Skocz do zawartości
IGNOROWANY

diesel jak nie diesel


canonier89

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy. Od 2 dni jestem czlonkiem tego forum i ppokusilem sie opisac moj problem , a wlasciwie dylemat, poniewiaz wierze,ze ktos bedzie potrafil mi wytlumaczyc co i jak. Otóż: niedawno zakupilem audika a4 b5 1.9tdi 110km, kod silnika AFN, 99rok, 300tys. przebiegu , dodam, ze wczesniej smigalem a6 c5 1.9 130km, wiec jazda dieslem nie jest mi obca. Wracajac do sedna, motyw mojej a4 polega na tym, ze owe "ciągniecie", czy "kop", lub "przyspieszenie" nie jest takie jak na diesla przystalo, a wlasciwie tak mi sie wydaje. Chodzi mi o to, ze samochod na niskich obrotach przyspiesza, ale nie tak jak powinien, bo do 2800tys. obr. ciagnie dosyc wzglednie, a od 2700/2800 i w gore ciagnie tak jak na 110km przystało. Kiedy jade na 3jce i wciskam sandał do podlogi , to musi sie bujnac do tych 2800tys. obr , zeby zdrowo zaczac przyspieszac i jechac.I to mnie boli i zastanawia, bo nie po to kupilem diesla, zeby bujac go do wysokich obrotow, zeby mi zaczal fajnie przyspieszac. Nie wiem, czy te 20koni mechanicznych, ktorych mi teraz brakuje po poprzednim samochodzie jest tak odczuwalne, ale wydaje mi sie , ze takie auto powinno troche lepiej przyspieszac na nizszych obrotach. Dodam, ze jestem po wymianie kompletnego rozrzadu , oleju, filtrow, plynu chlodniczego, a turbo bylo robione w zeszlym roku. Czy to ja zwariowalem, czy tez ten samochod powinien przyspieszac tak fajnie, do 2800tys. obr. a nie od 2800 w gore? Pozdrawiam was audikowcy i czekam na ciekawe odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130-stka byla na pd i mimo wiekszej budy lepiej sie zbiera od dołu .

ps : :vaglogi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolega wyżej... tu masz pompe wiec jest coś na zasadzie gaz w podłoedze.... chwila ciszy.... ogien chciaż te 2.800 to za wysoko ja bym rzekł że u mnie w tych granicach moment obrotowy juz sie stabilizuje ;) mój audik 1z 90 koni plus chips na ok 110 może ciutke wiecej dostaje kopa od 2 tys i ciagnie równo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tez mi sie wydaje, ze za wysoko zaczyna ciagnac... wiesz, jak trzymam go na 2.4-2.5/6 tys. obr i depne to sie zbiera dosc przyzwoicie, ale jak chce od dolu go przycisnac, tzn od 1.5tys. obr na 3jce, to naprawde spodziewsalem sie czegos lepszego... ;p musialbym dla porownania przejechac sie inna 110tka, wtedy moze bede mial rozeznianie:) zamierzam go podlaczyc niebawem pod kompa, moze cos pokaze. pozdro dla was. kazda kolejna odpowiedz jest mile widziana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a kopci jak parowóz? szarpie drga czy też chodzi nie równo ? zbyt wysokie obroty na biegu jałowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy masz dobre podciśnienie na przewodzie do gruszki turbo. Może przewód gdzieś przetarty i nie pociąga sztangi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz rownierz czy ktos nie grzebal w turbawce i nie zalozyl pierscienia sterujacego geometria odwrotnie, wtedy tez jest podobny objaw. Do okolo 2500 przyspiesza srednio a pozniej dopeiro jakby kopa dostawal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś może, że tak powiem dać mu solidnie po biegach? Miałem passata z identycznym silnikiem kiedyś i wszystkie jego problemy tak rozwiązywałem :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...