Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analizę logów, tryb awaryjny "notlauf" przekroczenie ciśnienia.


adamm666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent to silniczek afn błąd pojawia się przy kręceniu na wyższych obrotach, lub przy redukcji (czasem).

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

Sztagna chodzi płynnie i dochodzi do końca.

Po zrobieniu logów dynamicznych widzę że auto przekracza ciśnienie bądź czujnik źle pokazuje, lub przepływomierz bo na biegu jałowym w grupie 3 widać znaczne różnice w ciśnieniu.

Log (0 - n/a)

Log (0 - 011)

Pozdrawiam i czekam na wasze pomysły rozwiązania problemu.

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wszystkie wezyki podciśnienia i zaworek N75 bo na moje oko to on nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki już wymienione profilaktycznie. Spróbuję zamienić zaworki n75 na n18 jeżeli w moim silniku będą takie same, ale z tego co czytałem powinny pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem prawdopodobnie rozwiązany, czekam na nową gruszkę w starej była pęknieta spreżyna i zacinała sie czasem wracając.

Gdy wymienię dam znać czy to.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyjmiesz starą gruszkę w rękach spr czy naprawdę się zacina sztanga w gruszce i zrób loga 011d z tą nową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

problem rozwiązany i gruszka i geometria się zacinały. Gruszka wymieniona geometria przeczyszczona lecz tylko bez rozbierania sposobem ze strony passata, zobaczymy na jak długo.

Po pierwszych testach chodzi leciutko bez zacinania wraca na dół bardzo szybko.

Teraz opiszę metodę, cytuję z forum "vw-passat.pl" :

"Zastosowałem środek, który używa się do mycia wewnętrznych części turbiny - zwykłej nafty!!!

Potrzebna jest jeszcze strzykawka i kawałek wężyka z rozpylaczem - jak pokazałem na fotce:

dysza.jpgzestaw.jpg

Dysza została mi po środku od odgrzybiana klimatyzacji - jest to wężyk z dyszą, która wypycha medium na boki (kilka dziurek na obwodzie).

Dysza łatwo przechodzi przez łopatki wirnika i zatrzymuje się dokładnie w części, gdzie jest zmienna geometria.

Już po 1 strzykawce dźwigienka pracowała płynnie w całym swoim zakresie.

Zaaplikowałem jeszcze jedną i poruszałem kilkadziesiąt razy dźwigienką palcami.

Na koniec chodziła tak lekko, że sama opadała pod swoim ciężarem.

Żadnych zacięć i oporów!!!

Poniżej log wykonany po tym zabiegu.

po.jpg

Podsumowując.

Odkręcenie rury wydechowej jest dużo szybsze i mniej kosztowne od demontażu turbiny z kolektorem.

Cała operacja zajęła mi 40 minut na świeżym powietrzu (bez dostępu do kanału).

Widać, że nafta za 7zł poradziła sobie lepiej niż specjalny środek za 30zł.

Polecam wszystkim taki zabieg.

Zapewne są przypadki, że niewiele on pomoże, ale zawsze można spróbować."

Wiem że nie jest to tak dokładne czyszczenie jak przez rozebranie przeczyszczenie turbiny na stole ale efekt jest na prawdę zadowalający.

Ja wykonałem to tak:

-odłączyłem węzę i wydech

-zdjąłem gruszkę

- włożyłem przewód podłączany do strzykawki

- lałem nafta i ruszałem geometrią tak kilka razy

-następnie poskładałem wszystko do kupy oprócz gruszki.

-odpaliłem silnik i ruszałem geometrią

-poczekałem aż się dobrze nagrzeje ( aby wszytskie elementy zmiennej geometrii się nagrzały i rozszerzyły )

-poruszałem kilkanaście razy aż wszystko chodziło bez oporu ( pod cieżarem klucza m10 samo spadało na dół)

-poskładałem do kupy i cieszyłem się działającym autem.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Teraz logi wyglądają tak, trochę za wysokie to ciśnienie na początku? potem jak ma wysokie obroty jest już dobrze co sądzicie?

Log (0 - 011)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na naprawę za 7 złotyszy wygląda dobrze, ale jak ma być w normie to rozbieraj turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tragedia, przecież to auto przy 2850obr przestaje ciągnąc jak byś nogę z gazu zdjął..., podmień gruszkę i powymieniaj zniszczone wężyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

tak w bliskiej przyszłości czyszczenie turbo jest nieuniknione, wężyki wymieniłem na początku gruszka jest nowa.

Powiedzcie mi jakie mogą być różnice miedzy tymi ciśnieniami.

Pozdrawiam

Edytowane przez adamm666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...