rsu1984 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Witam, Uprzejma prośba może ktoś się już spotkał z takim przypadkiem. Podczas jazdy zaczął migać wykrzyknik + 3 sygnały dźwiękowe. Po podłączenie do VCDS pojawiły mi się takie dwa błędy. Skasowanie nie pomaga Wykrzyknik + dźwięk występuje już po przekręceniu kluczyka. Czasami mi się zdarzało że jak miałem słaby akumulator to zapiszczał 3 razy ale to było wszystko. Teraz natomiast miga cały czas :/ Na blokach danych napięcie to ok 13,5V Address 01: Engine Labels: 058-907-557-ADR.LBL Controller: 8D0 907 557 C Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D08 Coding: 04001 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 8A0-959-655.LBL Controller: 8A0 959 655 C Component: Airbag V AUDI D00 Coding: 01022 Shop #: WSC 00820 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam Dominik
german81 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 sprawdz poziom płynu hamulcowego .
rsu1984 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2014 Jest stan, prawie pod max ---------- Post dopisany at 21:41 ---------- Poprzedni post napisany at 21:35 ---------- Zastanawia mnie sitko w w zbiorniczku od wsponagania. Wydaje mi sie troche luzne bo swobodnie w nim lata. Czy tak powinno byc?
Dajmon Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Może podczas jazdy AKU jest tak wydojony, że nie trzyma napięcia pod obciążeniami wtm między innymi przez silnik, a alternator nie jest w stanie zdojonego AKU doładować. AKU stracił pojemność. Stary. Ja miałem podobnie tak u siebie, przy czym "lov voltage na pinie 30" występował raczej podczas włączania silnika, kiedy idzie największy pobór prądu. Napięcie z AKU siadało wówczas poniżej 8V.
rsu1984 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2014 Napiecie aku na VCDSie pokazywalo 13,2-13,8 wiec wydaje mi sie ze jest ok. Jutro jade do elektromechanika i zobacze. Oczywiscie jak bedzie wiadomo co i jak to dam Wam znac
Dajmon Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 U mnie też napięcie pokazywało taka wartość jak Tobie. Nie mniej jednak zegary mi przygasały jak odpalałem samochód. Włączone radio również się wyłączało. Miałem jeszcze dodatkowe błędy, które wynikały z niskiego napięcia zasilania. Za pewne jak pisałem wynikało to podczas uruchamiania maszyny. Od stycznia mam nowy AKU i nic mi się nie wyłącza, nic mi się nie pokazuje na Vag'u. Podczas jazdy również mi nic nie występuje. W Twoim wypadku może być jeszcze alternator nawalony. Nie doładowuje on AKU jak należy, tzn. ma okresy czasu kiedy nie ładuje, np. podczas jazdy. Wówczas czujnik kontrolujący napięcie zasilające elektronike samochodu, odnotowuje spadek napięcia (choćby chwilowy) i generuje błąd na VAG'u. Dodatkowo jest to sygnalizowane optycznie i dźwiękowo przez przez elementy licznika, na fisie.
rsu1984 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2014 Nie mam miernika bo bym sprawdzil napiecie. Natomiast podlaczylem AKU pod prostownik to troche dziwnie mi sie szybko naladowal bo ok 15-20min pojawila mi sie dioda ze jest Full. Mam cicha nadzieje ze to tylko AKU do wymiany Tez rozwazam ze to alternator ---------- Post dopisany at 22:10 ---------- Poprzedni post napisany at 22:10 ---------- A co do spadkow napiec nie nie zaobserwowalem
Dajmon Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Bo multimetrem takich rzeczy nie da się zaobserwować. Wynoszą one poniżej 1sek., 0.5sek. Woltomierz nie wyłapie Ci takich wahań. Musiałbyś oscyloskopem dysponować lub mieć układzik z komparatorem napięcia. Komparator napięcia zbudowany np. na wzmacniaczu operacyjnym z diodką LED, mógł by takie wahania wyłapać. Wg mnie nie ma co aż tak głęboko wchodzić w pomiary. Podjedź jednak wcześniej do gościa z AKUmulatorami i niech Ci sprawdzi pistoletem, czy AKU trzyma zasilanie czy nie. Jak napięcie na AKU spadnie poniżej 10.5V w czasie trwania badania (ok. 10sek.) to AKU trup. Jeśli będzie trzymał, to trzeba szukac gdzie indziej.
