Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Znikajacy blyskawicznie plyn bez innych objawow. UPG?


OskiUK

Rekomendowane odpowiedzi

Uszczelka elringa 20f wiec grosze, szukam uszczelniaczy jakichs sensownych jakosciowo;) co polecicie?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka elringa 20f wiec grosze, szukam uszczelniaczy jakichs sensownych jakosciowo;) co polecicie?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Serwis, najpewniej. W PL chyba 6zł sztuka w Rzeszowie o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, update. Zrobiłem około 30 mil od wymiany wody na plyn, płynu nie ubylo. Po odkreceniu na rozgrzanym nie uciekł, uleciala tylko para. Oto co zastalem w srodku, w zbiorniczku:

http://img.tapatalk.com/d/14/07/21/yru2u3a8.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/07/21/7u4y5yve.jpg

Brazowy, spieniony szlam. Olej? Moze warto przyjrzeć się chłodnicy oleju? Możliwe jest, ze puszcza w jedna stronę? Tj, olej do płynu?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Głowica do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wnioskujesz ze glowica a nie uszczelka?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zakup chlodniczki oleju odpuscic sobie?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, update. Zrobiłem około 30 mil od wymiany wody na plyn, płynu nie ubylo. Po odkreceniu na rozgrzanym nie uciekł, uleciala tylko para. Oto co zastalem w srodku, w zbiorniczku:

http://img.tapatalk.com/d/14/07/21/yru2u3a8.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/07/21/7u4y5yve.jpg

Brazowy, spieniony szlam. Olej? Moze warto przyjrzeć się chłodnicy oleju? Możliwe jest, ze puszcza w jedna stronę? Tj, olej do płynu?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Głowica do wymiany

Ja na żywo bym takich slow nie wypowiedział jakbym widział głowice, a Ty po 2 zdjęciach zbiorniczka stwierdzasz takie rzeczy hmmm...

Głowica do sprawdzenia i będzie wiadomo., przy okazji sprawdzą zawory i gniazda zaworowe bo zapewne parę będzie do wymiany i prowadice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec właśnie trochę mnie to z tropu zbilo. Cały czas sklaniam się ku chłodnicy oleju. To cos w zbiorniku to jak kakao w zimnym mleku :) takie grudki na powierzchni, wiec albo olej albo jakieś g@@@@ do uszczelniania się wyplukuje. Panowie, w dalszym ciągu nie wiem czy chłodniczka może pchać ciśnienie w układ i tam trzymać?:(

Edit: Przed chwila sprawidzilem zbiorniczkek, zniknely te grudki z plynu, plyn zmienil kolor na niebiesko-brazowy, stal sie klarowniejszy, poziom jesli ubyl to max 2 mm przez ostatnie 160km. Kurde, nie chce mi sie ladowac kasy w zbedne rzeczy, a glupieje juz z tym autem. Jedyne co to cisnienie w ukladzie, czy na cieplym czy na zimnym solidnie sobie "pskiknie" przy zluzowaniu korka, ale plynu nie wywala. Przy zimnym jest ono mniejsze, ale nadal jest. Jedyne co mam nowe to oring od termostatu, bo nowy sie nie otwieral, moze cieklo obudowa termostatu (ale w takich ilosciach?) i parowalo.:kox::kox::slina:

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny objaw brudnego płynu i zbyt mocną ,,strzelającą" nakrętke zbiorniczka. W ruch poszła zmiana głowicy + wzmacniane gniazda + inne graty + zbiorniczek na biało bym odrazu widział wszystkie zmiany i problem mam z głowy juz 4 miesiące

Twoja głowice może męczyć to co jest przypadłością tego motoru- mikropęknięcia głowicy i przedostający się olej do płynu chłodniczego .Co ciekawe nie zaobserwujesz ubytu oleju a włąsnie zmiane koloru płynu

---------- Post dopisany at 19:27 ---------- Poprzedni post napisany at 19:20 ----------

Dobra, update. Zrobiłem około 30 mil od wymiany wody na plyn, płynu nie ubylo. Po odkreceniu na rozgrzanym nie uciekł, uleciala tylko para. Oto co zastalem w srodku, w zbiorniczku:

http://img.tapatalk.com/d/14/07/21/yru2u3a8.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/07/21/7u4y5yve.jpg

Brazowy, spieniony szlam. Olej? Moze warto przyjrzeć się chłodnicy oleju? Możliwe jest, ze puszcza w jedna stronę? Tj, olej do płynu?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Głowica do wymiany

Ja na żywo bym takich slow nie wypowiedział jakbym widział głowice, a Ty po 2 zdjęciach zbiorniczka stwierdzasz takie rzeczy hmmm...

