Skocz do zawartości
IGNOROWANY

rozrzad


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyszedł czas na wymianę rozrządu auto ma 160000 wiec to już ;) z racji tego ze kopiłem uszkodzone i mam na chwile obecna zdemontowany przód wiec będę chciał przy okazji zając sie paskami.

dylemat mam odnośnie zakupu .... przeglądając oferty e-sklepow gdzie:

1 sa zróżnicowane ceny

2 rożne zestawy (skład)

3 rożne marki

prawdę mówiąc nie mam pojęcia co wybrać lub tez na co zwracać uwagę i czy przy okazji wymiany rozrządu wymienić czy sprawdzić coś więcej

to moja pierwsza v6 wiec trochę nie w temacie jestem

może mi ktoś polecić konkretny zestaw i podpowiedzieć na co jeszcze zwrócić uwagę...

Opublikowano

rozrzad jest na 180 tys

robisz dla siebie to nie zaluj kasy na rozrzad

Opublikowano

...czyli jeszcze moge polatac .....

nie chodziło mi o oszczędności tulko o pomoc w wyborze takiego rozrządu na którym polatam drugie tyle ... (poza tym co forum to inne zalecenia jezeli chodzi o wymiane)

teraz tak ... mam już rozebrany przód czy mam na coś zwrócić uwagę nie wiem jakieś wycieki pocenie sie ....

Opublikowano

w tym silniku czesto jest problem z uszczelkami pokryw zaworow

reszta okay

Opublikowano

Niby możesz polatać,niby nie Serwisy podają że 180 tyś między interwałami, ale dobry mechanik zawsze to skraca miej więcej o 20 tyś, a to dlatego że różnie się jeździ, a to warunki atmosferyczne mają wpływ na pasek itp. dlatego jak masz to zamiar teraz robić to rób i nie odwlekaj bo wiesz różnie bywa, a jak pierdyknie pasek to będzie wesoło.

Co to samej wymiany to sprawdź stan rolek, na pasku osprzętu bo dostęp nie jest za ciekawy a więc warto, i paski jeśli nie widać że były zmieniane, wtedy masz cisze i spokój może nawet do kolejnej zmiany rozrządu.

Taki rozrząd mam u siebie dostępny i polecam INA to na pierwszy montaż było stosowane. U siebie też mam taki założony.

Opublikowano

Jaki pasek masz w tym zestawie INA?

Termostat obowiązkowo tylko ori . sprawdź uszczelki pod deklami zaworów i pod nastawnikami faz rozrządu,

Oczywiście pompa wody , spr. simeringi czy nie puszczają , lepiej zrobić to teraz niż później znowu rwać cały przód .

Opublikowano

Nawet nie wspominałem o pompie, bo uważam, że jeśli jest na rozrządzie to nie podlega dyskusji i do wymiany. Tak więc.....

Uszczelki pod deklami lecą, a wiąże się to m.in z odmą nie drożną.

Pasek w Inie siedzi INA a kto go tam zapakował nie mam wiedzy, jedni mówią że DEYCO, inny że CONTI tak....ale mam już od 3 lat ten zestaw na swoim ASN,i gania zrobione jakieś 70-80 tyś km.

Opublikowano

I tego się obawiałem , dlatego ja robiąc rozrząd nie kupuje zestawów chyba że ori , pasek tylko Contitech / Gaets , rolki INA , pompa najlepiej ori , choć Hepu , SKF też są dobre .

Nie chce Ci robić antyreklamy , ale miałem przypadek , a więcej robię TDI że pasek z takiego zestawu poległ po 40kkm , a miał wytrzymać 90kkm , silnik do remontu , więc paski tylko i wyłącznie jw. napisałem , przynajmniej śpię spokojnie.

Wiem też że te zestawy są jednymi z tańszych na rynku , więc też daje trochę do myślenia .

Opublikowano

-160 tys jak masz na blacie to nic nie powinno sie dziac poza rozrzadem

-co do interwalu paska to producent juz zredukowal jego maxymalna wytrzymalosc i uwzglednil wszystkie czynniki wplywajace na trwalosc rozrzadu

stad wymiana na 180 a nie 250 tys

Opublikowano

Nie słyszałem nigdy żeby było podawane iż interwał między wymianami wynosił 250 tyś i zredukowano go na 180 :wink: a troszkę już w tym siedzę.

