mAti_brd Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Opublikowano 16 Maja 2014 człowieku rozumiesz co ja pisze... ?? do turbo olej trafia pod cisnieniem ta sama pompa olejową. olej z pompy trafia do filtra oleju przechodzi przez filtr i trafia cały czas pod cisnieniem do silnika i do przewodu zasilającego turbinę pod tym samym ciśnieniem. nie ma różnicy- w silniku jest większe a turbo ma mniejsze czy na odwrót jest to samo cisnienie rozumiesz... róznica cisnienia jest w górnej czesci silnika czyli w głowicy. ale w turbo nie bo olej dostarczany jest z początkowym cisnieniem z dołu. nie wiem jak ci to wytłumaczyc prosciej...kazdy mechanik zna podstawową zasade działania układu samarowania. a jak tak ci zalezy to rób sobie jakies przejsciówki/adaptery aby sie podpiac pod przewód manometremo. nie ma czegos takiego jak pomiar cisnienia oleju trafiajacego do turbosprężarki. albo cisnienie jest prawidłowe,zbyt małe albo go nie ma w cale wogóle. mozesz tylko sprawdzic drożnosc przewodu zasilajacego czy nie jest przypchany itp... nie mam zamiaru się z tobą sprzeczać po prostu chcę być pewien i sobie sprawdzę bo mam na to czas manometr i przejściówki mam już przygotowany a teraz czekam na turbinę i do dzieła ps. wiem jak jest smarowany silnik jak i turbo z tym że jak pompa nawali to silnik ma zabezpieczenie w postaci czujnika ciśnienia który da info. a jak do turbo nie dotrze odpowiednia ilość oliwy to po prostu ukręci ośkę pozdrawiam
SotoM Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 Spoko luzik dziub sobie.dla mnie to bez sensu dlatego chcialem ci uswiadomic ze to bedzie masa energi psu w dupe.nasprawdzasz sie nakombinujesz i stwierdzisz ze jest ok... To wiadome ze jak pompa straci naped to cisnienia olejvnie ma nigdzie-dlatego po napramie zabieraka jest obserwacja pacjenta.... To powodzonka. Przy 2000rpm -2,0bar
mAti_brd Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Opublikowano 19 Maja 2014 ic wypłukane teraz czekam na nowe turbo pissze nowe bo z mojego zostaje tylko muszla po stronie zimnej reszta będzie nowa niestety koszt naprawy wzrósł do 1280zł
SotoM Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Ciekawe jak to bedzie funkcjonowac czy turbo bedzie ciche...
mAti_brd Opublikowano 21 Maja 2014 Autor Opublikowano 21 Maja 2014 złożyłem wszystko do "kupy" i mam mały problem natomiast cieknie przy króćcu przewodu doprowadzającego olej do turbo - czy powinna być tam jakaś podkładka bądź uszczelka czy tylko na stożek
SotoM Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Sprawdz czy jest dokrecona ta mufa do turbiny-tam powinna byc podkładka z tego co kojarze. Czesto tez peknieciu ulega przewod ten metalowy pod nakretka. Tak jak widziales tą mufke mozna dokrecic kluczem 17mm lub wewnetrznie torksem wielokatnym 10.
mAti_brd Opublikowano 21 Maja 2014 Autor Opublikowano 21 Maja 2014 rurka odkształciła się podczas wymiany turbo wystarczyło ruszając rurką dokręcać i uszczelniło
SotoM Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 No i pieknie.testuj... I co mierzyłeś cisnienie olełum?
mAti_brd Opublikowano 21 Maja 2014 Autor Opublikowano 21 Maja 2014 a dałem sobie spokój z tym co do turbawki to jeszcze późno wstaje trzeba będzie wyregulować jeśli chodzi o filtr dpf to poziom jego zapchania jest w "%" czy w "g" ?
mAti_brd Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Opublikowano 22 Maja 2014 przegońiłem go ponad 20 min na 4 biegu tak 2.5 obr./min i w 075 pokazywał 1,7% bodajże na 2 pozycji ---------- Post dopisany 22-05-2014 at 08:36 ---------- Poprzedni post napisany 21-05-2014 at 23:05 ---------- czy ta pozycja informuje o zapełnieniu filtra dpf?
SotoM Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 1-temp.przed turbo 2-temp.przed dpf 3- napelnienie dpf 4-temp.za dpf.. Dobrze jest . W 073 chyba okienko 2-kiedy sie wypalał.
mAti_brd Opublikowano 23 Maja 2014 Autor Opublikowano 23 Maja 2014 szukam teraz nieszczelności gdyż późno wstaje turbo
SotoM Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 To nie wina nieszczelnosci...pewnie jest nie tak ustawiona grucha.... A synchro rozrzadu jak masz?
mAti_brd Opublikowano 23 Maja 2014 Autor Opublikowano 23 Maja 2014 czekam na wolny warsztat i bedzie mechanik działał ja znalazłem dwie nieszczelności na na złączce węza do klapy gaszącej brakuje ok 3cm uszczelki i przedmuch na złączce kolektora z chłodnicą spalin mam uszczelki dziś będę działał
SotoM Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Ten pierscien uszczelniajacy przewod doladowania na zlaczu klapy gaszacej...? I tu jest twoja przyczyna uszkodzenia turbo...poszlo w gar i wyzucilo do wydechu turbo napedzone wiec nawet gumka potrafi szkód narobic.
niestandardowy Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Sorki ze spytam w temacie, ale jak sprawdzacie szczelność? Na wyzszych obrotach? I po koleji kazda rure jechac? Moze vagiem grupa 11 statyczne i turbo bedzie ladowac na maxa i wtedy oblukac weze? Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka
SotoM Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Na tych szybko złączkach wystarczy optycznie :-) strasznie nie udane rozwiązanie.
mAti_brd Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Opublikowano 26 Maja 2014 Ten pierscien uszczelniajacy przewod doladowania na zlaczu klapy gaszacej...? I tu jest twoja przyczyna uszkodzenia turbo...poszlo w gar i wyzucilo do wydechu turbo napedzone wiec nawet gumka potrafi szkód narobic. mogło się przyczynić diagnoza była "nagłe zatrzymanie" ---------- Post dopisany 26-05-2014 at 11:50 ---------- Poprzedni post napisany 24-05-2014 at 11:14 ---------- turbo słychać jak wstaje od niskich obrotów ok 1800 ale przy 2100 do 2800 nic się nie dzieje i nagle kopniak w tyłek i idzie jak wściekłe czasami przy 2500-2600 już załapie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się