alf Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 Problem to jak mi się wydaje zamarzający parownik bo co jakiś czas mimo sprawnego nadmuchu przestaje lecieć powietrze z kratek nawiewu. Po wyłączeniu klimy po ok. minucie znowu dmucha. Gdzie może być problem ? Osuszacz, dysza rozprężna, czy może czujniki temperatury ? Gdy spada temperatury poniżej 5 st to klimy nie da się włączyć czyli czujnk zewnętrzny chyba dobry. Dzisiaj na postoju włączyłem klimę i rurki koło dyszy rozprężnej zamarzają. Wygląda tak jakby klima cały czas szła na pełnej mocy, wentylator kręci cały czas. Czy da się coś wyczaić vagiem ? Mam kabelek Viakena i VCDS. Umówiłwm się już na wymianę osuszacza i dyszy tylko czy to nie problem z klimatronikiem. Może ktoś miał podobny problem albo wie o co kaman to proszę o info.
Wihajster Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 jak zamarza rurka to z reguly jest malo czynnika...
alf Opublikowano 30 Maja 2014 Autor Opublikowano 30 Maja 2014 Problem jest nawet po nabiciu klimy i już od dłuższego czasu. Może to jest nieodpowiedni czynnik albo nieodpowiednia ilość. Sugestia mechanika.
tomasz102 Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 Raczej tak jak mechanik pisał, zbyt niska ilość czynnika może wpływać na takie objawy. Podjedź tam gdzie robiłeś. Może gdzieś w między czasie pojawiła się nieszczelność ? Niech sprawdzą
alf Opublikowano 18 Lipca 2014 Autor Opublikowano 18 Lipca 2014 Wątek podobny ale autor nie pisze co się urodziło. Byłem u jednego magika to szuka problemu w czujniku temperatury. Zewnętrzny raczej dobry bo jak spadnie temp. poniżej 5 st to klimy nie da się włączyć, ale wewnętrzny czasem świruje bo zdarza się że w trybie auto po włączeniu silnika czasem przegrzewa wnętrze. Mimo że jest już ciepło to dalej dmucha gorącym powietrzem. Dopiera jak ręcznie schłodzę temp. to potem już na auto trzyma zadaną. Zrobię serwis w warsztacie z wymianą osuszacza, dyszy rozprężnej i nabicie. Mam kabelek Viakena i VCDS 1.2, da się jakoś vagiem sprzawdzić czujnik temp. wewnętrznej ? ---------- Post dopisany 18-07-2014 at 17:56 ---------- Poprzedni post napisany 04-06-2014 at 19:23 ---------- W serwisie powiedziano mi że jest jakiś czujnik parownika który co jakiś czas wyłącza sprężarkę żeby parownk nie zamarzł. Prawdopodobnie jest walnięty. Wie ktoś gdzie on i jak się do niego dobrać ?
dante0018 Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 Witam. Podłącze się do tematu bo mam identyczny problem. Po paru km jazdy zamarzają rurki i słabo dmucha. Mała ilość czynnika odpada bo wtedy to słabo by chłodziła lub kompresor by się nie włączył. Vag nie znalazł żadnych błędów. Włożyłem dziś termometr w w kratke i przy 2000 obr temperatura wynosiła -4.5 stopnia.... Słyszałem że może to być osuszacz, w którym może być poprostu za dużo wilgoci...
Mauros88 Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 Pytałem znajomego i mowił żeby sprawdzic dysze rozpreżna. Tak samo mi sie dzieje po paru km. brak nawiewu W najblizszym czasie pewnie do niego zajade i napisze czy pomoglo.
Labdoria Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 ... żeby sprawdzic dysze rozpreżna.... U mnie warsztat wymienił dyszę rozprężną i pomogło.
cysiu100 Opublikowano 23 Lipca 2014 Opublikowano 23 Lipca 2014 W B5 nie ma żadnego czujnika na parowniku. Całość opiera się o dyszę rozprężną. Podobno w sprężarce jest jakiś zawór co steruje jej wydajnością, piszę podobno bo mówił mi o nim jeden spec od klimy, osobiście go nie szukałem i nie widziałem.
alf Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Opublikowano 23 Lipca 2014 Co do czujnika na parowniku to już sam nie wiem, sugestia serwisanta od klimy. Dysza rozprężna wymieniona dwa sezony temu i problem jest dalej. Inny mechanik pokazał mi że w b5 są trzy rodzaje klimy i jest inna ilość czynnika chłodzącego. Różnice były znaczące a tolerancja w sumie ok. 2 gramy. Sugerował że może być za dużo czynnika. Jak mi nabijali klimę to dają standardowe dawki nie patrząc na specyfikację i zalecenia producenta klimy. Problem dalej nie rozwiązany, pozostaje chyba wymienić jeszcze osuszacz albo wy***ać się na to bo kurna nie ma fachowca który potrafi to naprawić.
cysiu100 Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 Ogólnie w układach z dyszą rozprężną nie stosuje się raczej czujnika na parowniku. Można o tym poczytać sobie tu: Dławik, dysza rozprężna do systemu klimatyzacji, klimatyzacja zawór rozprężny | Auto klimatyzacja samochodowa Nie jestem specem od klimatyzacji i być może stosuje się inne rozwiązania ale ja w B5 nie spotkałem się z czujnikiem na parowniku. Co do rodzaju dyszy to masz rację, doświadczony spec dobierze odpowiednią średnicę dyszy do ilości czynnika oraz stanu całego układu a w szczególności skraplacza (chłodnicy). Jedź do jakiegoś porządnego speca od klimy a nie do nabijaczy czynnika. Ponawiam może warto się zainteresować zaworem w sprężarce. Nie wiem czy dokładnie taki jest w sprężarkach B5 czy co innego, w każdym bądź razie coś na styl takiego ustrojstwa Zawór Klimatyzacji - ZAWÓR STERUJĄCY do Samochodowej Sprężarki ZEXEL DCW17 - Auto Klimatyzacja w Samochodach Audi , Volkswagen - Klimatyzacja Części Sklep Laser-Sinex
SVD Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Gdy zamarza parownik to mało gazu lub zawór rozprężny/ dławik walnięty. dante0018 przy jakiej tem. uzyskałeś -4,5? na zamkniętym czy otwartym obiegu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się