Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w ułożeniu prac i korekta postępowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zakładam ten temat ponieważ nie mam nikogo tutaj kto mógłby mi pomóc/nauczyć jak prawidłowo podejść do tematu.

Jestem całkowicie świeży w temacie auto detailingu, stad proszę o wyrozumiałość.

Część prac oraz materiałów już sam zaplanowałem niemniej jednak przydadzą mi się porady i korekty.

Docelowo chcę poprawić stan wizualny i przede wszystkim zabezpieczyć auto powłoką aby brud już tak łatwo "nie siadał" na lato i jesień.

Auto które chce zrobić to białe (LY9C) Audi A4 B8 sedan.

Warunki prac: podwórze betonowo-trawiaste (brak garażu)

Zgromadzone materiały:

2q04nkh.jpg

1. Prickbort + atomizer

2. Shiny Garage APC 1L

3. Shiny Garage Iron Off 1L atomizer

4. Meguiar's Quick Detailng 473ml atomizer

5. Meguiar's SwirlX 450ml

6. Meguiar's Ultimate Compound 450ml

7. Gąbka do polerki Urban Classic - żółta 150x25

8. Gąbka do polerki Urban Classic - czarna 150x25

9. Ręcznik Fluffy Dryer

Poza tym nie widać na zdjęciu:

10. Zymöl Carbon

11. Polerka Meguiar's G220 v2

12. Glinka ValetPro 100g średnia

13. Glinka ValetPro 100g miękka

14. Rękawica nonem z frotą

15. Rękawica nonem gąbkowa

16. Kilka gąbek

17. Shiny Garage Aktywna Piana 5L

18. Pianownica Mr Foamer 1,65 L (chyba źle lałem aktywnej piany bo jak uzywałem to piana dosłownie ściekala z auta)

19. Pędzel ValetPro

20. Myjka ciśnieniowa

21. Szampon z woskiem

22. IPA 2L

23. Zymöl HD Cleaner

24. RainX wycieraczka

25. RainX mleczko do czyszczenia

Uszkodzenia

Zdjęcia poważniejszych uszkodzeń:

A)Zderzak tylny (2 odpryski, plastik, cała grubość lakieru, 2mmX2mm, 2mmX2mm)

image.jpg

B)Zderzak + czujnik (rysa z lekkim wgnieceniem, cała grubość lakieru 1mmX10mm, odprysk 1mmX1mm)

image.jpg

C)Nadkole tylne (przetarcie 3mmX25mm)

image.jpg

D)Klapa bagażnika (rysa, cała grubość lakieru, 2mmX35mm)

image.jpg

E)Nadkole przednie (przetarcia, cała grubość lakieru 2mmX2mm, 1mmX1mm, 1mmX2mm, 1mmX1mm) + maska (przetarcie 2mmX2mm)

image.jpg

F)Zderzak przedni (przetarcie, 2 linie po 1mmx300mm)

image.jpg

G)Nadkole przednie (odpryski, cała grubość lakieru, 1mmX1mm, 1mmX2mm, 1mmX1mm)

image.jpg

H)Zderzak przedni (przetarcia, plastik, cała grubość lakieru, 1mmX1mm, małe wgniecenie 2mmX4mm)

image.jpg

I)Maska (przetarcia, cała grubość lakieru, 1mmX1mm, róg wgniecenie 4mmX4mm)

image.jpg

J)Maska (odpryski od kamieni, liczne, niektóre przez całą grubość lakieru około 10-20)

image.jpg

K)Maska (odprysk z pofałdowaniem maski na wzmocnieniu, cała grubość lakieru, 1mmX1mm)

image.jpg

L)Nadkole tylne (pomalowana rysa z wgnieceniem, 4mmX35mm)

image.jpg

M)Dach (zarysowanie od anteny CB, cała grubość lakieru, 4 rysy po 1mmX30mm)

image.jpg

N)Klapa bagażnika (zarysowanie od anteny CB, cała grubość lakieru)

image.jpg

Kolejność działań:

1.0 Mycie wstępne

1.1 Pokrycie pianą (pianownica: APC, aktywna piana, ciepła woda - w cieniu, chłodny lakier, pianować z dołu do góry, na suchy lakier)

