Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Jaki stożek kupić ?


zima022

Rekomendowane odpowiedzi

Wybierałbym z ITG :

http://re5pect.pl/index.php?cat_id=360

Wybierz jak największy i żeby średnica wylotu mniej więcej zgadzała się ze średnicą przepłwyki :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na sprzedaż Pipercrossa o średnicy montażowej 70mm. Producent zapewnia, że wystarcza do 260KM.

Jakby co to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej i prościej jest zastąpiś oryginalny wkład zamienikem np. firmy K&N (wielokrotnego użytku) który ma budowę zbliżoną do stożków :?: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej i prościej jest zastąpiś oryginalny wkład zamienikem np. firmy K&N (wielokrotnego użytku) który ma budowę zbliżoną do stożków :?: :mysli:

Wkład daje 0 przyrostów, czyt. zero w KM i Nm. Potwierdzone testem. Tak więc wkładając wkładke zamiast zwykłego bawełnianego filtra nic nie zyskujesz.

Wkładając stożek do V6, przyrostów też się nie spodziewaj ale na stożku V6 pięknie brzmi. Słychać dosłownie "garnki" jak pracują. Tak więc zyskujesz rasowe brzmienie. Pamiętam VR6-tki ze zlotu VW-Mania pięknie brzmiały i wszystkie miały stożek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej i prościej jest zastąpiś oryginalny wkład zamienikem np. firmy K&N (wielokrotnego użytku) który ma budowę zbliżoną do stożków :?: :mysli:

Wkład daje 0 przyrostów, czyt. zero w KM i Nm. Potwierdzone testem. Tak więc wkładając wkładke zamiast zwykłego bawełnianego filtra nic nie zyskujesz.

Wkładając stożek do V6, przyrostów też się nie spodziewaj ale na stożku V6 pięknie brzmi. Słychać dosłownie "garnki" jak pracują. Tak więc zyskujesz rasowe brzmienie. Pamiętam VR6-tki ze zlotu VW-Mania pięknie brzmiały i wszystkie miały stożek.

a z ciekawości co to za testy były?

a co do efektów dźwiękowych i poprawy parametrów to najlepsze efekty dają dobrze dobrane airbox'y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej i prościej jest zastąpiś oryginalny wkład zamienikem np. firmy K&N (wielokrotnego użytku) który ma budowę zbliżoną do stożków :?: :mysli:

Wkład daje 0 przyrostów, czyt. zero w KM i Nm. Potwierdzone testem. Tak więc wkładając wkładke zamiast zwykłego bawełnianego filtra nic nie zyskujesz.

Wkładając stożek do V6, przyrostów też się nie spodziewaj ale na stożku V6 pięknie brzmi. Słychać dosłownie "garnki" jak pracują. Tak więc zyskujesz rasowe brzmienie. Pamiętam VR6-tki ze zlotu VW-Mania pięknie brzmiały i wszystkie miały stożek.

a z ciekawości co to za testy były?

a co do efektów dźwiękowych i poprawy parametrów to najlepsze efekty dają dobrze dobrane airbox'y

testy przeprowadzone na hamowni vtg w silniku 1.8T z oryginalnym filtrem i z wkładką K&N.

Różnicy w max wartościach brak, różnica w przebiegu krzywych na korzyść oryginalnego filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej i prościej jest zastąpiś oryginalny wkład zamienikem np. firmy K&N (wielokrotnego użytku) który ma budowę zbliżoną do stożków :?: :mysli:

Wkład daje 0 przyrostów, czyt. zero w KM i Nm. Potwierdzone testem. Tak więc wkładając wkładke zamiast zwykłego bawełnianego filtra nic nie zyskujesz.

Wkładając stożek do V6, przyrostów też się nie spodziewaj ale na stożku V6 pięknie brzmi. Słychać dosłownie "garnki" jak pracują. Tak więc zyskujesz rasowe brzmienie. Pamiętam VR6-tki ze zlotu VW-Mania pięknie brzmiały i wszystkie miały stożek.

a z ciekawości co to za testy były?

a co do efektów dźwiękowych i poprawy parametrów to najlepsze efekty dają dobrze dobrane airbox'y

testy przeprowadzone na hamowni vtg w silniku 1.8T z oryginalnym filtrem i z wkładką K&N.

