Maciek903 Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Witam u siebie w audiance zauwazylem rdze na sankach,ławie (roznie na to mowia) i nie wiem za bardzo czym to zakonserwowac doradzcie cos jakich preparatow uzyc i jakiej farby na pomalowanie. I przy okazji jaki preparat jest dobry do konserwacji podwozia.Pozdro
sosiek Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Podczas wymiany wahaczy też spotkałem się z problemem korozji na "sankach". Konkretnie ranty, których fragmenty widoczne są w nadkolach (mają kontakt z agresywnym środowiskiem: woda, błoto, śnieg+sól) i kilka miejsc na spawach, pokryły się rdzą. Wyczyściłem wszystko dokładnie i zastosowałem farbę chlorokauczukową Pillak - Stalochron. Po odtłuszczeniu naniosłem ją bezpośrednio na oczyszczone powierzchnie. Poniżej opis farby: Pillak STALOCHRON- jest rozpuszczalnikową emalią chlorokauczukową, przeznaczoną do dekoracyjnego i ochronnego zabezpieczania powierzchni stalowych, użytkowanych zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz pomieszczeń, w środowiskach o umiarkowanej agresywności korozyjnej. W zwykłych zastosowaniach nie wymaga użycia gruntu ani podkładu i może być nakładana bezpośrednio na stal, po uprzednim oczyszczeniu z luźno związanej rdzy. W zastosowaniach profesjonalnych, np. w środowisku przemysłowym i chemicznym o umiarkowanej agresywności korozyjnej, zalecamy dokładniejsze oczyszczanie powierzchni a także zastosowanie wraz z podkładem antykorozyjnym, co znacznie poprawia skuteczność zabezpieczenia antykorozyjnego i wydłuża trwałość powłoki. Emalią tą można malować urządzenia, konstrukcje i obiekty stalowe, rury wodociągowe, kratownice, żelazne balustrady, ogrodzenia, okucia. Malowałem tą farbą felgi stalowe przeznaczone pod zimówki i mi trochę zostało, dlatego zastosowałem ją na "sankach". Koszt- ok 30zł 0,8 l - mi wystarczyło to na pomalowanie dwoma warstwami felg (metoda natryskowa) + konserwacja "sań".
Maciek903 Opublikowano 1 Września 2008 Autor Opublikowano 1 Września 2008 tak czy jest odporna na temperature przeciez znajduje sie to bliso silnika i temperatura jest wysoka jak to sie sprawuje u Ciebie??
sosiek Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Akurat te miejsca które opisałem, że poddane zostały renowacji/malowaniu są najmniej narażone na wysoką temperaurę- rzekłbym nawet wcale. Jeżeli już to na felgach będzię występować działanie "wysokiej" temperatury, przeniesonej z tarcz hamulcowych. Z drugiej jednak strony są one cały czas chłodzone powietrzem, co zbija ich temperaturę. Farba ta nie charakteryzuje się odpornością na wysoie temperatury, rożne źródła podają temp. max. ok 80*C. Myślę, że to mi w zupełności wystarczy. Jeżeli chodzi o jakieś pozytywne lub negatywne efekty po malowaniu, to ciężko cokolwiek powiedzieć w tej chwili. Jak na razie wszystko wygląda ładnie/pięknie- bo świeżo malowane Dopiero po zimie (albo kilku ) będzie można coś powiedzieć czy to był dobry wybór
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się