1.1.1 Rozprowadzenie piany pędzelkiem po emblematach, napisach, uszczelkach itp.

1.2 Zmycie auta myjką ciśnieniową (po min. 15 minutach, im dłużej tym lepiej)

1.3 Ponowne umycie (1.1-1.2)

2.0 Mycie zasadnicze

2.1 Odsmolenie (Prickbort)

2.2 Zmycie auta odrazu myjką ciśnieniową

2.3 Odżelazienie (Iron Off, bez okien)

2.3.1 Rozprowadzenie pędzelkiem na felgach (pokryte PlastiDipem)

2.4 Zmycie auta odrazu myjką ciśnieniową

2.5 Mycie auta "na 2 wiaderka" (z rękawicą mikrofibra, usuwaniem owadów itp.)

2.6 Zmycie auta odrazu myjką ciśnieniową

2.5 Glinkowanie (moczyć strefę glinkowaną wodą z szamponem)

2.6 Osuszyć auto ręcznikiem

3.0 Usuwanie uszkodzeń

3.1 Punktować pędzelkiem z białym lakierem miejsca odkryte do plastiku/metalu

3.2 Odczekać godzinę do wyschnięcia lakieru

3.3 Wypolerować auto ScratchX'em (pad żółty)

3.4 Wypolerować auto Ultimate Compoundem z mocniejszym dociskiem w miejscach wcześniej pokrytych nowym lakierem (pad żółty)

4.0 Woskowanie

4.1 Nałożyć wosk ręcznie

4.2 Wypolerowanie czarnym padem

4.3 Pokryć Quick Detailerem

4.4 Nałożyć kolejna warstwe wosku

4.6 Wypolerować

Pytania:

I. Mam uszkodzenia lakier, w którym momencie powinienem je uzupełnić lakierem??

II. Wygodniejszy lakier "pędzelkowy" czy kupić flaszke i spryskać kartkę i uzupełniać igłą (punktować)?? Ktoś zna jakieś dobre filmiki - jak i co??

III. Czy powinienem kupić też bezbarwny lakier??

IV. Czy jak uzupełnienie punkt po komieniach i uzupełniony lakier stworzy wyniosłość to można to spolerować czy lepiej poniżej wysokości lakieru??

V. Jaki atomizer kupić do Prickborta??

"Do pricka dowolny spryskiwacz, polecam czerwonego kwazara, jak nic nie masz(3 lata już mi służy przy APC)." - dzięki feniks

VI. Co jeszcze powinienem dokupić??

VII. Czy dwa pady wystarczą czy potrzebuje więcej i czy w 3.2 oraz 3.3 mogę używać tego samego pada po umyciu ??

VIII. Jaką kolejność stosować 3.2 i potem 3.3 czy w ogóle 3.3 robić tylko w miejscach które są mocniej uszkodzone ??

IX. Jakie stosować proporcje w myciu wstępnym IPA, szamponu, piany, wody i APC ??

X. Czy i ile czekać przed zmyciem auta w fazach 2.1 i 2.3?

XI. Jak się poprawnie glinkuje ? (Jakieś filmiki??) Mam dwa rodzaje glinek, kiedy którą używać ??

XII. Jaki preparat kupić do mycia okien czy IPA + APC wystarczy?

XIII. Czy warto kupić jakiś preparat "niewidzialną wycieraczkę", jak tak to którą?

"Odradzam stosowanie syfonow czyli dajmy na to NW niewiadomego pochodzenia.

Najtansza dzialajaca to RainX." "na wszystkie i na lusterka" "przed aplikacja i myciem oczyscic ja twardym padem i pasta tnzaca albo jeszcze lepiej dedykowanym srodkiem do tego celu - to zabieg adekwatny do glinkowania lakieru i dziala podobnie. Pomoga zwiazac sie NW ze szklem oraz polepsza jej dzialanie poprzez oczyszczenia szyby, dzieki czemu jest idealnie gladka.

Oczywiscie pozniej dokladne mycie, IPA i aplikacja NW warto 2-3 warstwy nalozyc.

