Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolejny dziwny dźwięk, filmik, proszę o opinie


Wielki Dao

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moja radość trwała zbyt krótko, po ostatnim wielkim problemie nastał kolejny objawiający się znowu... dziwnym dźwiękiem.

W sobotę odebrałem auto i jeździłem do dziś, dopiero dziś zaczął się dziwny dźwięk w granicach około 3tyś i 4tyś obrotów.

Wstawiam filmik w którym słychać dźwięk w stylu: "WZZZZZYYMMMM" przy pewnych obrotach, około 20, 23-24 sekundy słychać dokładnie o co codzi.

Domyśla się ktoś od czego to może być? Tak jak by coś było wprowadzane w wibracje i drgało, albo coś innego...

W tym tygodniu znowu stawiam samochód na podnośnik :<

Tak więc proszę was kolejny raz o sugestie.

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh z tymi samochodami, długo się nie nacieszyłeś... Ale faktycznie dźwięk przypomina jakby jakaś oslonka, blaszka, coś było luźne i gdzieś dzwoniło, może gdzieś na wydechu. Podnośnik to chyba najlepsze wyjście niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy to nie odgłos zmiany faz rozrządu. Najlepiej jechać z Vagiem bloki coś 91-93 jeśli bzyk się pojawi podczas zmiany faz to masz winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dzieje się to na zimnym silniki tylko na dobrze rozgrzanym. Zauważyłem też że podczas postoju na odpalonym silniku wskazówka prędkości nie jest równo na 0 tylko trochę wyżej. Pasek, napinacz hydrauliczny i rolka rozrządu były wymienione ostatnio i usłyszałem ten głos wczoraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ostatecznie napinacz łancucha wałkow rozrządu i sam łancuch wałków rozrządu byly wymieniane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym bardziej obstawiam głośną pracę napinacza łańcuszka wałków - rozgrzany rzadszy olej i jego mniejsze ciśnienie to gorsza jego praca. Wymiana ok ale czy na oryginalny z ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może taki test, odłączyć sterowanie napinaczem i pojeździć tylko licz że będzie czek i możliwe że po podłączeniu i tak potrzebne będzie kasowanie błędów Vagiem. Więc chyba lepiej podpiąć laptopa o poganiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu głowicy od stony grodzi jest napinacz wałków rozrządu, jest w nim taki cylinderek czarny długi i na koncu wtyczka ... odłacz wtyczke i się przejedz. Tylko tak jak kolega pisze moze wyskoczyc czek ktory trzeba bedzie skasowac vagiem, ale moze sie rozjasni troche sytuacja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem dwie opcje:

1. podpiąć się programem diagnostycznym np. VAG i z tego co pamiętam w blokach 91-93 będzie widać kiedy następuje zmiana faz jeśli w tym momencie wystąpi opisywany dźwięk to wiadomo.

2. Do napinacza podłączony jest przewód sterujący, odłącz go a napinacz nie bedzie zmieniał faz podczas jazdy jeśli dźwięk nie będzie się pojawiał podczas jazdy to wiadomo. Uwaga, ta operacja spowoduje pojawienie się kontroli błędu na zegarach może nawet silnik przejdzie w awaryjny tryb pracy. I po ponownym podłączeniu napinacza i tak będzie potrzeba usunięcia błędów Vagiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kurka wodna napinacz i łańcuch był ostatnio wymieniony na nowy :( olej zalany 5w30 taki jak wcześniej. Coś nie wierzę że mógł y przestać pracować jak powinien po 3 dniach. Dziś posprawdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze "klapka" w turbinie i ona podobno potrafi się poluzować i brzęczeć jak turbo startuje ale dokładnych szczegółów nie znam więc może poszukaj info albo ktoś w temacie się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest coś podobnego tylko w przedziale 1500-2000rpm. Na luzie i na postoju tego nie słychać. Napinacz czy łańcuszek było by słychać również na postoju przy przygazowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie wiem co to jest, dzieje się tak tylko wtedy gdy tak średnio przyśpieszam, przy szybkim przyśpieszaniu nie ma tego dźwięku, trzeba dojść co powoduje ten dziwny dźwięk, bo już mnie dobija, niedługo zbliżę się z ceną za części i naprawy za którą mógł bym kupić tutaj bex'a... ehhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest coś podobnego tylko w przedziale 1500-2000rpm. Na luzie i na postoju tego nie słychać. Napinacz czy łańcuszek było by słychać również na postoju przy przygazowaniu.

Tu się nie zgodzę u mnie na jałowym fazy się nie przestawiają tylko podczas jazdy i widać to na VAG-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest coś podobnego tylko w przedziale 1500-2000rpm. Na luzie i na postoju tego nie słychać. Napinacz czy łańcuszek było by słychać również na postoju przy przygazowaniu.

Tu się nie zgodzę u mnie na jałowym fazy się nie przestawiają tylko podczas jazdy i widać to na VAG-u.

Możliwe, że tak jest. Ja nie wiem kiedy to faktycznie działa,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wjechac na podnośnik, taki gdzie po podniesieniu kola wiszą luzem., wrzucic bieg, dodawać gazu jednoczenie trzymajac lekko hamulec i z dolu ktos nasluc**je skad wydobywa sie dzwiek ... skoro slyszalne jest tyl tylko pod obciazeniem.

moze to poprostu zbieg okolicznosci i nie ma to zwiazku z tym co robiles nie dawno,.... moze wklad katalizatora sie obluzgowal w jego obudowie,, moze ktorys tylumik tak halasuje ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...