Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Teoria... a6 2.7bT vs a4 3.0tdi


sahipp

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zachęcam do komentowania co waszym zdaniem lepsze i przyjemniej jedzie ale zaznaczam nie na torze tylko w normalnych warunkach na co dzień vs koszta itp:

a6 c5 2.7bT 250ps 350nm quattro plus tylko soft na około 300ps , nm nie wiem ile to ma... plus lpg i 1850kg wagi

vs

a4 b7 3.0TDI 233ps 450nm quattro plus tylko soft na około xxx ps (nie wiem ile) xxx nm (nie wiem ile) i 1660kg wagi

Co lepiej jedzie w codziennych warunkach no i jak jako całokształt co lepsze? pamiętajcie o różnicy w wadze tych aut....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że 3.0 tej quattro waży więcej niż te 1660 kg, moje 2.5 tdi quattro waży 1724 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiele mniej niż 1660kg waży 1.9tdi więc coś lipa z tą wagą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tdi dolicz przynajmniej 100 kg.

Ekonomicznej bedzie w tdi, lepszy drive w 2.7biT imo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wagę aut wziąłem z danych w auto centrum.... No Właśnie jestem ciekaw który lepiej śmiga w normalnych warunkach, bo w końcu 3.0tdi ma tych nm sporo dostępnych od samego dołu... Wiadomo że 2.7bT jest bardziej rozwojowy ale gdyby zatrzymać jedną i drugą jednostkę na podobnej mocy.... Wiem że to są zupełne dwie charakterystyki pracy... Ogólnie to ciężki orzech do zgryzienia bo mi osobiście bardziej pasuje charakterystyka pracy 3.0tdi niż benzyny, ale z kolei z tego co wiem to tdi to są poważne koszta plus nie wiem jak wytrzymałość... 2.7bT z kolei to stara pancerna konstrukcja podobno... Sam nie wiem, nie chciałbym się na minę wpakować.... Ekonomiczniej w jeżdżeniu to chyba jednak będzie 2.7bT plus lpg niż tdi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekonomiczniej będzie 2.7T +lpg. jeździłem taką a6 przez ostatnie 3 lata. koszta porównywalne do 1.9tdi co chodzi o paliwo. poza tym komfort a6 i a4 bez porównanie. kupuj a6 2.7T, załóż dobry gaz i będziesz śmigał szczęśliwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomicznie to się zgadzam z wami , a jak wrażenia mogą wyglądać z samej jazdy w normalnych warunkach? Wiadomo a6 ciężkie do tego co prawda mocna benzyna ale jednak benzyna o całkiem innej charakterystyce pracy niż tdi... Kurcze mam mętlik w głowie bo serce by chciało jednak 3.0tdi ze względu na charakterystykę pracy a rozsądek mówi jednak 2.7bT ze względu na trwałość i serwis....

Dobra a takie 2.7bT w cięższej budzie a6 mocno dostanie baty od 3.0 tdi w a4waszym zdaniem ?

Kolego tony84 a ty obecnie w jakim opakowaniu masz swoje 2.7bT i jaka waga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja była c5 quattro, sedan i tiptronic. czy dostanie baty od a4 3.0tdi? nie wiem, ale wiem ile może kosztować serwis diesla. pod tym kątem 3.0tdi dostaje baty. a6 pewnie troche cięższe jest od a4, ale komfort jest o wiele większy. z tym silnikiem a6 moim zdaniem lata zaj.ebiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co tony84 no właśnie te pierwsze 3.0tdi co z tego że to fajnie jedzie jak serwis i w ogóle.... a powiedz mi czy to 2.7bT w tej a6 czyli ciężkiej budzie dobrze się zbiera w niskich obrotach czy jednak jak każdą benzynę trzeba go wkręcić trochę na obroty aby się ładnie zbierał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.7bit jedzie od 2000 obr. w serii chyba do 5000 trzyma moment plasko.. to za***iście elastyczny silnik. Watpie czy nawet przy troche wiekszej masie 3.0 tdi objedzie a6 z 2.7bit.. kwestia pewnie tez modow.. etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no powiem tak 3.0tdi do pewnego momentu jednak go chyba objedzie ale i tak rokowania co do 2.7bT są bardzo obiecujące patrząc właśnie na jego charakterystykę... Prawdę mówiąc 2.7bT jest dla mnie jedyną alternatywą zamiast tdi... I decyzja zapadła ze względu na koszta utrzymania... Jedyne czego się boję tak naprawdę w 2.7bT to to że dużo gratów związanych z turbo jest ukrytych i typowe śmieszne bolączki typu jakieś śmieszne nieszczelności co u mnie obecnie w 1.9 tdi to śmiechu warte to jednak w 2.7 bT może być kłopot ze względu na wyciąganie silnika... Tego trochę się boje...