Jak NW slabnie "zapycha sie" podobnie jak woski, dokladne umycie szyby IPA postawi NW na nogi" "...glinka na szkle nie wszystko zbierze, tu by sie przydala twarda glinka" - dzięki Griffe

XIV. Czy po 2.4 powinienem przelecieć auto APC polerką?

XV. W 2.5 moczyć APC czy Quick Detailerem?

XVI. Czy 3.2 i 3.3 powinienem robić w tej kolejności i czy po tych czynnościach powinienem umyć auto, jeśli tak to jak ??

XVII. Wosk nakładać gołą ręką czy jakąś microfibra??

XVIII. Czy po nałożeniu wosku Zymöl Carbon powinienem odczekać chwilę czy odrazu polerować element? Czy zymöl HDC nakładać element po elemencie czy całe auto odrazu ? Czekać aż wyschnie?? Zetrzeć sciereczka??

XIX. Po nałożeniu i wypolerowaniu pierwszej warstwy odrazu spryskiwać Quick Detailerem i zakładać kolejną warstwę?

XX. Quick Detailer stosować odrazu po nałożeniu wosku czy po przerwie przed kolejną warstwą? (Jakieś filmiki?)

XXI. Ile warstw wosku zakładać?

XXII. Czy wykonać coś jeszcze po ostatnim woskowaniu?

Zamiary:

- 2 wiaderka

- może inna "łapka do mycia"

- dressing do plastików - Koch Chemie Nano Magic Plast Care 500ml

Starałem się podzielić każdą sekcje w tym topic'u na osobną aby łatwiej było uzupełnić i poprawić moje niedostatki wiedzy na ten temat.

Opublikowano

Na szybko, pianę dajemy na suche auto od spodu idąc do góry. Do pricka dowolny spryskiwacz, polecam czerwonego kwazara, jak nic nie masz(3 lata już mi służy przy APC).

Opublikowano
Na szybko, pianę dajemy na suche auto od spodu idąc do góry. Do pricka dowolny spryskiwacz, polecam czerwonego kwazara, jak nic nie masz(3 lata już mi służy przy APC).

Kolejność z pianą poprawiłem. Mycie auta w myciu wstępnym tj. rozcieranie piany robić odrazu czy po pewnym czasie ??

Ile wychodzi pricka na auto ? 0,5 czy 1L ??

Opublikowano

Strasznie nakrecone, ale postaram sie uporzadkowac. Lecimy z tym koxem

Kolejność działań:

1.0 Mycie wstępne

1.1 Pokrycie pianą (pianownica: APC, IPA, szampon z woskiem, aktywna piana)

Do pianownicy dajesz ciepla nie goraca wode jako baze i rozrabiasz aktywna piane, ktora mozna wspomoc apc lub ludwikiem nic innego. Czekasz - im dluzej tym lepiej ale aby nie dopuscic do zaschniecia piany. Pracujesz w cieniu i nie pianujesz na rozgrzany lakier. W tym czasie pedzelkiem lecisz napisy, logo, uszczelki itp. Po akcji dokladne splukanie. Czekasz az wyschnie.

Nastepnie mozesz zastosowac oprysk odsmalanie oraz ironx lub podobny, nie czekac do wyschniecia, splukac.

Przystepujesz do wlasciwego mycia na dwa wiaderka. Pluczesz. Glinkowanie na mokry lakier z poslizgiem - woda z szamponem, na koniec jeszcze raz mycie, plukanie i osuszanie

3.0 Usuwanie uszkodzeń

3.1 Punktować pędzelkiem z białym lakierem miejsca odkryte do plastiku/metalu

Nie ma sensu robic zaprawek przed dzialaniem typu polerowanie - podczas polerowania wiekszosc, jak nie wszystko usuniesz polerujac. Godzina moze byc za malo. Lepiej jest nalozyc kilka cienkich warstw niz jedna gruba. Byc moze trzeba bedzie na to pol dnia lub caly - kwestia temp i wilgotnosci

3.2 Odczekać godzinę do wyschnięcia lakieru

3.3 Wypolerować auto ScratchX'em (pad żółty)

3.4 Wypolerować auto Ultimate Compoundem z mocniejszym dociskiem w miejscach wcześniej pokrytych nowym lakierem (pad żółty)

