka walek ssacy bank1 ; 2 kratka walek ssacy bank2 ; 3 kratka walek wydechowy bank1 ; 4 kratka walek wydechowy bank2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kanale 93 to wyglada tak:1 kratka walek ssacy bank1 ; 2 kratka walek ssacy bank2 ; 3 kratka walek wydechowy bank1 ; 4 kratka walek wydechowy bank2

Dokładnie, na przemian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a mam jeszcze pytanie a dokładnie to dwa:) Otóż dalej walczę z wypadaniem zapłonów na zimnym silniku po ustawieniu rozrządu samochód śmiga aż miło lecz z rana dalej jest trochę kulawo.... dziś zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i wyszło po 12.5 na każdym może z malutkimi odchyłkami pomiędzy więc tu jest dobrze ale rozbierając dalej natrafiłem ze w eżektorze o numerze 06b 133 753d nie trzyma zaworek zwrotny i można dmuchać we wszystkie strony czy tak mam być ??? a drugie to wyjąłem odmę o numerze 06c 133 911b i jest ona lekko dziurawa tzn. nie widać dziury tylko jak w nią dmucham to powietrze się ulatnia czy to może mieć wpływ na moje dolegliwości poranne z samochodem?? Pozdrawiam koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak ktoś chce wymienić , ustawić rozrząd w ASN to zapraszam , właśnie walczę z A6 w którym zaciął się zawór fazatora wałka ssącego Bank 1 i udało się to ogarnąć bez wymiany zaworów , rozrząd ustawiony na 1,1, -2,-2 , więc jakby co to nie tylko w Sulejówku robią ASN-y :wink:

Edytowane przez waskivw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ale tam ustawiają aż dojdą do "0" "0" "0" "0" :wink:

a tak na poważnie to po co wymieniać zawory przy regulacji jeśli się tylko np. podwiesił chyba ze myślisz o zworach w głowicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jakoś walka o 1 czy 2 stopnie,nie ma sensu , choć można jak się klient uprze , ale i tak sprawdzisz na zimnym i na ciepłym i mogą być różnice , dużo zależy od stanu fazatorów , oleju itd. Ważne żeby było równo i jak najbliżej 0.

Chodzi mi o zawory sterujące fazami na głowicy Bank 1 , koszt nowych ok 2 tysie w Aso na jeden Bank , udało się je ożywić i od razu do przeglądu poszły zawory z Bank 2 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem kiedyś do Sulejówka, bardzo kompetentny i uprzejmy gość, jednakże uczciwie przyznał, że choć ustawia wszystko na "0" to zdarza się, że po rozgrzaniu może się któryś wałek minimalnie przestawić o te 1-2st. ;)

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam prawie rok po fakcie na jednym banku zera, na drugim jedynki, po rozgrzaniu jest bliżej zer niż na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik w misce - poziom/temp.

Czujnik ciśnienia oleju jest koło filtra oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z 3.0 AFN nie walczy się tylko je ustawia.

3,0 AFN o takim to jeszcze nie słyszałem :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...