bobikos Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Witam Poradźcie koledzy co zrobić. Pacjent AVB, rok modelowy 2003, na obecnym rozrządzie nalatane ok 60 tys km. Auto ma zrobiony program i aktualnie ok 150 KM i ok 350 Nm, choć są plany na więcej. Pasek, rolki, napinacz kupiony od forumowego sprzedawcy z oryginału więc niby nie powinienem się jeszcze martwić ale.. Ostatnio przy logach zauważyłem że powoli przestaje trzymać napinacz bo synchronizacja przy wyższych obrotach idzie do 3,3 ( na jałowym okolice 0). W związku z tym chcę wymienić rozrząd, napinacz i rolki. Pytanie pierwsze czy mam mechaniczny czy hydrauliczny. Z jakiego powodu nastąpiła zmiana stosowanego napinacza? Pytanie drugie jaki napinacz lepiej jest zastosować do AVB po programie? Być może w którymś momencie wskoczą większe pompki a wtedy napinacz narażony jest na większe przeciążenia. Przeglądam logi innych kolegów, którzy robili program i bardzo często widać że synchronizacja się rozjeżdża przy wyższych obrotach. Wystarczy wymiana rozrządu i odpowiednie ustawienie napinacza czy wskazane są w takim przypadku modyfikacje? Wdzięczny będę za sugestie od osób które temat przerabiały a nie lajkoników bez własnych doświadczeń i jałowych dyskusji nt. wyższość oryginalnych rozwiązań.
CzarekJ Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Przy ustalaniu rodzaju napinacza ważny jest numer nadwozia oraz silnika. Moim zdaniem zmiana napinacza była podyktowana kwestiami oszczędności. Przy okazji zmieniono małą rolkę na taką o większej średnicy prawdopodobnie z powodu niewystarczającej wytrzymałości. Napinacz mechaniczny da się zamontować tylko wtedy gdy w głowicy masz specjalny otwór na trzpień ustalający rolkę.
bobikos Opublikowano 18 Lipca 2014 Autor Opublikowano 18 Lipca 2014 Od 2003 montowany był już mechaniczny? Czy ewentualnie jakieś większe napięcie wstępne napinacza zastosować do planowanych modyfikacji czy po prostu częściej (co 60 tys km) wymieniać rozrząd?
CzarekJ Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 Podział jest według numeru nadwozia. Jeżeli masz numer wyższy niż 2 297101 to masz napinacz "mechaniczny" - nowszego typu. Tu ustawienie i regulacja są prostsze bo wszystko sie robi praktycznie na znaki.
Horneth Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 Nie ma co dopinać mocniej napinacza bo po d*pie dostanie pompa wody i rolka prowadząca. Pompa zacznie wyć...
POWER-KRIS Opublikowano 19 Lipca 2014 Opublikowano 19 Lipca 2014 No. A od lipca 2002 powinien być mechaniczny.
bobikos Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Opublikowano 21 Lipca 2014 mówię o modelowym 2003, który już na pewno funkcjonował w lipcu 2002. Co ile rozrząd sugerujecie wymieniać? Auto ponad 300 kkm ma.
POWER-KRIS Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Dokładnie bo lipiec 2002 to według VIN juz 2003. Wymiana najlepiej co 60000.
marekg Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 A dlaczego akurat co 60? A może 50? Albo 45?
POWER-KRIS Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Bo mało kto robi na częściach aso, a chińska lipe lepiej częściej niż z silnikiem. Co się czepiasz?Ja swojego przez 100000 nie planuje dotykać, ale zalatwiony przez aso skody od Superb i 2500 zł mi wypadło.
marekg Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Nie czepiam się tylko pytam skąd akurat tyle a nie inaczej. Przewidziane jest co 90tysiecy i nie ma tam żadnego drobnego druku odnośnie nieoryginalnych części. Co kto sobie tam wpakuje to juz jego sprawa ale trudno określić czy ten noname wytrzyma 90, 60 czy może zaraz się rozpadnie. Poza tym zakladam być może naiwnie, ze jak kos kupił audi to chociaż rozrząd zrobi przyzwoicie ( nie mowie juz o częściach z Aso bo te maja tylko sens jeśli Aso zrobi tez wymianę) i kupi solidne części zamienne. Resztę można pokombinowqc jak ktoś juz musi miec znaczek na masce ale rozrząd jest święty.
C4NC3R Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Ja do AVF za komplet rozrząd ORI VW/AUDI płaciłem 700 zł. Gdzie wy części kupujecie ża 2500 trzeba zabulić? Jak auto pomodzone to zaleca się skrócić okres wymian eksploatacyjnych, także te 60kkm jest ok
marekg Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 W Aso ten komplet kupowany? Jeszcze kwestia co w komplecie...jaki napinacz itd.
POWER-KRIS Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Ja miałem wszystkie paski, rolkę altka, naciąg paska, pompę wody itp. Chyba źle jednak nazywać to rozrząd bo wszystko wywaliłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się