No nic po sezonie letnim zabieram się za szukanie auta, muszę tylko na pakiet startowy trochę dozbierać... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0tdi tez zrobisz programem na 300KM, bo znajomy taka ma. Na 100% bedzie lżejsze b7 od c5. Z tym ze te 3.0tdi to po 2004-5 roku sa dopiero poprawione jeśli chodzi chyba i rozrzad i napinacze.

Co do napraw w a6 c5 to z silnikiem 2.7bit i quattro nie ma gdzie ręki włożyć :) ciasno :)

Ale ja niestety jest zwolennikiem benzyny bo zawsze bedzie robił szał pod maska nieważne gdzie napisa V6 biturbo :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no co 2.7bT pomimo że ja jestem osobiście zwolennikiem disla nie dla tego że lepszy ale bardziej mi pasuje ale 2.7bT to jest po prostu legenda i nic tego nie zmieni... Z kolei 3.0 tdi to te poprawione to są te 240 konne dopiero czyli dopiero 2008 rok chyba czyli trochę mnie nie stać...

Natomiast te pierwsze niby tylko wtryski i rozrząd w teorii ale tak czytałem to coś d*pa z tymi pierwszymi silnikami. Ludzie już za bardzo nie chcą się wypowiadać na temat pierwszej generacji tych 3.0tdi ale sam wszedłem w dział 3.0tdi i to co tam czytałem to przeraża.

Zakup 3.0tdi generalnie wiązałby się do szukania po postu auta z pewnym przebiegiem któremu jeszcze coś życia zostało w sobie czytaj w któremu jeszcze są impulsy na karcie hehe nie owszem 3.0tdi fajne osiągi po prostu bajka ale ja jednak wolę kupić coś co jak będę miał pecha idzie zrobić a 3.0tdi - te pierwsze to ciężki i bardzo kosztowny temat....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jeden i drugi silnik musi Cie po prostu stać.

Eksploatacja nie jest tania.

W 3.0 rozrzad, dwumas,wtryski.

Jak sie skumuluje to 15tys zl.

W 2.7 turbiny i zeby cokolwiek zrobic trzeba wyciagnac silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2.7bT to już temat mam obcykany i jedynie czego się boje że jak zdarzy się jakaś pierdoła typowa dla silnika z turbiną to np u mnie to 5 min roboty i po sprawie natomiast 2.7bT niestety mechanik i postój... jak dla mnie to jedyny minus tej jednostki...

a 3.0tdi kurcze nie chce demonizować ale pierwsze słyszę że świeca żarowa ma wpływ na nierówna pracę silnika w dislu, lejące wtryski które mogą doprowadzić do agonii silnika i wiele wiele innych już nie wspominam o tym że nagle silnik bez wcześniejszych oznak może przejść do krainy wiecznych łowów....

