Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Klimatyzacja nie grzeje tylko chlodzi


raven

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, klima mi nie grzeje tylko chlodzi,ba, nawet jak bez klimy nie leci cieple powietrze, sprawdzalem nagrzewnice,przeplukalem ja, sprawdzilem czy jest obieg i wszystko w porzadku, moze te silniczki nie otwieraja na cieple powietrze, troche naszukalem sie na forum,ale nic konkretnego nie znalazlem, moze ktos mi cos doradzi jak to mozna sprawdzic, co zrobic?

najpierw zmien w profilu kod silnika na AFN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz zawaloną kamieniem nagrzewnicę i tylko jej część "pracuje". Moim zdaniem trzeba ją wymienić i będzie wiało ciepełkiem. Miałem podobne objawy. Wszystkie silniczki sprawne, węże OK. Nagrzewnicę płukałem 2 razy z użyciem Kamixa i lipa. Po rozebraniu, wyjęciu i zalaniu nagrzewnicy gorącą wodoą okazało się, że tylko 1/4 nagrzwnicy była gorąca, reszta lewdwo letnia. Sama nagrzewnica to niewielki koszt ( ok. 80 zł) ale wymiana już nie. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, najlepiej wpierw podłącz VAG-a, i sprawdź czy są błędy w klimatroniku.

Działanie silnika klapy ciepło/ zimno możesz też sprawdzić organoleptycznie. Robisz to tak: ściągasz schowek, odpalasz auto, sprawdzasz czy silniczek pracuje. Znajduje się on za konsolą środkową od strony pasażera, w dolnej części, to ten z czerwoną dźwigienką. Zmieniając temperaturę między minimalną maksymalną sprawdzasz czy dźwigienka się porusza. Jeżeli nie, znalazłeś winowajcę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki,sprawadze ten silniczek[br]Dopisany: 01 Wrzesień 2008, 15:47 pm_________________________________________________sprawdzilem i rzeczywiscie pierwsza niebieska dzwigienka chodzi przy zmianie temperatury, a druga czerwona(co prawda u mnie jest ona biala) nie chodzi. Mozna to jakos zrobic samemu czy nie? Czy moze tego sie nie robi tylko wymienia i czy warto samemu za ta wymiane sie zabrac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W ubiegłym tygodniu mialem ten sam problem. Zaciął sie silniczek od klapy głównej. Najpierw musisz rozebrac schowek. Potem wykrec silniczek. Po rozebraniu nie pryskaj zadnym WD-40. W moim przypadku zawiesily sie szczoteczki w silniczku. Sprobuj je troche zruszac i docisnąc do wirniczka. Nastepnie podlacz sam silniczek pod jakis zasilacz. Moze byc nawet 9V. Pozwol mu pochodzic pare minut w prawo i pare minut w lewo. Mozesz juz zlozyc wszystko do kupy. POWODZENIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiecie ile jest tych silniczkow, bo u mnie tam gdzie powinien byc ten z czerwona raczka to jest z biala,myslalem ze kolor nie ma znaczenia ale na allegro znalazlem tez silniczki z biala raczka ktory niby steruje powietrzem góra-dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zdjac ta czarna dzwigienke dolaczona do silniczka, silniczek odkrecilem i tylko na tym jeszcze trzyma, a nie chce polamac??[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2008, 23:22_________________________________________________moze bedzie pomocne zdjecie

0291fcfee5a8321d.jpg

chodzi o zdjecie tego czarnego elementu z bialego bez uszkodzenia[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2008, 10:31_________________________________________________Problem juz rozwiazany,udalo sie zdjac silniczek, rozkrecilem go i wystarczylo poprawic jedno plastikowe koleczko zebate bo sie chyba zacielo,zdjalem i zalozylem z powrotem i dziala.Skrecilem silniczek z powrotem i grzeje az milo, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam podobny problem. W swoim audi nie mam ogrzewania.Klima jest świeżo nabita i zarówno z nią jak i bez nie idzie ciepłe powietrze do środka. Jeździłem corsa z 93 roku gdzie nie było to tak naszpikowane elektronika jak to auto. Bardzo bym prosił kolegów którzy są obeznani w tym temacie o szczegółowy opis tego co mam zrobić, żeby grzało. Boję się cokolwiek ruszać. Będę bardzo zoobowiązany.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i czekam na odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrec schowek i zobacz czy to biale(moze tez byc czewone u ciebie) ramie chodzi podczas zmiany temperatury z niskiej na wysoka lub odwrotnie.Jak nie chodzi to znasz juz przyczyne, jak chodzi to moze byc nagrzewnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjąłem ten schowek, ale za bardzo nie było widać tej dźwigienki. no ale coś sie poruszało ale to tylko podczas włączenia dmuchawy lub wyłączenia. natomiast podczas zmiany temperatury było tylko słychać że silniczki pracują.także pewnie jest to nagrzewnica bo nieraz są momenty że gdy włącze temperatute to poleci przez chwile cieplejsze powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - czy gdy silniczek chodzi tylko do pewnego momentu (konkretnie do 22 st C), a potem już nie to może być jego wina? Jeśli tak, to prosiłbym o podzielenie się wiedzą, jak wyjąć ten silniczek (schowek zdjęty, silniczek widać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moja bylo podobnie. 0 grzania. Wiec tak:

-wlewasz plyn na korozje,

-jezdzisz okolo godziny, dla zozgrzania i dobrego rozprowadzenia plynu po ukladzie,

-zostawiasz autko na dzien,

-jezdzisz znowu godzinke,

-wylewasz wode z chlodnicy,

-podlaczasz wezyk z woda pod cisnieniem w kazda rurke jaka sie tylko da,

-pozniej osobno pod nagrzewnice w obie strony,

-skladasz wszystko do kupy,

-wlewasz plynu do chlodnic i odpowietrzasz przy nagrzewnicy,

Ja w ten sposob uratowalem z 200-300zl

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...