Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie haka bez modułu - da radę?


Lukasz1221

Rekomendowane odpowiedzi

witam. jestem mało rozgarnięty i nie bardzo mogę zrozumieć "post nr 32"

Tutaj masz schemat podłączenia oryginalnego haka w B6 - post nr 32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest 32 post. Sorry panowie ale na PW mu nie chciał wlezć i musiałem bagno zrobic☺

Nad modułem MCE znajduje się panel dla przekaźników. Pod MCE masz szyny mocujące dla bezpieczników (w zasadzie jeszcze dwa bezpieczniki są na panelu przekaźników). Poniżej rysunek na którym zaznaczyłem rozmieszczenie poszczególnych elementów (rzut z przodu). Kolorem żółtym i cyframi oznaczyłem przekaźniki – kolorem niebieskim i literami, bezpieczniki. Poniższy opis jest przeznaczony dla nadwozia B6.

MCE_przek_bezp.JPG

Przekaźniki:

1 – przekaźnik pompy paliwa (R4: 191 906 383 C, ozn. 167, V6: 8E0 951 253, ozn. 614)

2 – przekaźnik układu servotronic (A4: 8E0 907 307, ozn. 629, S4: 8E0 907 307 A, ozn. 638)

3 – przekaźnik klaksonu (8K0 951 253, ozn. 643 – 373)

4 – przekaźnik serwa hamulcowego (8K0 951 253, ozn. 643 – 373)

5 – przekaźnik dla pojazdów specjalnych (taxi, L-ki)

6 – przekaźnik odciążeniowy X-contact pompki sprysków i wycieraczek (7M0 951 253 A, ozn. 100 – 370)

7 – x

8 – x

9 – x

Bezpieczniki:

A – Bezpiecznik dla pojazdów specjalnych S184 (czerwony 10A)

B – Bezpiecznik silniczków tylnych szyb S280 (jasnozielony 30A)

C – Bezpiecznik termiczny elektrycznej regulacji foteli S45 (30A)

C – Bezpiecznik elektrycznego sterowania odcinkiem lędźwiowym foteli S45 (czerwony 10A)

D – Bezpiecznik silniczków przednich szyb S37 (jasnozielony 30A)

E – Bezpiecznik termiczny modułu haka S87 (30A)

F – Bezpiecznik termiczny tylnej elektrycznej rolety S100 (10A)

G – Bezpiecznik termiczny tylnej elektrycznej rolety S100 (10A)

Jeśli chodzi o powiązanie między modułem haka a MCE – sterowniki te komunikują się między sobą przez magistralę CAN. MCE koduje się pod moduł haka po to aby nawiązać komunikację między tymi sterownikami. MCE zależnie od aktualnie włączonych świateł (pozycyjne, stopu, przeciwmgielne, kierunkowskazy) wysyła odpowiedni komunikat do sterownika haka – ten z kolei podaje + na odpowiednie wyjścia, zasilając tym samym odpowiednie światło (w samym haku masz 13-pinowe okrągłe gniazdo służące do podłączenia elektryki doczepianego elementu).

W B6 w haku znajduje się przełącznik, który rozłącza tylne prawe światła przeciwmgielne – zasilanie większości świateł w przyczepkach masz mostkowane (lewa i prawa strona). Przełącznik jest po to aby wyłączyć prawe światło przeciwmgielne (nie mam pojęcia jak to jest realizowane). W B6 świeci tylko lewe tylne przeciwmgielne – natomiast w B7 świecą oba (stąd nie uświadczysz tam przełącznika, ponieważ stał się zbędny). W B6 przełącznik daje także sygnał do PDC (rozłącza tylne czujniki jeśli auto jest w nie wyposażone). W B7 jest to realizowana bez dodatkowego sygnału – wymagane informacje są dostarczane do PDC przez szynę CAN (podobnie jak np. sygnał prędkości który rozłącza PDC po osiągnięciu 15km/h – w B6 był od tego osobny kabelek przeciągnięty z zegarów).

Schemat instalacji modułu haka w nadwoziu B6 (MCE w wersji HIGH):

hak.JPG

Różnica w przypadku instalacji z MCE LOW to zamiast masy na pinie 1 przełącznika odcinającego tylne przeciwmgielne jest podany + dla prawego światła przeciwmgielnego. Oprócz tego zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki nie jest już realizowane przez sterownik haka – plus podawany jest bezpośrednio z włącznika świateł.

Do sterownika haka podłączone są dwie kostki – 14-pinowa i 6-pinowa. W haku znajduje się gniazdo zawierające okrągły wtyk 13-pinowy oraz płaski wtyk 3-pinowy.

Kostka 6-pin: (8E0 971 636)

Pin 1 – Zasilanie stałe sterownika haka z bezpiecznika 27 (30A) (czerwony)

Pin 2 – Masa sterownika (brązowy)

Pin 3 – Sygnał CAN do MCE (dodatni) [kostka 32-pin, pin 13] (pomarańczowo/zielony)

Pin 4 – Sygnał CAN do MCE (ujemny) [kostka 32-pin, pin 12] (pomarańczowo/brązowy)

Pin 5 – Zasilanie sterownika ze stacyjki (czarny)

Pin 6 – Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)

Kostka 14-pin: (8E0 973 714)

Pin 1 – Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)

Pin 2 – Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)

Pin 3 – Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)

Pin 4 – Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)

Pin 5 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)

Pin 6 – x

Pin 7 – Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)

Pin 8 – Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny)

Pin 9 – x

Pin 10 – x

Pin 11 – x

Pin 12 – Zasilanie włącznika odcięcia prawego światła przeciwmgielnego przyczepki i czujników PDC (czerwono/biały)

