Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Biały dym po pierwszym odpaleniu


Marynarz____

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

mam taki problem- po pierwszym rannym odpaleniu lub po dłuższym postoju auto zostawia z sobą biały dym tzn. jak odpalę silnik i pierwszy raz ruszę np spod świateł to z rury wylatuje biały dym, jest go na tyle dużo, że można go zobaczyć gołym okiem.

Dym jest biały o zapachu spalonej ropy- nie śmierdzi olejem ani nie ma słodkawego zapachu płynu chłodniczego. Oleju ani płynu chłodniczego mi nie ubywa.

Ostatnio byłem w ASO na wymianie kompletnego rozrządu i po tej operacji zauważyłem, że tego dymu jest więcej- auto zostawia za sobą większą chmurę. Jakieś sugestie co to może być??

Spotkałem się z opinią, że to mogą być źle ustawione kąty wtrysku (nie wiem czy poprawnie to nazwałem) i że właśnie przez to auto kopci i że przy każdej wymianie rozrządu powinno się kąty wtrysku ustawiać, możliwe że mi tego przy rozrządzie nie sprawdzili i ponownie nie ustawili??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt synchronizacji możesz sam sprawdzić Vagiem. Przy okazji sprawdź pompki jakie mają korekty. Mogą być też do wymiany oringi pod pompkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt synchronizacj to to samo co kąt wtrysku?? i jak to sprawdzić

a jak sprawdzić oringi?? trzeba zrzucać dekiel??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to to samo. Kąt synchronizacji sprawdzisz vagiem wchodząc w engine>meas. blocks i póżniej w którymś z pierwszych bloków synchronization angle. Powinno oscylować 0 +/-3*

Oringów nie sprawdzisz po zdjęciu dekla niestety, Zrób diagnostykę pompek czyli korekty i bipy, Jeśli wartości nie mieszczą sie w tolerancjach można wymienić oringi pod pompkami i podociskać konektorki. Jeśli nie pomoże to pompki do regeneracji.

Sprawdź też czujnik temperatury G62, przez niego też może kopcić na siwo, Porównaj wskazania w meas blocks silnika (G62) ze wskazaniami z 17 (instruments) czujnika G2. Jeśli któryś pokazuje bzdury to czujnik G2/g62 do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz kat synchronizacji, ewentualnie poprobuj z ustawieniami lekko na +/-, jak to nie pomoze to pompki do weryfikacji czy nie puszczaja cisnienia + wymiana oringow. Bialy dym przy odpalaniu to objaw za duzej ilosci paliwa. Paliwo moze sciekac do cylindra, dlatego po dluzszym postoju zakopci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem się temu dokładniej przyglądać- auto nie zakopci od razu po odpaleniu ale dzieje się to np. w sytuacji kiedy odpalę auto (wtedy nie kopci) i podjadę np. do pierwszych świateł i chwilę postoję na światłach, a następnie ruszę- wtedy podczas ruszania puszcza chmurę-po puszczeniu pierwszej chmury przestaje dymić zupełnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem podobny problem. Po dłuższym postoju i odpaleniu nic się nie działo od razu ale po przejechaniu kilku metrów i przy zmianie biegu np z 1 na 2 widać było że puszcza białego dymka po chwili jazdy wszystko mijało jak ręką odjął. Zdarzało się też że po odpaleniu auta jak chwile popracowało to zaczynało kopcić na biało. Nie ubywało oleju ani płynu chłodniczego. Wymieniłem uszczelnienia na wstryskach, dałem turbo do regeneracji bo i tak nie było za bogate i myślałem że to jego wina, ale problem pozostał. Okazało się że uszczelka pod głowicą delikatnie przepuszczała. Jak tylko auto się troszkę rozgrzało to wszystko się uszczelniało. Szło auto cisnąć do końca a i tak nie puściło dymka.

Pogadaj z jakimś łebskim mechanikiem może coś doradzi. Ja na szczęście na takiego trafiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na oringi pod pompkami. Mam podobnie. Rano odpalam i leci taki szary dymek przechodzący w jakby bezbarwny ciężko to określić jak przygazuje to jest go więcej i śmierdzi ropą po około minucie dym znika. Płynu nie ubywa oleju też. Jak jeździ to nie robierać bo nie raz się juz przekonałem że często po takich naprawach jest jeszcze gorzej...

