Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Centralny zamek nie rygluje wszystkich drzwi


tomiqu

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam następujący problem z centralnym:

- przy zamykaniu kluczykiem ( pilota nie posiadam ) czasami zamykają się tylko drzwi kierowcy , a reszta nie. Piszę , że czasami bo niekiedy wszystkie drzwi się zamykają. Jednak ostatnio coraz częściej nie zamykają się wszystkie drzwi, zawsze tylko drzwi kierowcy.

- słychać długą pracę pompki ( kiedyś było ją tylko słychać na czas zamknięcia/otwierania

- otwieranie jest normalne - wszystkie drzwi się otwierają.

Czy pompka centralnego mogła się zużyć i nie daje już odpowiedniego ciśnienia czy po prostu jest gdzieś nieszczelność i ciśnienie ucieka i nie ma siły zamknąć wszystkich drzwi?

Od czego zacząć diagnozę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij pompkę, odepnij wężyki i sprawdż jak działa gdy ją zatkasz palcem. Jak się szybko wyłączy to masz gdzieś jakąś nieszczelność. Sprawdż na pompce te "dzyndzle" gdzie wkładasz przewody, gniazda w drzwiach itd. Możesz rozebrać pompkę i sprawdzić wirnik, ale długa praca pompki to jakaś nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest ta pompka w moim modelu?

---------- Post dopisany 07-05-2014 at 12:46 ---------- Poprzedni post napisany 06-05-2014 at 15:58 ----------

Dostałem się do tej pompki, po odłączeniu przewodu i zatkaniu palcem wylotu wyłącza się natychmiast. A gdy nie zatykam to pracuje ok. 10 sekund zanim się wyłączy. Pompka wydaje się więc być sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc szczelność układu do sprawdzenia :kwasny: może któraś membrana w drzwiach już przepuszcza, ale sprawdż też osadzenie wężyków na pompce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem bardzo podobnie. Czasami zamykało, ale juz nie otwarło lub odwrotnie. Raz chodziło tydzień bez zarzutu, a nastepnie przez pare dni cisza. Dostałem się do pompki i zauważyłem, że dostaje się tam woda. Niektóre styki przy kostce były zaśniedziałe. Kupiłem jakiś preparat do styków elektrycznych i przez pare dni był spokój, ale później znów to samo. Rozebrałem pompke, poprawiłem luty. Piny przy pompce lekko wyczyscilem, popryskalem tym prepratem i jak narazie spokój. Dodam też, że pompka dłużej pracowała po zamknieciu drzwi i tez myśałem, ze gdzies jest nieszczelnosc od pompki w strone drzwi, ale po tym co napisałem pompka pracuje jak narazie idealnie. Wszystko zamyka, otwiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie za każdym razem otwiera wszystkie drzwi i wtedy po otwarciu pracuje ok. 10 sekund i w tym czasie nie mogę ponownie zamknąć auta. Dopiero jak przestanie pracować to mogę przekręcić kluczyk w zamku. Natomiast przy zamykaniu to zawsze zamyka drzwi kierowcy , a z pozostałymi jest loteria - raz zamknie, a raz nie.

U mnie pompka jest sucha, wygląda jak nówka i styki niepośniedziałe ani pordzewiałe. Spróbuję jeszcze podmienić na drugą pompkę.

Dla mnie szukanie tej nieszczelności to jak szukanie igły w stogu siana...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze poprsotu ktorys pin przy pompce nie ma dobrego polaczenia z plytka. Podmien pompke i jezeli bedize wszystko ok, to rozbierz ja i popraw luty, przede wszystkim wlasnie te piny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...