Zasadniczo mozna poleciec samym UC ale na koniec przed woskiem warto dac jakis cleaner lub cos wiecej, jesli megs np UP - Ultimate Polish

4.0 Woskowanie

4.1 Nałożyć wosk ręcznie

Po pierwsze jaki wosk - od tego zalezy czy zaleca sie go klasc rekmi w sensie golymi dlonmi. Jesli nie kladziesz przy pomocy pada gabkowego tzw sloneczko - moze byc zolty megsa. Polerujesz wosk po wyschnieciu mikrofibra. Jesli masz zamiar powtorzyc proces woskowania dobrze bedzie odczekac 12-24h w zaleznosci od wosku i nic miedzy kolejnymi warstwami nie klasc

Opublikowano

Strasznie nakrecone, ale postaram sie uporzadkowac. Lecimy z tym koxem

Kolejność działań:

1.0 Mycie wstępne

1.1 Pokrycie pianą (pianownica: APC, IPA, szampon z woskiem, aktywna piana)

Do pianownicy dajesz ciepla nie goraca wode jako baze i rozrabiasz aktywna piane, ktora mozna wspomoc apc lub ludwikiem nic innego.

Jakie proporcje ? 20% Aktywna Piana, 70% ciepła woda i 10% APC ??

Czekasz - im dluzej tym lepiej ale aby nie dopuscic do zaschniecia piany. Pracujesz w cieniu i nie pianujesz na rozgrzany lakier. W tym czasie pedzelkiem lecisz napisy, logo, uszczelki itp.

Rozumiem że pędzelkiem rozmazuje tylko pianę, tak ??

Po akcji dokladne splukanie. Czekasz az wyschnie.

Nastepnie mozesz zastosowac oprysk odsmalanie

Muszę kupić jaki atomizer do Pricka 0,5L wystarczy żeby za jednym "zalaniem" pokryć całe auto ??

oraz ironx lub podobny, nie czekac do wyschniecia, splukac.

Przystepujesz do wlasciwego mycia na dwa wiaderka.

We wiaderku #1 ciepła woda, szampon i APC ?? (IPA'y nie wlewać ??)

Czy rączka za 15 zł z mikrofibry jest ok, czy inwestować bardziej ??

Pluczesz. Glinkowanie na mokry lakier z poslizgiem - woda z szamponem,

glinka średnia czy miękka ?? (Auto pierwszy raz glinkowane, lakier biały, glinka w rękach amatora)

na koniec jeszcze raz mycie,

Na 2 wiadra tak ??

plukanie i osuszanie

3.0 Usuwanie uszkodzeń

3.1 Punktować pędzelkiem z białym lakierem miejsca odkryte do plastiku/metalu

Nie ma sensu robic zaprawek przed dzialaniem typu polerowanie - podczas polerowania wiekszosc, jak nie wszystko usuniesz polerujac.

Nawet uszkodzenia A) D) E) G) H) I) L) i nawet M) ??

Godzina moze byc za malo. Lepiej jest nalozyc kilka cienkich warstw niz jedna gruba. Byc moze trzeba bedzie na to pol dnia lub caly - kwestia temp i wilgotnosci

[/color]Jeśli już uzpełniać kolorem to przed polerowaniem tak ?? Czy pokrywać jakimś lakierem bezbarwnym ??

3.2 Odczekać godzinę do wyschnięcia lakieru

3.3 Wypolerować auto ScratchX'em (pad żółty)

3.4 Wypolerować auto Ultimate Compoundem z mocniejszym dociskiem w miejscach wcześniej pokrytych nowym lakierem (pad żółty)

Zasadniczo mozna poleciec samym UC ale na koniec przed woskiem warto dac jakis cleaner lub cos wiecej, jesli megs np UP - Ultimate Polish

Rozumiem że IPA ani APC się nie nadaje, tak ??

4.0 Woskowanie

4.1 Nałożyć wosk ręcznie

Po pierwsze jaki wosk

7. Meguiar's Mirror Glaze Professional Paste Carnauba Wax 16

- od tego zalezy czy zaleca sie go klasc rekmi w sensie golymi dlonmi. Jesli nie kladziesz przy pomocy pada gabkowego tzw sloneczko - moze byc zolty megsa.

