Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tarcze nie pasują?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, oddałem dziś samochód do warsztatu - standardowe wymiany, olej, klocki, tarcze itd. Część miałem swoje. Po 20 min. dzwonią z warsztatu mówiąc, że tylne tarcze nie pasują. Zapytał czy ma kupić właściwe firmy TRW. Mówił coś o "nabijanych tarczach", ale nie wiem o co mu dokładnie chodziło. Wiem tylko tyle, że pierwotnie twierdził, że jeśli łożyska nie huczą to nie warto ich wymieniać, a po tym jak okazało się, że muszą być inne tarcze, to "w takim razie łożyska warto wymienić". Oczywiście łożyska również dostarczyłem na wszelki wypadek.

Czy ktoś wie o co tu chodzi? Na aukcji pisze wyraźnie "1.8 T quattro (1995.01 - 2000.11); 1781.00 ccm - 150.00 KM/110.00 kW; Silnik: AEB; ANB; APU; ARK; AWT". Dlaczego te tarcze nie pasują i czy naprawdę mogą nie pasować czy po prostu ktoś wprowadził mnie w błąd?

Kupiłem takie: VW PASSAT B5 AUDI A4 quattro Tarcze Klocki ATE TYŁ (4206115900) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Opublikowano

do Q sa inne niz do ośki ...

Opublikowano

jeśli nie masz Quattro to tarcze te które podałes nie pasuja... do ośki na tył ida tarczopiasty czyli wymiana tarcz razem z łożyskami

Opublikowano

Opssss... nie zauważyłem, że to do quattro:( Mój błąd, a że minęło ponad 10 dni na zwrot towaru to chyba zostanie mi pamiątka w postaci tarcz do quattro ... :(

Dzięki za wyjaśnienie

Opublikowano

jak nie możesz ich oddać to pewnie komuś na forum się przydadzą chodliwy towar :wink:

---------- Post dopisany at 09:53 ---------- Poprzedni post napisany at 09:52 ----------

a tak na marginesie to masz 14 dni za zwrot

Opublikowano

W tej aukcji jest blad

Klocki sa do oski a tarcze do Q

Pogadaj z goscmi moze Ci podmienia tarcze

Tym bardziej ze bedziesz musial kupic drozszy zestaw

Opublikowano

Mechanik nie wspominał nic o klockach. Czy mam rozumieć, że klocki z aukcji pasują do oski? Do Q są inne tarcze i inne klocki czy tylko tarcze, bo teraz się już trochę "zakręciłem"?

Mechanik zaproponował kupno tarcz po 120/szt (TRW). Musiałem się zgodzić, bo za kilka dni jadę w trasę.

PS: Minął już ponad miesiąc. Jedyną ewentualnością jest "towar niezgodny z opisem" o ile na aukcji jest jakiś błąd

Opublikowano

Do oski potrzebujesz tarcze lozyska i pierscienie ABS

z ukcja nic nie zrobisz

Sprzedaj tarcze na forum

Opublikowano

OK, samochód odebrany. ABS trochę dziwnie pracuje, ale może to chwilowe.

Tarcze powędrują do sprzedaży (forum, oxl) - może kiedyś ktoś się zdecyduje:)

Dziękuję Wam za szybką reakcję i skuteczną pomoc. Stopki Wihajster-a nie będę cytował, ale mówi wszystko o tym forum:)

Opublikowano

Praca ukladu ABS jest spowodowana zalozeniem starych pierscieni ABS

Opublikowano

Przejechałem dziś niewiele, może z 7-8km. Zauważyłem, że jakby ABS częściej dawał znać o swoim istnieniu pomimo, że mam wątpliwości czy w tych sytuacjach powinien "się wtrącać" (sucho, droga asfaltowa, niewielka szybkość dojazdowa 20-40km/h, komplet praktycznie nowych opon Michelin). Zobaczymy jak będzie dalej.

Opublikowano

nie rozumiem ABS nie powinien w ogole ingerowac dopoki nie ma poslizgu, jesli myslisz ze samo sie naprawi to sie mylisz

albo rozwalili stare koronki ABSu i takie wsadzili, albo odsuneli czujnik od koronki i zle zczytuje predkosc z ktoregos kola

Opublikowano

Ja ostatnio zrobiłem taka wymianę sam,a dodam ze jestem amatorem i podparlem się opisem z forum. Pierścień ABS po oczyszczeniu przelozylem i nie ma problemów. Trudno jest to źle zrobić.

Opublikowano

Zauważyłem, że ABS "chwyta" przy małej prędkości gdy wcisnę hamulec i to nie muszę nawet go gwałtownie wciskać. Pisząc mała prędkość mam na myśli prawie toczenie się. Gdy hamowałem z 50km/h (przed skrzyżowaniem, bez wciskania pedału hamulca w podłogę) to ABS zadziałał na samym końcu hamowania gdy samochód miał kilka km/h. Przy hamowania z 50 do 10km/h ABS nie chwytał. Zrobiłem doświadczenie. Ruszyłem spokojnie z miejsca i po ok. 7-10 metrach hamowałem. Przy takich próbach ABS często dawał o sobie znać. Nawierzchnia sucha, poślizgu nie było. Co o tym sądzicie? Może pierścień ABS został źle osadzony?

Jutro jadę na warsztat niech to sprawdzą. Warto jednak znać ewentualne przyczyny aby nie zostać zbytym ...

Opublikowano

Juz Ci Pioteros napisal o co kaman

Za duza odleglosc czujnika od koronki

Prawidlowa 0.6-0.8 mm

Opublikowano

Byłem na warsztacie i choć wydaje się, że sprawa została pozytywnie załatwiona (jechałem boczną drogą wielokrotnie hamując przy niewielkiej szybkości i abs ani razu nie zaskakiwał) to mam mieszane odczucia co do samego podejścia mechaników do problemu.

Po przyjeździe pierwsze co usłyszałem, to że muszę najpierw jechać do elektryka aby dowiedzieć się w którym kole tkwi problem. W końcu kazali wjechać na kanał. Zaczęli od przodu - pokazali mi jakieś wtyczki (tak to wyglądało) przy kołach i stwierdzili, że nie są podociskane, a oni przodu nie robili (przednie tarcze wymieniałem miesiąc temu u innego mechanika). Zdjęli koło z przodu. Tłumaczę, że wcześniej było OK. Mówię, że to może kwestia odległości czujnika i podałem odległości, które napisał Dev. Odpowiedź: "a jak mamy to zmierzyć". W końcu szef kazał "dobić tył". Zjechałem z kanału. Usłyszałem znów o elektryku - ta sama śpiewka. Wyjechałem i ... jest OK. Przynajmniej na razie.

Warsztat zaskoczył mnie jednym - dostałem rachunek z kasy fiskalnej:)

Opublikowano

jakby wtyczka byla niedocisnieta to bys mial alarm na desce o bledzie w ABSie

Opublikowano

Tego nie wiedziałem, ale oni raczej wiedzieli. Jak na razie problem z ABS zniknął.

Opublikowano

Razem z absem ?:):)

Opublikowano

Mam nadzieję, że nie:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...