Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falujące obroty i szarpanie przy ruszaniu itp


pawełrśl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam kilka rzeczy do zrobienia i chciałem się poradzić...

-Szarpanie przy ruszaniu

Zaczyna szarpać powiedzmy jak pojeżdżę z godzinkę po mieście,najbardziej w korkach kiedy trzeba często hamować i ruszać.Samochodem momentami tak szarpie że nie idzie ruszyć :/ Muszę kombinować gazem albo wciskać i popuszczać sprzęgło 2 raz.Wiem że mam zerwaną poduszkę pod silnikiem tą środkową z przodu.W zimę pamiętam że coś piszczało na luzie,jak wciskałem sprzęgło to przestawało.Biegi niby wchodzą idealnie i do momentu jak nie zaczyna szarpać ruszanie jest idealne.

Mechanicy mówią albo cewka albo sprzęgło albo koło dwumasowe albo poduszka.Idzie jakoś sprawdzić cewkę i sprzęgło/dwumas bez rozbierania ? Mam 166 tys przebiegu pewnego i to jest pierwsze sprzęgło pewnie.Czy poduszka zerwana może dawać szarpanie ?

-Ucieka płyn chłodniczy

Są jakieś typowe miejsca gdzie lubią oringi padać ? Pompa wody jest nowa więc odpada

-Falowanie obrotów

Jest katastrofa chwile po odpaleniu,obroty skaczą tak że czasem nawet gaśnie,jak jest klima i kręcę kierownicą to już wogóle tragedia.Przechodzi po przegazowaniu ale czasem dojade do skrzyżowania i na luzie ze 3 razy zafaluje i jest ok.Czy to jest silnik krokowy ? Przepustnice powietrza czyściłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapnij vaga sprawdź błędy

---------- Post dopisany at 21:09 ---------- Poprzedni post napisany at 21:07 ----------

Typowo płyn może uciekać z krocca z tyłu głowicy poziom oleju nie wzrasta, oleju niema w zbiorniczku wyrownawczym

---------- Post dopisany at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany at 21:09 ----------

Sprawdź odme jak dziurawa bedzie szarpać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek płynu faktycznie jest z tyłu głowicy,dzięki za wskazówkę :)

Sprawdzimy tą odme ale jeśli będzie czysta to mechanik wyklucza sprzęgło a obstawia cewke.Co o tym myślicie ? Sprzęgło może powodować szarpanie ? Jeśli cewka walnięta to pokarze jakiś błąd vagiem na 100 % ? Wystarczy zrobić test ogólny czy trzeba w coś wejść i zrobić test ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwu mas sprawdzasz ruszając troszkę mocniej i jeżeli będziesz słyszał pukanie to znaczy że dwu mas się kończy :) To jest sposób nie pewny i nie daje w 100 % pewności ale tak się sprawdza, najpewniej jest odkręcić skrzynię i zobaczyć czy dwu mas ma luzy :) Cewka nie zawsze pokaże błąd na VAG-u. Test szczelności najlepiej przeprowadzić psiukając w okolicach dolotu plakiem i jeżeli podczas psiukania silnik zacznie szaleć to masz nieszczelność :) A wyciek masz najprawdopodobniej z czujnika cieczy pewnie oring poszedł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Już raz zmieniałem tą obudowe czujników w bloku, a teraz cieknie nie z samego łączenia z blokiem, a z tego łączenia dolnego przewodu. Tam tez jest jakiś oring, czy musze kupić kolejną całą obudowe czujników?

Poszarpywanie, lekki kangurek itp to będą objawy sprzęgła/dwumasu? Też u mnie jest tak, że po godzinnej jeździe w mieście dużo gorzej się rusza, biegi wchodzą, ale właśnie cieżko bez kangura ruszyć. Na vagu żadnych błedów związanych z cewką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam inny silnik ale też mam u siebie dwumase i jak miałem tak zwanego kangurka podczas ruszania i problem z wrzuceniem biegu nr 1 to miałem do wymiany tylko tarczę+docisk oraz łożysko dwu mas został taki jak był ponieważ nie miał luzów i teraz jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc psikałem w dolot sprejem do czyszczenia przepustnic i zgasł ( a nie powinien ?) czyli na 100 % nieszczelność ? Druga sprawa to taka że dzisiaj słyszałem że coś stuka przy ruszaniu :/ Czy ewentualnie przegub może stukać na prostych kołach ? bo wiem że mam do roboty 1 przegub od dłuższego czasu ale szanowałem go ruszając na skręconych kołach i liczyłem że jeszcze pożyje.

Ewentualnie gdyby wykluczyć dwumas to coś w sprzęgle może stukać ? Jakie są typowe objawy cewki gdyby nie wyszło na vagu nic ?

Przepraszam że tak dopytuje bo wiadomo że powinienem podmienić cewke albo zrzucić skrzynie i zobaczyć ale cewka 1000 i sprzęgło z dwumasem ok 2000 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie znajdź nieszczelność bo to powoduje problemy z ruszaniem, falowanie obrotów. Nie wszystko co mówią mechanicy jest prawdą :P Cewka może być sprawna. Na początek rób po kolei czyli zlikwiduj nieszczelność. :) A w sprawie tego pukania to ciężko jest stwierdzić czy to przegub on ma specyficzny dźwięk, nagraj to może i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś z mocowaniem silnika się dzieje musisz dobrze się wsłuchać w to co puka :) Na odległość ciężko co kol wiek stwierdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Już raz zmieniałem tą obudowe czujników w bloku, a teraz cieknie nie z samego łączenia z blokiem, a z tego łączenia dolnego przewodu. Tam tez jest jakiś oring, czy musze kupić kolejną całą obudowe czujników?

Poszarpywanie, lekki kangurek itp to będą objawy sprzęgła/dwumasu? Też u mnie jest tak, że po godzinnej jeździe w mieście dużo gorzej się rusza, biegi wchodzą, ale właśnie cieżko bez kangura ruszyć. Na vagu żadnych błedów związanych z cewką.

99% odma rozwalona miałem to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że odma powoduje bardziej falowanie obrotów itp, raz już ją zmieniałem, a teraz to wygląda bardziej na sprzęgło. Naprawde te kangury po dłuższej jeździe są od odmy? :shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałem ostatnio vaga i coś takiego wyszło :

-dopasowanie mieszanki granica adaptacji(mul.)przekroczona

-przepływomierz powietrza sygnał za mały lost23

Podejrzewam że to przez nieszczelną odmę,kazałem mechanikowi sprawdzić i ewentualnie zrobić i wymianę poduszki rozwalonej.Zobaczymy czy przestanie szarpać.

Ostatnio te szarpanie strasznie się nasiliło,przy ruszaniu z 2 biegu wszystko jest ok.Ponadto zauważyłem że jak trochę pojeżdżę to nieco gorzej wchodzi 1 i wsteczny więc trochę jednak na sprzęgło też podlatuje ale zobaczymy co będzie po pierwszej wizycie.

Wymieniłem poduszkę pod silnikiem,skrzynią biegów,wyczyszczona została przepustnica plus adaptacja.Obroty w dużej mierze przestały falowac,i lepiej się jeździ jednak szarpanie wciąż występuje :/ Mechanik mówił że mam odme rozwaloną więc musze szukac jakiejs uzywki bo w zamienniku tego nie ma ? Jak wymienie odme i dalej będzie szarpanie to chyba zostanie sprzęgło i dwumas ale wtedy zrobie sztywne koło.Niepokoi mnie to że wymieniliśmy poduszki a czasem dalej szarpnie lewarkiem przy zmianie biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...