Do nie dawna myślałem sobie jak taki cwaniak kupie jakiś tańsze 3.0tdi od razu zrobię rozrząd wtryski itp ale to nie takie proste w tej pierwszej generacji wychodzi na to... Chyba jednak wolę nie mieć takiego kopa z dołu i jeździć z silnikiem który zadbany nie stwarza niespodzianek... A ja lubię czasem korzystać z dostępnej mocy bo po to ona jest przecież a nie kupić mocne auto i jeździć jak 1.6...

Najchętniej to kupiłbym 1.9 hehe ale skrzynie w quattro z tym silnikiem to masakra, więc odpada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatywa to 1.8t zmodzone na 250+.. tez juz sie odpycha ladnie, a koszty napraw sporo nizsze niz 2.7bit..

tapatalk@sgs4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8T to fajny silniczek owszem ale na ile byś go nie zrobił to nie będziesz miał mocnego dołu do którego się przyzwyczaiłem po prostu dla tego jedyną benzyną jak dla mnie jest 2.7T... bo to v-ka która no masz już jakieś znaczące nm na dolnych obrotach..

Powiem tak jeżeli miałbym kupować a4b5 to brałbym 1.9. Ale autko już takie posiadam parę ładnych lat tylko że fwd. W tym modelu quattro to taka sama skrzynia pod względem przełożeń jak ośka... Nowsze 1.9 quattro mają bardzo krótkie przełożenia i choćby nie wiadomo jak podkręcić silnik prawdziwym stwierdzeniem będzie co z tego że dizel ma strasznego kopa jak ten moment jest bardzo krótki (ze względu na skrzynie)

Swoją drogą jestem ciekawy dla czego konstruktorzy skrócili przełożenia tych skrzyń. Ja osobiście nie dostrzegam żadnych korzyści, a wręcz przeciwnie... Jedyne to zużycie paliwa spadło ale bez przesady to są drobne różnice jak dla mnie... Albo stwierdzili że takie 1.9 po paru poprawkach za dobrze jeździ dla tego skrócili mu nogi ;-)

Widziałem nawet filmik kolegi z forum, zrobił swoje 2.5 tdi r5 na 280ps i chyba coś około 600nm momentu obrotowego. Nie powiem ładnie to jechało ale co z tego jak co chwile wajchlował lewarkiem niczym kierowca ikarusa... Przez ten mały szczegół to seryjne 230 konne 2.7T mimo że słabsze ale o wiele lepiej jechało...

Wszystkie rzędówki benzynowe (pomijam jakieś wynalazki nowsze) no cóż nie mają i mieć nie będą kopa od dołu bo to rzędówka proste. 3.0 tdi to pomyłka z kosztami utrzymania... Benzyny wolnossące typu 3.0v6 fakt ładnie idą ale spalanie podobne do 2.7bT no to wiadomo co lepsze ;-) a 4.2v8 pali sporo i pomimo spalania gubi trochę mocy reasumując pali grubo a jedzie jak dobry 2.7bT... Wiec pozostało tyko 2.7bT ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest moim zdaniem glownie kwestia wyboru budy.. mi osobiście c5 sie srednio podoba.

Wolalbym b7, ale tam tak jak piszesz nie ma odpowiednika 2.7bit.. mozna sie bawic 1.8t albo grubiej z 2.0tfsi.. ktore lubi wypić oliwy i nie lubi lpg.

Jesli pasuje ci C5 to pozostaje zyczyc szczescia w znalezieniu zdrowego egzemplarza :)

tapatalk@sgs4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wolałbym a4 bo zgrabniejsze tylko że w a4 problem z silnikiem, a jak nie z silnikiem to ze skrzynia biegów w tym problem... więc chyba nic innego nie pozostaje niż c5, nic sensownego... Bo zmieniać auto na nowsze której gorzej jedzie tylko dla ładniejszej budy to średnio mi się uśmiecha.. C5 to po prostu takie większe a4...

2.0tfsi to z kolei lpg słabo a na samej benzynie wbrew propagandzie przy takiej normalnej jeździe nie emeryckiej to potrafi sobie sporo wypić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...