Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana amortyzatorow na gwint?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jesem kolejna posiadaczka pieknego audiczka a4 b8 :)

Tylko teraz mam taki problem pozniewaz jeden amortyzator mi padl kolejne 2 przeciekaja i tez za dlugio nie pojezdza... wiec czeka mnie wymiana na nowe...

teraz pytanie...

Maz chce zmienic amortyzatory na gwinty zeby sie lepiej auto drogi trzymalo. czy ktos mial moze doczynienia z taka zmiana? i co by polecil, jaka firma? myslelismy o KW, d2 racing no i bilstein. tylko te ostatnie to chyba dosyc drogie sa... a moze ktos jeszcze jakas inna firme poleci? ogolnie mieszkamy w uk.

Dziekuje z gory!

Opublikowano

Myślę że warto zapłacić za te lepsze, później to już słabsza średnia półka typu AP, Supersport

Opublikowano

a ktore beda z tych lepszych? i jakie polecilbys? czy lepiej zostac na amortyzatorach tego typu co auto mialo oryginalne? czy warto zainwestowac w gwint?

no i czy cos nie bedzie sie bardziej przy zmiane na gwint zuzywac? typu wahacze tulejki i takie tam?

Opublikowano

Pewnie zawieszenie troszkę bardziej cierpi przy większym kole i obniżonym zawiasie ale w UK drogi dobre więc nie masz się co martwić, oczywiście mam nadzieję że jak myślisz o gwincie to kółko 20" bo na B8 to nawet 19" lipnie wygląda. Wszystkie co wymieniałaś to wyższa półka, różnica w modelach i regulacjach ale nawet te prostsze modele będą jak najbardziej ok :wink: a i cena nie będzie powalać.

---------- Post dopisany at 23:33 ---------- Poprzedni post napisany at 23:31 ----------

Możesz poczytać, pooglądać, może coś Cię zainspiruje :wink:

http://a4-klub.pl/b8-a4-s4-rs4-76/all-b8-mironowoz-cz-iv-s4d-sprzedam-85-000zl-171930/

Opublikowano

jak narazie kola mamy 17... i w sumie az tak mocno nie chcemy obnizac... po prostu troszke zeby sie lepiej drogi trzymal. a w przyszlosci myslimy o wymianie kol. narazie wymienilismy opony na nowe plus w tamtym roku na zime... i szkoda by bylo 'stracic' oponki... a ktore z tamtych z wyzszej polki bys polecil? w miare rozsadnej cenie... ? slyszalam ze kw cos nie sa az tak dobre... ale czy to prawda.. to nie wiem... d2 ostatnio sie o nich dowiedzialam ze niby sa dobre... ale nic po za tym... a bilstein to nie wiem w sumie jak to szukac... czy potrzebny jest kit czy same gwinty...

Opublikowano

Koła sprzedaj, dołóż i kup większe :wink:

Gwint, który nie kupisz będzie ok, tak jak napisałem wcześniej trochę wyższa półka ( te Twoje ) lub średnia ( moje propozycje )

Jak chcesz zostawić koło 17" to nie ma sensu obniżać, będzie to dziwnie wyglądać w B8

Opublikowano

kola chce wymienic ale to za jakis czas... narazie chcete amortyzatory bo i tak musze... a jak wymienie na gwint to na wyzszym po prostu bede jezdzic. zeby nie wygladalo dziwnie. a sprzedac kola to tutaj to nie takie proste... i pewnie nie bedzie sie oplacalo... bo za same opony zaplacilismy sporo... wiec to by i nawet sie nie zwrocilo...

---------- Post dopisany at 22:53 ---------- Poprzedni post napisany at 22:51 ----------

a jeszcze co myslisz o firmie eibach springs?

Opublikowano

Ja jeździłem na Eibach Pro Kit -35mm i super ale musisz wtedy doliczyć koszt 4szt amorków i też kasa konkret wyjdzie.

Poczytaj jeszcze to:

http://a4-klub.pl/b6-division-175/jakim-gwincie-jezdzicie-wrazenia-opinie-etc-315782/

Co prawda gwinty w B6 ale odczucia te same :wink:

---------- Post dopisany at 00:08 ---------- Poprzedni post napisany at 00:07 ----------

PS: raczej nie ma pół środków, albo zostajesz przy serii albo większe koło i gleba :wink:

Opublikowano

ok popatrze jeszcze tamten watek.

jeszcze sie tez zastanawiam po prostu nad wymiana na zwykle amortyzatory o lepszej jakosci... bo wymienic na gwint i nie obnizac bo bedzie lipa wygladac to tez sie mija z celem...

a jakie amortyzatory polecisz? czy sprezyny tez trzeba by bylo wymienic czy wtedy tylko 4 amory?

