Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Zdarzyło się komuś zagotować płyn hamulcowy


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

Pytam tak z ciekawości bo mi się to jeszcze nie udało "chyba", bo tak naprawdę nawet nie wiem jakie moga być tego objawy. Zarzyło mi się że po paru hamowaniach zagrzały się hamulce ale to raczej klocki sie zeszkliły troszkę i przy gupił dojeżdżaniu do świateł zrobiło mi się gorąco. A jak u was wyglada odp. na pytanie jak w temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja kumpela ma Mazdę 626. Kiedyś zablokował jej się hamulec z tyłu, jeżdziła dalej i "wytarła" tarczę do zera. No kobieta po prostu! Na klapie silnika od wewnątrz (nie było wygłuszenia, auto robione, po dzwonku) były czerwonordzawe zacieki i przebarwienia i napuchnięty lakier. Na mój gust zagotowała płyn w tłoczku i ciśnienie wypchnęło go na maskę przez odpowietrznik zbiorniczka wyrównawczego.

Dla humoru dodam, że wycierana tarcza zapyliła felgę, cały zderzak i błotnik rdzawym nalotem nie do zmycia, który panna usuneła.... Ciffem i gąbkowym zmywakiem kuchennym! :D

Nie pozwalam się jej zbliżać do mojego auta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pare lat temu zagotowałem płyn hamulcowy w posiadanej ówcześnie B4 2.3 Ng 133 PS Pewnego dnia za bardzo popuściłem wodze fantazji - skończyło się tak, że jak dojechałem do skrzyżowania, chciałem się zatrzymać, ale auto nie - więć musiałem dodać gazu :). Nie polecam. Wyleczyłem się wtedy z ostrego butowania dla zabawyi sprawdzania jak dobre sa nowe klocki TEXTARA. BTW mocniejszcze silniki przed chłodnicą głowną miały kiedyś chłodnice płynu hamulcowego (np 2.6 V6), można ją zaadaptowac do innych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocniejszcze silniki przed chłodnicą głowną miały kiedyś chłodnice płynu hamulcowego (np 2.6 V6), można ją zaadaptowac do innych modeli.

no chyba tańszym rozwiązaniem jest zapodanie płynu z wyższa temperaturą wrzenia.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocniejszcze silniki przed chłodnicą głowną miały kiedyś chłodnice płynu hamulcowego (np 2.6 V6), można ją zaadaptowac do innych modeli.

no chyba tańszym rozwiązaniem jest zapodanie płynu z wyższa temperaturą wrzenia.

:)

Jeżeli jeździ się w KJSach to może tak, ale do codziennej jazdy nie. Płyn o podwyzszonej temp. wrzenie ma inny sklad chemiczny i długofalowo powoduje szybsze wytracanie się wody w układzie hamulcowym - tak więc w normalnej eksploatacji powinno się zmieniac go co około 2 miesiące, inaczej stopniowo bedzie wydłużała się droga hamowania.

Taniej wyjdzie nacinane tarcze BREMBO, ale nie do każdego modelu można takie dostać (do modeli z tarczami niewentylowanymi nacinanych nie ma - np. do B4 1.9 tdi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn o podwyzszonej temp. wrzenie ma inny sklad chemiczny i długofalowo powoduje szybsze wytracanie się wody w układzie hamulcowym - tak więc w normalnej eksploatacji powinno się zmieniac go co około 2 miesiące

A moglbys podac taki płyn o podwyzszonej temperaturze wrzenia, który trzeba zmieniać co dwa miesiace (jak piszesz) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn o podwyzszonej temp. wrzenie ma inny sklad chemiczny i długofalowo powoduje szybsze wytracanie się wody w układzie hamulcowym - tak więc w normalnej eksploatacji powinno się zmieniac go co około 2 miesiące

A moglbys podac taki płyn o podwyzszonej temperaturze wrzenia, który trzeba zmieniać co dwa miesiace (jak piszesz) ?

Jak znajde nr. GT Tuning gdzie był arytkuł o płynach to wrzuce skan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się doprowadzić do tego, że po dobrej jeździe przy odkręcaniu korka zbiornika całkiem dobrze "syczało" z niego więc do zagotowania nie było daleko. W temacie tym ważne jest kilka rzeczy m.in. punkt wrzenia płynu hamulcowego np. MOTUL RACING BRAKE FLUID 600 FACTORY LINE 100% syntetyczny płyn do hamulców hydraulicznych i sprzęgieł DOT 4 ma bardzo wysoki punkt wrzenia 312°C. Co z tego jak jego punkt wrzenia na mokro to już tylko 216°C ( Punkt wrzenia na mokro jest mierzony przez rozcieńczenie produktu 3,5% wody - czyli tak mniej więcej po roku użytkowania). Warto pamiętać, że każdy płyn ma zdolność do wchłaniania wilgoci z powietrza, ważne jest aby układ hamulcowy był jak najbardziej hermetyczny. Wtedy wg mnie nie ma potrzeby zmieniać płyny częściej niż co 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn nalezy zmieniać co ok. 2 lat nie zależnie od stylu jazdy i jakości płynu!

Chcesz rób inaczej (po swojemu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn nalezy zmieniać co ok. 2 lat nie zależnie od stylu jazdy i jakości płynu!

Chcesz rób inaczej (po swojemu).

tak ale nie tyczy to płynów sportowych Dot 5.0 i dot 5.1, które mają silne własciwości higroskopijne i wchłaniaja w czasie eksploatacji wode. Jezeli kupi się jakiś DOT 4 o "niby" podwyższonej temperaturze to nie ma co szalec z wymiana bo to zwykły DOT4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW mocniejszcze silniki przed chłodnicą głowną miały kiedyś chłodnice płynu hamulcowego (np 2.6 V6), można ją zaadaptowac do innych modeli.

I ciekawe jak to miałoby działać, bo przecież ten płyn nie krąży ale można powiedzieć, że stoi w układzie?

Jeśli już to jakiś nadmuch na tarcze się sprawdza, kanały poprowadzone od wlotów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW mocniejszcze silniki przed chłodnicą głowną miały kiedyś chłodnice płynu hamulcowego (np 2.6 V6), można ją zaadaptowac do innych modeli.

I ciekawe jak to miałoby działać, bo przecież ten płyn nie krąży ale można powiedzieć, że stoi w układzie?

Jeśli już to jakiś nadmuch na tarcze się sprawdza, kanały poprowadzone od wlotów itp.

Na 100% była w 2.6 chłodnica płynu wspomagania przed chłodnicą cieczy chłodząaej silnik. Wydaje mi się, żę była obok niej chłodnica płynu hamulcowego. Działać powinno na zasadzie wymuszonego obiegu powodowanego różnica temperatur i rozszerzalnosci cieplenj cieczt (tak jak działa gaz w lodówce). Najwyżej się myle i mogę dobrowlonie poddać się karze :bicz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn nalezy zmieniać co ok. 2 lat nie zależnie od stylu jazdy i jakości płynu!

Chcesz rób inaczej (po swojemu).

tak ale nie tyczy to płynów sportowych Dot 5.0 i dot 5.1, które mają silne własciwości higroskopijne i wchłaniaja w czasie eksploatacji wode. Jezeli kupi się jakiś DOT 4 o "niby" podwyższonej temperaturze to nie ma co szalec z wymiana bo to zwykły DOT4 :)

Nie pisze o anomalniach w autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...