Różnicy w max wartościach brak, różnica w przebiegu krzywych na korzyść oryginalnego filtra.

1.8T to zdaje się silnik benzynowy. A my tu mówimy o TDI. Czy robił ktoś testy w A4 V6 TDI. ?

Pytam gdyż z zasady silniki TDI mają trochę inną specyfikę budowy i działania w porównaniu do benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o 2.6 benzyna, przynajmniej autor wątku taki silnik ma w podpisie.

Odnośnie tdi to rozmawiałem na ten temat z Rogalem on zalecał pozostanie przy seryjnej puszce i seryjnym filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam 2.6 v6 i czytalem wiele na forum ze w tym silniku zmiana filtra na sportowy nie daje zadnego efektu dzwiekowego. ktos kiedys na forum poradzil mi zeby wyjac ori filtr i otworzyc obudowe i wtedy sprawdzic poprzez dodawanie gazu czy bedzie wydawal jakis dzwiek, u mnie bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam 2.6 v6 i czytalem wiele na forum ze w tym silniku zmiana filtra na sportowy nie daje zadnego efektu dzwiekowego. ktos kiedys na forum poradzil mi zeby wyjac ori filtr i otworzyc obudowe i wtedy sprawdzic poprzez dodawanie gazu czy bedzie wydawal jakis dzwiek, u mnie bez zmian.

To trzeba sprawdzić podczas jazdy kiedy silnik jest obciążony wydaje całkiem inne brzmienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej i prościej jest zastąpiś oryginalny wkład zamienikem np. firmy K&N (wielokrotnego użytku) który ma budowę zbliżoną do stożków :?: :mysli:

Wkład daje 0 przyrostów, czyt. zero w KM i Nm. Potwierdzone testem. Tak więc wkładając wkładke zamiast zwykłego bawełnianego filtra nic nie zyskujesz.

Wkładając stożek do V6, przyrostów też się nie spodziewaj ale na stożku V6 pięknie brzmi. Słychać dosłownie "garnki" jak pracują. Tak więc zyskujesz rasowe brzmienie. Pamiętam VR6-tki ze zlotu VW-Mania pięknie brzmiały i wszystkie miały stożek.

a z ciekawości co to za testy były?

a co do efektów dźwiękowych i poprawy parametrów to najlepsze efekty dają dobrze dobrane airbox'y

testy przeprowadzone na hamowni vtg w silniku 1.8T z oryginalnym filtrem i z wkładką K&N.

Różnicy w max wartościach brak, różnica w przebiegu krzywych na korzyść oryginalnego filtra.

czyli na podstawie jednego porównania masz już opinię na temat wszystkich wkładek... ja jakoś nie lubię uogulniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli na podstawie jednego porównania masz już opinię na temat wszystkich wkładek... ja jakoś nie lubię uogulniać...

Jeśli wkładka nic nie dała w silniku turbodoładowanym to możesz być tego pewien, że w wolno ssaku na pewno nic nie da. A to nie ze względu samej wkładki lecz z powodu konstrukcji dolotu. Ori pucha jest rystrykcyjna, to labirynt przez który turbo/ czy to silnik zasysa powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lubię się wypowiadać ogólnie ponieważ właśnie dużo zależy od labiryntu powierzchni filtra doprowadzenia itp. rzeczy.

dobre wkładki dają w wolnossakach (2.0 16v) z reguły 2-4 KM (były testy nawet w GT na przykładzie Civica Type R EP3 i wydają się one wiarygodne).

W trakcie są testy nowego Clio Sport i Octavii z 1.9 tdi - jak będą wykrasy to postram się je gdzieś wrzucić żeby była jasna sprawa co w danym silniku to może dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lubię się wypowiadać ogólnie ponieważ właśnie dużo zależy od labiryntu powierzchni filtra doprowadzenia itp. rzeczy.

dobre wkładki dają w wolnossakach (2.0 16v) z reguły 2-4 KM (były testy nawet w GT na przykładzie Civica Type R EP3 i wydają się one wiarygodne).

W trakcie są testy nowego Clio Sport i Octavii z 1.9 tdi - jak będą wykrasy to postram się je gdzieś wrzucić żeby była jasna sprawa co w danym silniku to może dać.

testy w auto GT można sobie darować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...