Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu chłodnicy


MurzynDDZ

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Posiadam Audi A4 B5 1.9 TDI i mam pytanie jak najprościej wymienić płyn chłodzący, ponieważ auto kupiłem niedawno a płynu jest mało i zaczęła świecić kontrolka od temperatury i czy układ po wymianie trzeba odpowietrzać? Jaki płyn będzie najlepszy (chodzi o firmę)?

Pozdrawiam!

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem w ten sposób, że ściągałem wąż który jest przy filtrze oleju, czekałem aż wszystko ścieknie, później zalewałem wodą kilka razy żeby przepłukać układ bo miałem strasznie zasyfiony i dopiero po kilku płukaniach zalałem koncentrat czerwony G12 2- 3 butelki potrzeba -- - coś takiego PŁYN DO CHŁODNICY G12 FEBI ZIMOWY KONCENTRAT 1,5L (4240405340) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Co do odpowietrzenia to po zalaniu płynu trzeba odpalić silnik aby pochodził jakiś czas z odkręconym zbiorniczkiem wyrównawczym, jednocześnie obserwując i uzupełniając ubytek płynu. Jeszcze wypadałoby włączyć ogrzewanie na max podczas odpowietrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wypadałoby włączyć ogrzewanie na max podczas odpowietrzania.

a co to da????? :facepalm: Może Ty tu napiszesz bo już kolejny raz pytam i nikt nie odpowie.....

na rurce co idzie do nagrzewnicy jest otworek ..zsuwamy delikatnie węża tak aby przez ten otworek wyszło powietrze o ile takowe się znajduje w nagrzewnicy ...to jest całe odpowietrzanie nagrzewnicy ...a ustawienie temperatury na maxa to się robiło w" syrence" gdzie zasada działania ogrzewania działała inaczej niż teraz .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz to sobie zsuwaj węża i nie cwaniakuj. Każdy robi jak mu lepiej pasuje.

Jeszcze wypadałoby włączyć ogrzewanie na max podczas odpowietrzania.

a co to da????? :facepalm: Może Ty tu napiszesz bo już kolejny raz pytam i nikt nie odpowie.....

na rurce co idzie do nagrzewnicy jest otworek ..zsuwamy delikatnie węża tak aby przez ten otworek wyszło powietrze o ile takowe się znajduje w nagrzewnicy ...to jest całe odpowietrzanie nagrzewnicy ...a ustawienie temperatury na maxa to się robiło w" syrence" gdzie zasada działania ogrzewania działała inaczej niż teraz .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!

Posiadam Audi A4 B5 1.9 TDI i mam pytanie jak najprościej wymienić płyn chłodzący, ponieważ auto kupiłem niedawno a płynu jest mało i zaczęła świecić kontrolka od temperatury i czy układ po wymianie trzeba odpowietrzać? Jaki płyn będzie najlepszy (chodzi o firmę)?

Pozdrawiam!

Skoro ubywa Ci płnu to moze najpierw uzupełnij wodą destylowaną do maxa i zobacz gdzie są ubytki ...zlikwiduj je najpierw o ile są a potem zakupisz płyn (G12) jeśli chcesz to zrobić porządnie

to trzeba wyciągnąć termostat by wszystko zeszło z bloku silnika a po założeniu go z powrotem zalewasz nowym płynem (koncentrat rozcięczamy najlepiej 1;1z wodą destylowaną ) odpowietrzasz -uzupełniasz braki płynu po krotkiej przejażdżce i tyle .....:wink:

---------- Post dopisany at 15:25 ---------- Poprzedni post napisany at 15:18 ----------

Jeśli chcesz to sobie zsuwaj węża i nie cwaniakuj. Każdy robi jak mu lepiej pasuje.
Jeszcze wypadałoby włączyć ogrzewanie na max podczas odpowietrzania.

a co to da????? :facepalm: Może Ty tu napiszesz bo już kolejny raz pytam i nikt nie odpowie.....

na rurce co idzie do nagrzewnicy jest otworek ..zsuwamy delikatnie węża tak aby przez ten otworek wyszło powietrze o ile takowe się znajduje w nagrzewnicy ...to jest całe odpowietrzanie nagrzewnicy ...a ustawienie temperatury na maxa to się robiło w" syrence" gdzie zasada działania ogrzewania działała inaczej niż teraz .....

Kolego ja nie cwaniakuję tylko Ty wypisujesz bzdury...Ja tylko Ciebie zapytałem byś wyjaśnił co to da ..Ale nie potrafisz nic innego tylko krytykować innych . To Ty możesz sobie włączać ogrzewanie na maxa przy odpowietrzaniu u siebie a nie radzić innym ...:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił oryginalny koncentrat Audi-VW, płaciłem 35zł za 1,5L, więc ceny praktycznie jak za zamiennik Febi.

PŁYN CHŁODNICZY KONCENTRAT G13 VW AUDI SEAT SKODA (4275206629) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...