MEGUIARS - Soft Foam Applic. Pad - Aplikator 2szt (4140032459) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. takie coś rozumiem. Warto pod ten wosk ??

Polerujesz wosk po wyschnieciu mikrofibra.

Po jakim czasie polerować ?? Jakie są znamiona "gotowego" do polerowania wosku ??

Jesli masz zamiar powtorzyc proces woskowania dobrze bedzie odczekac 12-24h w zaleznosci od wosku i nic miedzy kolejnymi warstwami nie klasc

Dzięki bardzo za poświęcenie troche czasu i naprostowanie mojego planu i za ogarnięcie tego. Naniosłem część poprawek.

---------- Post dopisany at 03:20 ---------- Poprzedni post napisany at 00:27 ----------

Jeśli wszystko pójdzie ok to prawdopodobnie wymienię obecny wosk tj. Meguiar's Mirror Glaze Professional Paste Carnauba Wax 16 na Zymol Carbon (podobno dedykowany do ciemnych, proszę o poradę czy to dobre rozwiązanie - auto białe), a do tego jak prewax Zymol HD-Cleaner ??

Opublikowano
Strasznie nakrecone, ale postaram sie uporzadkowac. Lecimy z tym koxem

Kolejność działań:

1.0 Mycie wstępne

1.1 Pokrycie pianą (pianownica: APC, IPA, szampon z woskiem, aktywna piana)

Do pianownicy dajesz ciepla nie goraca wode jako baze i rozrabiasz aktywna piane, ktora mozna wspomoc apc lub ludwikiem nic innego.

Jakie proporcje ? 20% Aktywna Piana, 70% ciepła woda i 10% APC ??

Aktywna piana ma podane proporcje na opakowaniu - rozne maja roznie do tego mozesz dac 10ml ludwika 50 lub 100 APC o ile zachodzi potrzeba.

Czekasz - im dluzej tym lepiej ale aby nie dopuscic do zaschniecia piany. Pracujesz w cieniu i nie pianujesz na rozgrzany lakier. W tym czasie pedzelkiem lecisz napisy, logo, uszczelki itp.

Rozumiem że pędzelkiem rozmazuje tylko pianę, tak ??

Tak

Po akcji dokladne splukanie. Czekasz az wyschnie.

Nastepnie mozesz zastosowac oprysk odsmalanie

Muszę kupić jaki atomizer do Pricka 0,5L wystarczy żeby za jednym "zalaniem" pokryć całe auto ??

oraz ironx lub podobny, nie czekac do wyschniecia, splukac.

Wystarczy spokojnie, zwlaszcza ze na bialym bardzo dobrze widac, gdzie jest syf i potrzebna aplikacja srodka

Przystepujesz do wlasciwego mycia na dwa wiaderka.

We wiaderku #1 ciepła woda, szampon i APC ?? (IPA'y nie wlewać ??)

Ciepla woda i szampon nic wiecej - proporcje wg producenta

Na poczatek moze byc, dazyc nalezy do rekawic welnianych z dlugim wlosiem od 70zl w gore

Czy rączka za 15 zł z mikrofibry jest ok, czy inwestować bardziej ??

Pluczesz. Glinkowanie na mokry lakier z poslizgiem - woda z szamponem,

glinka średnia czy miękka ?? (Auto pierwszy raz glinkowane, lakier biały, glinka w rękach amatora)

na koniec jeszcze raz mycie,

Glinka moze byc srednia, im twardsza tym wiecej zbiera, ale moze narobic wiekszych holsow. Decyzje podejmujesz sam. Na poczatek proponuje miekka, dojdziesz do wprawy sam bedziesz wiedzial najlepiej co i jak.

Na 2 wiadra tak ??

plukanie i osuszanie

Po glince mozesz leciec juz jednym wiadrem, bedziesz zmywal tylko pozostalosci poslizgu i nic wiecej.