rsu1984 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2014 Ok, Dzieki Dajmon za fachowe porady mam nadzieje ze jutro sie wyjasni co jest nie tak ---------- Post dopisany at 22:37 ---------- Poprzedni post napisany at 22:26 ---------- Aaa jeszcze jedno. Podlaczalem jeszcze kablami do aku z innego audi i niestety problem byl nadal. Dodam jeszcze ze to 3 krotne pikanie wystepuje juz po przekreceniu kluczuka na pozycji zaplonu
Dajmon Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Nie jest to niski poziom benzyny? albo niski poziom oleju? lub inny błąd informujący użytkownika o braku jakiegoś innego płynu? Jest to bardzo ważne! Możesz za daleko od domu nie odjechać i staniesz w polu. Wyświetlać powinno Ci się coś na fisie w tym momencie!?
rsu1984 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2014 Wlasnie o to chodzi ze wszystkie bagnety/wskazniki pokazuja prawidlowy stan. Tez sie obawiam ze moze stanac i tylko hol lub laweta bedzie musiala mnie zwinac. Dlatego jutro jade do elektromechanika. Zobaczymy czy cos zaradzi :/
Dajmon Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 No to naprawdę nie wiem. Pomógł bym Ci z chęcią, ale nie masz błędów, poza tym jednym, niskim napięciem i brakiem komunikatów na fisie mimo sygnału dźwiękowego. Widać, że mało jeszcze wiem lub nie wiem nic. Daj znać co jutro wykrzesasz?
rsu1984 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2014 Niestety ale wyslalem zone do mechanika bo nie moglem wyrwac sie z pracy i ja zbyl bo nie mieli czasu kazal przyjechac dopiero we wtorek !!! Ale zrobilem jeszcze maly pomiar miernikiem. Na aku bez wlaczonego silnika bylo 12,5V natomiast przy zapalonym silniku skakalo od 9 do 14,6V. Dodatkowo swiatlo w srodku migalo na wolnych obrotach a jak wlaczylem klime lub swiatla to na ulamek sek przygasalo :/
DragonGTI Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Jest stan, prawie pod max---------- Post dopisany at 21:41 ---------- Poprzedni post napisany at 21:35 ---------- Zastanawia mnie sitko w w zbiorniczku od wsponagania. Wydaje mi sie troche luzne bo swobodnie w nim lata. Czy tak powinno byc? Tak sitko ma sobie luźno siedzieć to bez znaczenia. Z Twoich błędów wynika że sterownik wykrył zbyt duży spadek napięcia. Pierwsze to powiedz ile aku ma lat? Możesz po kolei sprawdzić proste rzeczy... Naładuj go na full prostownikiem i wrzuć do auta. Zobacz na klemy czy siedzą bez ruchu i mocno się trzymają oraz czy nie są osadzone dziadostwem, wówczas przeczyść - dobry styk to podstawa! Jeśli dalej nie pomoże nic to wymień akumulator bo tylko się będziesz wkurzał. Miernik może i dobrze pokazywać ale przy większym obciążeniu spada zbyt nisko napięcie a sam alternator nie da rady podtrzymać tego napięcia z powodu dużego poboru prądu przez instalacje i elektronike w aucie, tak jak pisał Ci kolega Dajmon. Jak będziesz u mechanika niech zerknie na alternator, tzn na prąd ładowania - skoki napięcia podczas pracy silnika mogą o nim świadczyć, czasem skutek jest taki że palą się diody prostownicze w alternatorze oraz fiksuje regulator napięcia.
rsu1984 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2014 Aku ma jakies 4lata. Tyle ze ostatnio zmienialem aku od sasiada (troche mocniajszy) i nic to nie dalo. Samochod odstawiony w poniedzialek do mechanika i stoi az do dzisiaj sami nie wiedza o co chodzi. Na poczatku obstawiali licznik, ze jakis scalak (czy cos takiego) padl. Okazalo sie ze to nie to. Wszystkie czujniki sprawdzili i jest ok. Jakis dziwny ten przypadek
POWER-KRIS Opublikowano 20 Czerwca 2014 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Na dzień dobry bym przekaźnik zapłonu wymienił bo może styki przypalone i komp widzi duży spadek. Co tam jeszcze jest po drodze? Bo 30 to główne zasilanie wiec gdzieś przekaźnik, kostka stacyjki czy masa w głąba lecą, lub gdzieś kostki, bezpieczniki lub styki zasniedzialy.
yuch Opublikowano 20 Czerwca 2014 Opublikowano 20 Czerwca 2014 akumulator pada ( sprawdzić alternator )
rsu1984 Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Opublikowano 2 Lipca 2014 Okazało się że licznik jest padnięty Mam jeszcze pytanie ponieważ nigdzie nie moge znaleźć używanego takiego samego licznika po numerze mój jest: VDO: 110.308.695/002 , 8D0 919 033 CX. Pytanie czy powinienem szukać licznika o takich samych numerach czy ewentualnie mogę kupić o zbliżonym numerze natomiast tak samo wyglądających zegarach? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się