Opublikowano

Możesz oczywiście wymienić same amortyzatory. Pytanie, jakie masz teraz zawieszenie, 1BA, 1BE,BV? Do 1BA są tańsze, polecam bilsteina, sachsa, monroe. Dane o zawieszeniu masz we wlepce bodajże w bagażniku, nie pamiętam jak jest w B8 albo w książce serwisowej.

Opublikowano

Też bardzo dobry wybór :wink:

Opublikowano

a czy one beda nizsze niz te oryginalne? bo szukalam jakie mam teraz i niemoge znalesc... ani w dowodzie rejestracji ani w ksiazce serwisowej... a w bagazniku zadnych blaszek nie mam :( no i czy one jest mniej wiecej tak samo twarde/miekkie jak te co teraz mam?

Opublikowano

W książce serwisowej na pierwszej stronie powinnaś mieć przyklejoną kartkę z Vinem nadwozia i kodami, jeśli masz coś takiego to tam masz napisany rodzaj zawieszenia, szukaj oznaczenia 1BA, 1BE, 1BV. Taka sama wlepka powinna być we wnęce koła zapasowego bądź pod tylną kanapą ( nie wiem co wymyślili w B8 ) tak było w B5, B6/B7 ale w książce o ile masz ori to na pewno taka wlepka jest. Powiem tak że mi na Eibachu jeździło się tak samo komfortowo jak na 1BA a pokonywanie zakrętów znacznie się poprawiło. Odnośnie wysokości to różnie bo zakładając że masz 1BA to obniży Ci się o 30mm ale jak masz 1BE to tylko o 10mm :wink:

Opublikowano

o ile dobrze znalazlam to jest 1BA w drugiej lini tych takich kodow na samym koncu bylo :) ale to i przod i tyl sie wtedy obnizy o 30 mm? czy tylko tyl?

Opublikowano

Jak masz 1BA to obniży Ci się oczywiście o 30 mm. Powinnaś wymienić komplet 4szt. przód i tył jeśli chcesz obniżyć autko. Jeśli chcesz tylko wymienić amortyzatory to możesz kupić same amorki a sprężyny zostawić te co masz.

Opublikowano

KW ma kilka wariantów do wyboru, najlepsze jest V3 z regulacją twardości i wysokości ale też swoje kosztuje, 8-10tyś zł. Do samochodu do codziennej jazdy a nie na tor poleciłbym weitec'a, H&R twintube, z niższej półki to AP

W sprężyny bym się nie bawił, zawsze jest niedosyt że auto mogło by być jednak niżej. Nie dedykowane amortyzatory też na tym cierpią.

---------- Post dopisany at 14:02 ---------- Poprzedni post napisany at 14:00 ----------

Dodam jeszcze że dobry gwint jest bardziej komfortowy i lepiej wybiera nierówności niż seryjne zawieszenie.

Opublikowano

Tomaszku, nie każdy chce szorować brzuchem po asfalcie :wink::decayed:

Opublikowano

Widzę ze autko tez śmiga w UK. Sprawdzaliście z ubezpieczalnia czy możesz założyć gwint/ kit czy niższe sprężyny? Polecam się dowiedzieć. Jeżeli nie chcesz mieć później problemów typu nie uznane roszczenia w razie wypadku itp. U nas w kraju mało kto zdaje sobie sprawę ze tu prawie każdą modyfikacje samochodu musisz zgłosić do ubezpieczalni. Moj ubezpieczyciel np. pozwolił na założenie felg ale już jak dowiedział się ze chce ingerować w zawieszenie to grzecznie poinformował ze polisa będzie od razu nie ważna. Wiem ze niektóre firmy pozwalają na modyfikacje zawieszenia ale składki w takim wypadku diametralnie skaczą w gore... Warto wiec zadzwonić wiec do ubezpieczalni i zapytać ;)

Opublikowano

bizon dzieki za podpowiedz... wlasnie sie dowiedzialam ile sie podniesie ubezpieczenie.. wiec rezygnuje z obnizenia... placic o 20% wiecej rocznie bo samochod obizony o 3 cm... masakra... jak wymienie tylko amorki na b6 i zostawie sprezyny te co mam to bedzie dobrze smigac?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...