Głowica do sprawdzenia i będzie wiadomo., przy okazji sprawdzą zawory i gniazda zaworowe bo zapewne parę będzie do wymiany i prowadice

Przerabiałem temat ,,obficie":decayed: ze swoim czajnikiem dlatego podtrzymuje to co napisałem - także zaczynałem od zmiany termostatu a skończyłem na głowicy:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest jeszcze jeden szczegół - zimna chłodnica, nawet gdy waz powrotny jest gorący. Po wymianie wody na płyn przestało go ubywac, jest tylko ten szlam i ciśnienie, no i zimna chłodnica.

Wracam do poczatku: znaczne od pompy wody i czyszczenia chłodnicy. Po jeździe po autostradzie chłodnica kompletnie zimna a na blacie 90 stopni. Wynika, ze obieg kiepski. Pojezdze na occie z 2 dni i zobaczymy czy cos się udrozni. Pompę i tak z rozrzadem myślę zrobić. Jak nie pomoże, będę dalej kombinowac. Nie ma co, to nie fizyka kwantowa:)

Chyba zaczne blogi pisac:facepalm:

Przespalem sie z tematem, poczytalem o podobnych przypadkach i zdecydowalem sie na wymiane uszczelki:facepalm: Jak wyglada sprawa dobrania grubosci uszczelki w stosunku do sciagnietej warstwy z glowicy? Znajduje dwie grubosci uszczelek 1.61 i 1.45mm. Jak sie Elring sprawuje?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz elring - miałem ze 3 x zdejmowaną głowice i za każdym razem ją zakładałem ....ale żadna nie zastąpi już oryginalnej uszczelki...( sam żałuje że starą od tak wyrzuciłem bo była jeszcze do uratowania):facepalm:

Wracając do tematu łacznie z uszczelką kup porządny sulikon odpowiedni do tego typu klejenia jak i na wysokie temperatury - ja ze 2-3 x poprawiałem ten aspekt bo zawsze babrało mi się od strony kabiny a także pod egr-em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym, ze sa rozne grubosci uszczelek nawet elringa, nie wiem jak to dobrac.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę dobiera się do wysokości tłoka , jak ich nie wymieniasz to zakłada się taką samą .

Na każdej uszczelce masz otwory od 1 do bodajże 3 ( tylko nie patrz na te owalne one nie pokazują grubości uszczelki ) sprawdzasz ile masz i kupujesz taką samą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie doklada sie uszczelka tego co bylo sciagniete z glowicy?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bardzo krzywa , albo ma spore wżery to powinna być napawana ew. wymieniona , jak bardzo się obawiasz to możesz dać rozmiar grubszą , choć ja zawsze wkładam taką samą i nigdy nie miałem problemów .

Tylko ja mam zaufany warsztat i jak coś z głowicą nie teges to od razu informują , ew. sami robią tak żeby trzymała wymiary , a przeważnie jak zwalam głowice to każe robić komplet .

W zeszłym tygodnu robiłem 2,0 sdi i nawet panowie zregenerowali mi gniazda pompek ( osadzone nowe tulejki z mosiądzu ) zobaczymy ile wytrzymają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie roznica w grubosci to setne mm, 2 różne mi katalog pokazuje po nr rej. Co do głowicy to mam zaufanie miejsce, planowanie, uszczelniacze etc. Mysle, ze jeśli to uszczelka a nie pęknieta głowica, to sama głowica powinna byc ok, bo przecież to są wczesne objawy uszczelki;) Lepiej wczesniej i profilaktycznie:) J ak juz ja zrzuce to porobie fotki i tu wrzuce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj od razu na próbę szczelności , niektóre pęknięcia widoczne są dopiero na rozgrzanej głowicy .

Ja miałem tak w tym 2.0 sdi , przyjechał na rozrząd , a skończyło się na generalnym remoncie głowicy , płyn zlałem koloru czarnego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę zakładasz o takiej ilości oczek jak poprzednia. Głowica obowiązkowo do planowania, sprawdzenie szczelności na gorąco, ewentualna wymiana prowadnic, obowiązkowo wymiana uszczelniaczy zaworowych.

Jednym z objawów padniętej głowicy bądź uszczelki są twarde węże układu chłodzenia oraz bulgotanie/przelewanie w układzie.

Auto nie zostawia żadnych plam po nocy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych plam nie zostawia, węże nie robią się twarde. Bulgotanie czy przelewanie słychać przy odkrecaniu zbiorniczka na ciepłym kiedy ciśnienie 'szuka' ujścia.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

---------- Post dopisany at 16:37 ---------- Poprzedni post napisany at 11:17 ----------

abuve9ed.jpg

To się pokazało w zbiorniczku po plukaniu octem :/ Kamien i szlam. Tak zasyfione to jest. Teraz waz ogrodowy płukanie woda.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Podbijam. Przejechalem od ostatniego postu okolo 300mil, plynu nie ubylo. W miedzyczasie wyplukalem uklad odkamieniaczem 2 razy, syfu duzo mniej. Cisnienie jak bylo tak jest w ukladzie na zimnym. Nie moge go odpowietrzyc, z nagrzewnicy leci cieple tylko przy wyzszych obrotach. Kurka, pompa?;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...