Inna kwestia rozrządy wielorolkowe powinno wymieniać się max co 5 lat a jedno rolkowe 7 lat, i teraz mając taką b6 z nawet 04 roku to już ma 10 lat a więc jaki może być stan tego paska ?? Niemiec nie wymieniał,ale czas już dawno na niego, bo raz dwa dasz dobrze buta i możesz się zdziwić jak dalej nie pojedziesz.

Co do zestawów to same np INA rolki są Iny to na pewno, identyczne oznaczenia na rolkach są osobno, a pompa i pasek to różnie bo Ina tego nie ma a więc pakują coś, co do paska owszem Conti pompa jak najbardziej SKF, EVR, DOLZ

Opublikowano

Kolego 250 tys.było podane jako przykład odnosząc sie do Twojego rozumowania co do zmniejszenia interwalu.

Opublikowano

Nie będę się tu licytował, ale wydaje mi się że to co napisałeś w swoim poście to nie przykład jakiś tam, a konkretne odniesienie bo piszesz

cytuję .... "co do interwalu paska to producent juz zredukowal jego maxymalna wytrzymalosc i uwzglednil wszystkie czynniki wplywajace na trwalosc rozrzadu

stad wymiana na 180 a nie 250 tys"

To i tak mimo wszystko odważne podejście jeździć na rozrządzie 180 tyś, ale cóż nie mnie się martwić ja zarobie na częściach :wink: jak padnie

Opublikowano

ekhm, nie wiem jak u innych ale dla mojego BDV instrukcja obsługi samochodu przewiduje wymiane paska po 120tys km....

nie polecam paska INA do 2.4 mialem z nim bardzo złe przygody... hałasował jakby sie ktoras rolka rozpadla a rolki zalozylem INA... nawet wymienilem rolke napinajaca bez potrzeby i teraz mam dwie dobre :) , podmianka paska na GATES i cisza...

do zestawu INA , INA pakuje pasek INA... nie zaden CONTI czy GATES, jest tam INA made in UK i moim zdaniem to chłam.

jakby zapakowali inny to by miał logo producenta...

tak samo jak w zestawie INA znajduje sie hydronapinacz i na nim juz jakos jest napisane ze to napinacz NTN/SNR ...

ostatecznie polecam zestaw rolek z napinaczem hydr. INA, (ale w Ruville czy SKF jest to samo co w INIE) , Pasek CONTI, pompa ori lub HEPU . Uszczelki uszczelniacze Corteco lub Elring.

Opublikowano

tak samo jak w zestawie INA znajduje się hydro napinacz i na nim już jakoż jest napisane ze to napinacz NTN/SNR ... NTN- to stara poczciwa firma, którą większość mechaników zna, a głównie z zasługi jakości łożyskowania, te napinacze firmy NTN stosuje od wielu lat, od wielu podkreślam, i nigdy nie było kwasu. Trzeba się troszkę znać, bo nie każdy produkt to chłam, ...

Opublikowano

ngidzie nie napisalem ze NTN to chłam, z ori rozradu audi sciagnalem napinacz i byl to napinacz z logiem audi i znalazlem tez na nim oznaczenie SNR/NTN , NTN to lozyskowania najwyzej jakosci...

chodzi mi o to ze jezeli na pasku z zestawu INA napisane jest INA to nie jest to ani bosch ani gates ani conti tylko pasek INA poprostu. i moim zdaniem to chlam ;D

Opublikowano

Też noszę się z zamiarem wymiany rozrządu. Ja prawdopodobnie jednak zdecydowałbym się na zestaw z paskiem firmy Gates, np coś takiego:

http://allegro.pl/rozrzad-audi-a4-a6-a8-2-4-2-7-2-8-v6-pompa-oryg-i4826491624.html

Co myślicie?

Macie do polecenia jakiś sprawdzony warsztat zajmujący się tego typu sprawami w okolicach Lublina?

Opublikowano

Witam. Zastanawiam się nad zakupem 2.4 v6 ale słyszałem że bajoniczne kwoty są za wymianę rozrządu, bo rzekomo trzeba cały przód demontować. Czy to prawda? Sam rozrząd widze w granicach 700 zł, więc nie ma tragedii

Opublikowano

Żeby dobrze zrobić rozrząd trzeba przód demontować tak samo jak i w każdym silniku w b6..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...