3.0 Usuwanie uszkodzeń

3.1 Punktować pędzelkiem z białym lakierem miejsca odkryte do plastiku/metalu

Nie ma sensu robic zaprawek przed dzialaniem typu polerowanie - podczas polerowania wiekszosc, jak nie wszystko usuniesz polerujac.

Nawet uszkodzenia A) D) E) G) H) I) L) i nawet M) ??

Tak zrobisz to przed clenerem i woskiem

Godzina moze byc za malo. Lepiej jest nalozyc kilka cienkich warstw niz jedna gruba. Byc moze trzeba bedzie na to pol dnia lub caly - kwestia temp i wilgotnosci

[/color]Jeśli już uzpełniać kolorem to przed polerowaniem tak ?? Czy pokrywać jakimś lakierem bezbarwnym ??

Najlpeiej zmieszac bialy z bezbarwnym i tym robic zaprawki

3.2 Odczekać godzinę do wyschnięcia lakieru

3.3 Wypolerować auto ScratchX'em (pad żółty)

3.4 Wypolerować auto Ultimate Compoundem z mocniejszym dociskiem w miejscach wcześniej pokrytych nowym lakierem (pad żółty)

Bez mocniejszego docisku

Zasadniczo mozna poleciec samym UC ale na koniec przed woskiem warto dac jakis cleaner lub cos wiecej, jesli megs np UP - Ultimate Polish

Rozumiem że IPA ani APC się nie nadaje, tak ??

Oczywiscie, ze tak, to produkty zupelnie innego przeznaczenia. IPA przyda sie aby namoczonym w niej patyczkiem do uszu przetrzec dokladnie i kilka razy miejsca, gdzie bedziesz robil zaprawki

4.0 Woskowanie

4.1 Nałożyć wosk ręcznie

Po pierwsze jaki wosk

7. Meguiar's Mirror Glaze Professional Paste Carnauba Wax 16

- od tego zalezy czy zaleca sie go klasc rekmi w sensie golymi dlonmi. Jesli nie kladziesz przy pomocy pada gabkowego tzw sloneczko - moze byc zolty megsa.

MEGUIARS - Soft Foam Applic. Pad - Aplikator 2szt (4140032459) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. takie coś rozumiem. Warto pod ten wosk ??

Dobry wosk, dobry pad. Warto

Polerujesz wosk po wyschnieciu mikrofibra.

Po pierwsze nakladasz cieniutka, ledwo widoczna warstwe. Kiedy polerowac? Test palca, przelecisz po nawoskowanym panelu palcem i jak bedzie czyste pole bez mazania sie wosku znaczy, ze juz. Zasadniczo dosc szybko, jak nie nalozysz za grubo kwestia 5-10 minut

Po jakim czasie polerować ?? Jakie są znamiona "gotowego" do polerowania wosku ??

Jesli masz zamiar powtorzyc proces woskowania dobrze bedzie odczekac 12-24h w zaleznosci od wosku i nic miedzy kolejnymi warstwami nie klasc

Dzięki bardzo za poświęcenie troche czasu i naprostowanie mojego planu i za ogarnięcie tego. Naniosłem część poprawek.

---------- Post dopisany at 03:20 ---------- Poprzedni post napisany at 00:27 ----------

Jeśli wszystko pójdzie ok to prawdopodobnie wymienię obecny wosk tj. Meguiar's Mirror Glaze Professional Paste Carnauba Wax 16 na Zymol Carbon (podobno dedykowany do ciemnych, proszę o poradę czy to dobre rozwiązanie - auto białe), a do tego jak prewax Zymol HD-Cleaner ??

Pomysl wiecej jak dobry. Carbon ciemne lakieru jeszcze przyciemnia dodajac im glebin na bialym tego efektu nie bedzie, ale tez swietnie sie sprawdzi.

Opublikowano
Pomysl wiecej jak dobry. Carbon ciemne lakieru jeszcze przyciemnia dodajac im glebin na bialym tego efektu nie bedzie, ale tez swietnie sie sprawdzi.

No za Twoją radą mam teraz zymola carbon + zymol hdc.

Z racji że wątek nie cieszy się zainteresowaniem (a tak się napocilem żeby zebrać do kupy pytania i niejasności)

Moge Cie prosic na odpisanie mi na pytania z pierwszego posta??