Pin 13 – x

Pin 14 – x

Gniazdo 13-pin w haku: (8A0 971 978)

Pin 1 - Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)

Pin 2 - Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)

Pin 3 – Masa (brązowy)

Pin 4 - Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)

Pin 5 - Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)

Pin 6 - Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)

Pin 7 - Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)

Pin 8 - Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)

Pin 9 – Zasilanie z bezpiecznika 77 (30A) (czerwono/zielony)

Pin 10 – x

Pin 11 – x

Pin 12 – x

Pin 13 – Masa (brązowy)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE HIGH) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)

Pin 1 – Masa (brązowy)

Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)

Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego ze sterownika haka (czerwono/biały)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE LOW) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)

Pin 1 – Przekazanie zasilania do prawego światła przeciwmgielnego przyczepki (szaro/biały)

Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)

Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego z włącznika świateł (czerwono/biały)

W B7 jest praktycznie tak samo – gniazdo w haku nie ma odcięcia prawego przeciwmgielnego i PDC. Inaczej rozwiązano też sprawę zasilania gniazda w haku (inne źródło i inne piny). Jeśli będzie potrzeba – przygotuję schemat.

Tyle danych chyba Ci wystarczy ;) Zgodnie z życzeniem - podwieszam...

...jutro postaram się skończyć i dodać MCE, czujnik światła, czujnik deszczu i DLR dla B7 :good:

?Tapatalk Pro Sony Xperia™?

---------- Post dopisany at 21:35 ---------- Poprzedni post napisany at 18:52 ----------

http://a4-klub.pl/showthread.php?t=98878

?Tapatalk Pro Sony Xperia™?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, ja nie miałem tego bezpiecznika S87 i podpiąłem się pod S37 (myślałem że to ten) i fakt teraz mi szyba przednia od kierowcy działa tylko w trybie Auto. Hak podłączyłem pod PDC dla instalcji MCE High (bo taką mam) czyli kabelek z Haka czerwono/biały do brazowej kostki 16 pinowej - pin 5 (trzeba było tam wstawić Pina bo było wolne miejsce) w PDC, ale dalej nie rozłącza PDC. Dalej nie mogę zakodować w VCDS`ie haka, a generalnie wszystko działa oprócz tych dwóch rzeczy (wszystkie światła OK, + odłącza mi przeciwmgielne w samochodzie przy podłączonej przyczepce i włącza tylko w przyczepce). Myślicie że to wszystko może być problem tego bezpiecznika S37?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. dzięki za schemat. ale mam pytanko, do włącznika świateł STOP podłączyć na tz. "dziko":grin: czy jest tam jakieś gniazdko, i jeszcze STACYJKA 15/6 gdzie sie znajduje? czy chodzi o tą przy samej kolumnie czy mowa o innej kostce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. dzięki za schemat. ale mam pytanko, do włącznika świateł STOP podłączyć na tz. "dziko":grin: czy jest tam jakieś gniazdko, i jeszcze STACYJKA 15/6 gdzie sie znajduje? czy chodzi o tą przy samej kolumnie czy mowa o innej kostce ?

w b6 i powyzej z linia can, swiatlem stopu i innyn steruje ci modul. nie musisz do samej stacyjki ciagnac,wystarczy ze znajdziesz zasilanie kolo bezpiecznikow gdy wlaczysz zaplon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. dzięki za schemat. ale mam pytanko, do włącznika świateł STOP podłączyć na tz. "dziko":grin: czy jest tam jakieś gniazdko, i jeszcze STACYJKA 15/6 gdzie sie znajduje? czy chodzi o tą przy samej kolumnie czy mowa o innej kostce ?

w b6 i powyzej z linia can, swiatlem stopu i innyn steruje ci modul. nie musisz do samej stacyjki ciagnac,wystarczy ze znajdziesz zasilanie kolo bezpiecznikow gdy wlaczysz zaplon

ale do modułu haka musi dostać sygnał z włącznika hamulca,resztą zajmuje się MCE poprzez can

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. dzięki za schemat. ale mam pytanko, do włącznika świateł STOP podłączyć na tz. "dziko":grin: czy jest tam jakieś gniazdko, i jeszcze STACYJKA 15/6 gdzie sie znajduje? czy chodzi o tą przy samej kolumnie czy mowa o innej kostce ?

w b6 i powyzej z linia can, swiatlem stopu i innyn steruje ci modul. nie musisz do samej stacyjki ciagnac,wystarczy ze znajdziesz zasilanie kolo bezpiecznikow gdy wlaczysz zaplon

ale do modułu musi dostać sygnał z włącznika hamulca,resztą zajmuje się MCE

fakt zapomnialem o tym. mozesz pod czujnik pedala hamulca ciagnac,albo pod plus od swiatla stopu. ja teraz bym wybral to drugie rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja długo na forum nie byłem, jednak hak u siebie zamontowałem :)

Hak oryginalny Thule. Do tego kupiłem najzwyklejszy, uniwersalny moduł za 80 zł łącznie z przesyłką na Allegro. Podłączyłem wszystko sam, od lamp do modułu (jak w zwykłym podłączeniu, tyle że sygnałowe podłącza się do modułu zamiast bezpośrednio do wtyki).

Latałem z kilkoma przyczepami i działa jak należy - ani nie dobija się licznik z systemem spalonej żarówki. Każdy straszył, że lepiej zainwestować w oryginalny, bo ten spali mi MCE albo światła, jednak nic takiego - podłączyłem zgodnie z instrukcją i działa wszystko jak należy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...