Skocz do zawartości
IGNOROWANY

prośba o analize logów AFN - utrata mocy


Krzysiek522

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów mam taki problem z audi A4 B5 oznaczenie silnika AFN mianowicie...

bez znaczenia czy na zimny czy na rozgrzanym silniku codziennie a nawet co drugi dzień po przekroczeniu około 3000 rmp auto traci moc gaz na dechy i bardzo powoli przyśpiesza tak jak by wchodziło w tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu silnika problem ustaje i mam problem z przyśpieszaniem lub wyprzedzaniem ponieważ nie mam pojęcia kiedy auto dostanie muła i co naważniejsze nie dymi na żaden kolor.

Wymieniłem zawór N75 i była czyszczona turbina.

Logi statyczne:

Log (0 - 004)

Log (1 - 000)

Log (2 - 007)

Log (3 - 001)

Log (4 - 011)

Log (5 - 003)

Logi dynamiczne:

Log (0 - 001)

Log (0 - 003)

Log (0 - 004)

Log (0 - 004) - na tym logu miałem wrażenie, że wpadł w tryb awaryjny

Log (0 - 008)

Log (0 - 010)

Log (0 - 011)

Log (0 - 013)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisz głupot! ja pytałem o przepływkę bo mierzy nad wyraz dobrze

dawkę jałową możne na 3,0mg skorygować

spr czy dolot jest szczelny

wszystkie podejrzane wężyki podciśnienia wymień na nowe sztywne

wymień gruszkę turbiny, może być używka ważny by sztanga mocniej odbijała

zrób statycznego 013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie po prostu brudna czy zapieczona zmienna geometria i czasami nie wyrabia z ustabilizowaniem i łapie tryb awaryjny. Może i była czyszczona ale zależy jak dokładnie. Tak jak kolega ciahciah pisze przyjrzyj się gruszce czy sprężyna w niej dobrze odbija. Moim skromnym zdaniem dolot szczelny bo w logu 010 wskazania przepływki są adekwatne do tego co ładuje turbina, ale podociągać opaski i szybki przegląd oczywiście nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie po prostu brudna czy zapieczona zmienna geometria i czasami nie wyrabia z ustabilizowaniem i łapie tryb awaryjny. Może i była czyszczona ale zależy jak dokładnie. Tak jak kolega ciahciah pisze przyjrzyj się gruszce czy sprężyna w niej dobrze odbija. Moim skromnym zdaniem dolot szczelny bo w logu 010 wskazania przepływki są adekwatne do tego co ładuje turbina, ale podociągać opaski i szybki przegląd oczywiście nie zaszkodzi.

Geometria pikobelo, nie wymyślaj :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i się nie znam, z obserwuje wątek i z chęcią poznam rozwiązanie. Człowiek całe życie się uczy. Ja nadal twierdzę jednak że geometria idealnie nie chodzi, momentami nie przekracza wartość 2400 mbar więc może i ran na którąś próbę idzie jeszcze ciut wyżej i łapie notlauf. Ale jak wspomniałem nie znam się, analizy logów uczę się na swoim aucie :) żadnej szkoły w tym zakresie nie skończyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie to widzisz? Wstaje gwaltownie ale to raczej wina podcisnien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log 010 dynamiczne, jak wstaje przebija 2400 co prawda chwilowo i potem zbija. Bardziej winna by tu była sprężyna w gruszce niż same podciśnienie. Jak by wężyk był dziurawy to by nie mógł podciągnąc gruszki, no chyba ze się gdzieś załamuje. Ciekawy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu żadna szkoła nie pomoże, trzeba przerobić setki aut od a do zet i wtedy się wie tyle co ja:) turbo było czyszczone, może nie udolnie ale było i kolejny raz go wyciągać w pierwszej kolejności to według mnie głupota, to można zrobić na samym końcu jak cała reszta będzie ogarnięta i nie da efektu i wtedy może się okazać że tylko wymiana turbo załatwi sprawę, podciśnienie nie było ogarnięte wiec lepiej najpierw to ogarnąć na tip top, w momencie wymiany gruszki wystarczy palcami spr czy bolec turbo chodzi bez zacięć i oporów, trochę trzeba myśleć a nie strzelać może to a może tamto, podciśnienie nie domaga tylko pytanie nie domaga mniej czy bardziej a jak znam życie bardziej

wężyk stary jest miękki i upośledza prace całego sterowani podobnie jak słaba sprężyna w gruszce, jako ciekawostkę dodam że czysty kolektor ssący poprawia stabilność doładowania i nie tylko on bo i ustawienie rozrządu i wiele innych kompletnie nie związanych elementów, z reszta jak jest wszytko dobrze to doładowanie buja się +/-50mbar, i zęby tak mieć wcale nie potrzeba nie wiadomo co zrobić, a im bardziej się buja doładowanie tym bardziej wiele elementów nie domaga bo wymiana jednego elementu tu nie załatwi sprawy definitywnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina była czyszczona w miare udolnie, dolotowy sprawdzony nie było żadnych wad, wężyki wymienione (nie były one idealne powiem tak) oraz wymieniony map sensor podłożyłem go z ajm problem sie skończył :facepalm::banan: uważam temat za zamknięty panowie dzięki za pomoc

ps. możecie zajrzeć koledzy na mój drugi watek odnośnie ake 180ps tip. tam mam większy problem szczególnie zapraszam pana "ciahciah"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem audi a4 b5 1.8 t jakieś dwa tygodnie temu, autko spisuje sie bardzo dobrze, ale... gdy dodam gazu do dechy auto traci na mocy, ale wystraczy popuścić gaz do połowy i czuje jak sie załącza turbina, nie wiem co jest. Czasami boje sie wyprzedzać bo nie wiem czy starczy mocy. do radźcie mi coś jeśli możecie, dodam że jestem żółtodziobem jeśli chodzi o audi

Edytowane przez dziadek93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w logach nic nie wskazywało na wadliwy map sensor

Edytowane przez ciahciah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...