Opublikowano

Jak mozesz bez edycji reszty wpisz na nowo ponizej swoje watpliwsoci, zobaczymy co i jak

Opublikowano
Jak mozesz bez edycji reszty wpisz na nowo ponizej swoje watpliwsoci, zobaczymy co i jak

To jak możesz to odpisz na pytania z postu #5 a ja przepisze pytania z reszty postów tutaj.

Opublikowano

Przeciez w poscie szostym masz udzielone odpowiedzi na pytania z postu piatego :shock3:

Opublikowano

Pytania na które jeszcze nie znam odpowiedzi.

I. Mam uszkodzenia lakier, w którym momencie powinienem je uzupełnić lakierem??

Pisałeś aby pierw spolerować i potem ewentualnie nanieść poprawki. Rozumiem że tam gdzie mam gołą blachę wypunktować lakierem przed polerowaniem tak ??

II. Wygodniejszy lakier "pędzelkowy" czy kupić flaszke i spryskać kartkę i uzupełniać igłą (punktować)?? Ktoś zna jakieś dobre filmiki - jak i co??

III. Czy jak uzupełnienie punkt po kamieniach i uzupełniony lakier stworzy wyniosłość to można to spolerować czy lepiej poniżej wysokości lakieru??

IV. Czy jedną ściereczką do polerowania 40x40 wypoleruje po woskowaniu czy się zabrudzi i potrzebne jest więcej ścierek ??

V. Czy i ile czekać przed zmyciem auta w fazach 2.1 i 2.3 ?

Pisałeś aby odrazu zmywać, jednak zauważyłem że są kropeczki ze smoły na aucie które po szybkim umyciu nie schodzą. W takich wypadkach mam czekać czy lepiej jakąś gąbką lub mikrofibrą poszorwać ?? Prickbort jest oleisty, czy mam go czymś "rozporowadzać" po aucie ?? To samo do Iron Off'a/ IronX ??

VI. Czy mogę okna polerować używając specjalnego mleczka do czyszczenia szyb ?? Pad żółty ??

XVI. Wszędzie mam swirle, ale w wielu miejscach (maska, klapa bagażnika, zderzaki) różne głębsze ryski. Lecieć odrazu Magueirs UC czy pierw przeleciec jeszcze SwirlX ??

Woskopytania:

1. Czy zymöl HDC nakładać element po elemencie czy całe auto odrazu ? Czekać aż wyschnie?? Zetrzeć sciereczka??

2. Po nałożeniu i wypolerowaniu pierwszej warstwy odrazu spryskiwać Quick Detailerem i zakładać kolejną warstwę?

3. Ile warstw wosku zakładać?

4. Czy wykonać coś jeszcze po ostatnim woskowaniu? Zabezpieczyć jakoś ?? (quick detailer czy coś takiego ??)

5. Rozumiem, że po zmianie z wosku Magueir'sa na Zymol Carbon z HDC, to co napisałeś:

"Polerujesz wosk po wyschnieciu mikrofibra.

Po pierwsze nakladasz cieniutka, ledwo widoczna warstwe. Kiedy polerowac? Test palca, przelecisz po nawoskowanym panelu palcem i jak bedzie czyste pole bez mazania sie wosku znaczy, ze juz. Zasadniczo dosc szybko, jak nie nalozysz za grubo kwestia 5-10 minut"

Czy dalej aktualne, czekać aż wyschnie (5-15 min) i polerować ręczniczkiem. Element po elemencie czy lecieć całe auto i potem całe spolerowywać?? 24h kolejna warstwa.

Zabieram się w ten weekend za zrobienie auta, ma być gorąco mam nadzieje że w cieniu będzie ok.

Opublikowano

Ciekawy temat...mega się przyda!

Opublikowano

Mnie też zainteresował. Wczoraj przeczytałem ,,Moje Prace w wydaniu Griffe-ya" Naprawdę jestem pod OGROMNYM WRAŻENIEM MEGA ROBOTĘ robi Kolega :thumbup1::thumbup1::thumbup1:

Myślę że PW poleci do Griffe na jakieś auto spa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...