---------- Post dopisany 15-06-2014 at 13:47 ---------- Poprzedni post napisany 14-06-2014 at 21:45 ----------

U mnie tak dymi

oleju nie ubywa płynu też nie. Jedynie co zauwazyłem to mam mokry egr rozbierałem caly dolot i za intercoolerem w tym wężu co idzie do egr byly sladowe ilosci oleju. Sprawdzałem też turbo i żadnego luzu niema więc ten olej może być z odmy. podczas normalnej jazdy auto nie dymi tylko rano i po paru godzinnym postoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem podobny problem. Po dłuższym postoju i odpaleniu nic się nie działo od razu ale po przejechaniu kilku metrów i przy zmianie biegu np z 1 na 2 widać było że puszcza białego dymka po chwili jazdy wszystko mijało jak ręką odjął. Zdarzało się też że po odpaleniu auta jak chwile popracowało to zaczynało kopcić na biało. Nie ubywało oleju ani płynu chłodniczego. Wymieniłem uszczelnienia na wstryskach, dałem turbo do regeneracji bo i tak nie było za bogate i myślałem że to jego wina, ale problem pozostał. Okazało się że uszczelka pod głowicą delikatnie przepuszczała. Jak tylko auto się troszkę rozgrzało to wszystko się uszczelniało. Szło auto cisnąć do końca a i tak nie puściło dymka.

Pogadaj z jakimś łebskim mechanikiem może coś doradzi. Ja na szczęście na takiego trafiłem.

No właśnie mam identycznie, po odpaleniu nic, zero dymu a przejadę parę metrów, zatrzymam się i ruszę, to przy zmianie z 1 na 2 puszcza chmurę a potem już nic- nawet jak butuję i cisnę do odcięcia to nic nie puści.

---------- Post dopisany at 10:40 ---------- Poprzedni post napisany at 10:38 ----------

Ja stawiam na oringi pod pompkami. Mam podobnie. Rano odpalam i leci taki szary dymek przechodzący w jakby bezbarwny ciężko to określić jak przygazuje to jest go więcej i śmierdzi ropą po około minucie dym znika. Płynu nie ubywa oleju też. Jak jeździ to nie robierać bo nie raz się juz przekonałem że często po takich naprawach jest jeszcze gorzej...

---------- Post dopisany 15-06-2014 at 13:47 ---------- Poprzedni post napisany 14-06-2014 at 21:45 ----------

U mnie tak dymi

oleju nie ubywa płynu też nie. Jedynie co zauwazyłem to mam mokry egr rozbierałem caly dolot i za intercoolerem w tym wężu co idzie do egr byly sladowe ilosci oleju. Sprawdzałem też turbo i żadnego luzu niema więc ten olej może być z odmy. podczas normalnej jazdy auto nie dymi tylko rano i po paru godzinnym postoju.

ja mam inaczej- stałem za samochodem, a panna odpalała i zero dymu, nawet przyłożyłem gębę do wydechu- śmierdzi samym spalonym paliwem, zero oznak oleju czy płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 300 tys nalatane i rozbieralem Egr i nie ma sadzy aż dziwne ale za to było trochę oleju z odmy i myślę że to może być przyczyną tego dymienia u mnie. Na chwilę obecną nie będę tego robił skoro dymi tylko rano. Chyba że będzie dymil podczas jazdy to zacznę się martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym dymieniem to możesz mieć kąty wtrysku poprzestawiane, w dolocie awsze jest trochę oleju z odmy i wszystkim nie dymi rano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjadę do mechanika co wymieniał Rozrząd bo to się nasililo po wymianie rozrządu tys km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzał wszystko vagiem. Pompki, Egr, obroty dawkę i jest ok. Podejrzewa ze pi nocy, postoju spływa paliwo do cylindra i przy odpaleniu powstaje dymienie na szaro. Gumki na pompkach do wymiany. Doleje jeszcze jakiegoś preparatu do czyszczenia wtryskow może coś się polepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dolewam regularnie Liqui Moly lub STP i dlaej dymi :wink: wydaje mi się, że jakbym miał gumki na pompkach do wymiany to by mi dymiło od razu po odpaleniu tak jak Tobie, a mi nie dymi od razu po odpaleniu tylko jak odpalę przejadę parę metrów, postoję chwilę na światłach i ruszam- wtedy puszcza chmurę, w szczególności przy zmianie z 1 na 2. Co ciekawe jeśli nie postoję chwili np. na światłach to nie puszcza chmury i wtedy mogę przejechać nawet kilometr i nie zadymi, a jak stanę, postoję chwilę to zaraz chmura, a potem już nic... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię tak: do każdego tankowania dolewam mixolu S z orlenu w proporcji 1:300 czyli 200 ml na 70 l paliwa, a co chyba 5 000 km (tak jak jest napisane na opakowaniu STP czy Liqui) wlewam czyściciela i pompki równo pracują lub raz na jakiś czas delikatnie szarpnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlewam wszelkie 2T semi. Mixolu nie bo kiedyś taksówkarz powiedział ze syfu kupa się mu w nim trafiła.

Jeżdżę tak już 10 lat 3 wozem i polecam. Każdy joby na pompy w oplach sadzil a ja zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...