superbohater Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Witam Wszystkich Zwracam się do Was z małą prośbą o pomoc w diagnozie zanim zacznę wydawać moje ciężko zarobione złotówki u mechaników, którzy będą chcieli wymienić mi połowę podzespołów mojego silnika metodą „chybił trafił”. Auto to A4 B6 2.5TDI Avant 2002r. AKE 180KM Quattro manual. Oto, co się dzieje: Gdy jest zimno auto odpala bez najmniejszego problemu natomiast, gdy zrobi się ciepło (około 20 stopni) samochód ma duże problemy z odpaleniem. Po zgaszeniu ponowne odpalenie jest już bezproblemowe no chyba, że postoi kilka godzin to problem powraca. Po odpaleniu z układu wydechowego przez około 20-30 sekund wydobywa się dym koloru biało-niebieskiego (nie zauważyłem ubytków oleju przez rok eksploatacji) Rok temu tych spalin było trochę mniej, trwało to może z 10-20 sekund po odpaleniu. Trzeci objaw to wibracje silnika (coś jak szarpanie), gdy pracuje na luzie po odpaleniu. Czasem występują z większą a czasem z mniejszą częstotliwością. Problem występuje na zimnym jak i na nagrzanym silniku tyle, że w drugim przypadku trzęsie jakby delikatniej. Sporadycznie jest ok i kultura pracy silnika jest taka jak powinna. Odczucie jest takie jakby, co jakiś czas nie dostawał na któryś cylinder paliwa – przynajmniej tak mi się wydaje, ale na silnikach samochodów to ja się nie znam. Podobny objaw można doświadczyć jak utrzymuję obroty silnika na około 2tys. I jadę na niskim biegu wtedy też czuję takie lekkie szarpanie. Świece żarowe zostały sprawdzone i tam jest OK. Podjechałem do jednego „znachora” i na słuch stwierdził, że to raczej nie wtryski tylko pompa, którą może mi zrobić za 2500zł… Szaleństwo bez gwarancji jak dla mnie. Koledzy macie dla mnie jakieś wskazówki, – od czego zacząć?
KrzysiekA4 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Superbohaterze na miły początek :vaglogi:czy masz jakieś błędy i na rozgrzanym silniku logi 4bs. Acu sprawne,filtr paliwa kiedy wymieniany,paliwo dochodzi tak jak potrzeba?? Dodatkowo trzeba trochę poszukać tematów było już mnogo:wink:
superbohater Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Filtr został wymieniony pół roku temu, paliwo chyba dochodzi tylko domyślam się czy Acu to skrót od akumulatora? (Moja niewiedza mnie przeraża ) Podłączyłem VAG'a i temat logów to jest dla mnie coś nowego, ale dam radę ;-) Jedno mnie zastanawia bo mam błąd: 553 Przepływomierz masowy powietrza G70 przerwa lub zwarcie do masy. Co to takiego i za co odpowiada?
KrzysiekA4 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Ok Acu to skrót do akumulatora zgadza się Błąd już jakiś mamy,więc tak (00)stały czy (10)przerywany??Wyjmij przepływomierz,wiesz jak??masz torxy??. Posprawdzaj łączenie(tzn wyjmij wtyczkę od przepływomierza i posprawdzaj styki)uważaj aby nie wyłamać zabezpieczeniaMożna go przeczyścić bezdotykowo,ja czyściłem spray-em do hamulców(2-3 z pewnej odległości popsikać preparatem)można użyć innych preparatów czyszczących do elektroniki(antystatyczne) Jak z logowaniem masz problem to zapraszam do lektury http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ Dobrze jakbyś zlogował blok 4 bs(wyeliminujemy zły kąt wtrysku)
kudalty66 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 przepływak w tym silniku jest niezniszczalna, albo padła do konca albo problem z przewodami,. log grupy 003 w nastawach podstawowych ''BS''
superbohater Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Środę już sobie zarezerwowałem na logi ;-) Jedna rzecz mnie zastanawia bo po odłączeniu tego przepływomierza kultura pracy bardzo się poprawiła.
DawidShelby Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 ECU odczytal sobie wartości zastępcze. Nie sądzą żeby to było przyczyną zlego odpalania. Wykasuj błąd i zobacz czy wróci. Mogą być problemy z mocą. Efekt szarpania mogą być oznaką wtryskow, pompy a nawet dwumasy. Najlepiej sprawdzić na początku wtryski i pompę. Żeby mieć pewność. Klapa gaszaca również może mieć wpływ. Dużo czynników może mieć wpływ na opalanie. ... nawet rozrusznik. Moze logi coś pomaga w diagnozie wstępnej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się