Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opel Corsa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć witam, mam problem, nie chodzi aktualnie o moje audi a o opla corse mojej mamy, napewno na forum jest kilku znających podobną sprawę ludzi a mianowicie jest tam gaz i benzyna, samochód na benzynie dusi się tak, że prawie nie da się jechać a w zasadzie jest bardzo ciężko i zapala się żółta kontrolka silnika, często jak odpuszczam gaz na benzynie(na luzie) to obroty zanim opadną jeszcze wzrastają poza wartość na której stały, na gazie zaś prawie, że wszystko jest okej jednak przy większym obciążeniu silnika też zaczyna się dławić i zapala się żółta kontrolka silnika. Wymieniłem już filtr paliwa i powietrza, niestety nie podziałało, ktoś ma jakąś sugestię co to może być?

Opublikowano

częstą usterką jest czujnik położenia wału ,jest pod spodem auta ,miałem podobny objaw,po wymianie jak ręką odjął, jeśli będziesz wymieniał to tylko na orginał ,zamiennik długo nie pochodzi koszt czujnika ok 120zł bosch ,jaki masz w niej silnik

Opublikowano

Jest tam silnik 1.2, nietypowe jest to, że na gazie śmiga prawie że dobrze a na benzynie prawie wogóle :/ właśnie też czytałem o tym czujniku ale tam chyba troszke inne objawy, bo jak się rozgrzał to gasł a tu jest zaś na odwrót, trochę lepiej na nagrzanym jeździ.

ps. teraz doczytałem, że takie objawy są również z powodu zapchanego zaworu recyrkulacji spalin, możliwe, że to jest to?

Opublikowano

Wyczyść egr i zaślep będzie normalnie chodził ale nie będzie się syfił ,co do czujnika wału jak jest uszkodzony, rano odpalasz to nie ma ssania od razu chodzi na wolnych obrotach

Opublikowano

Kolega wyżej ma słuszną teorię dotyczącą że to EGR powoduje problem. A tak troszkę wcześniej nie falował silnik na wolnych obrotach?

Po zaślepieniu EGRu bardzo prawdopodobne że check zapali sie na stałe

Opublikowano

Nie zapali się check bo egr będzie podłączony ,zaślepia się tylko przepływ spalin ,mam tak zrobione u siebie i wszystko jest ok

Opublikowano

Dzięki bardzo za odpowiedź, na dniach się za to wezmę i dam znać czy podziałało :)

Opublikowano

Ja mam taki problem z Corsą B że pali przy silniku 1.2 12l w mieście, świece po niedługim czasie pokrywają się nagarem i wtedy zaczyna jeszcze mulić.

Wymieniłem sondę lambda i czujnik temp. do ECU. EGR został zaślepiony ale nie wyczyszczony, zapala się co jakiś czas check i błąd który pokazuje to właśnie układ recyrkulacji spalin. Myślicie że brudny ale zaślepiony EGR mógłby powodować tak podwyższone spalanie i brudzenie świec?

Jeśli nie to ktoś ma pomysł co można z tym fantem zrobić? Nie ma tutaj nawet normalnego komputera żeby posprawdzać parametry, wszystko trzeba robić ręcznie...

Chodzi mi po głowie jeszcze czujnik położenia wału i wtryskiwacz, tak to już nawet nie mam pomysłu co może powodować problem

Opublikowano (edytowane)

Egr musi być sprawny żeby go zaślepić inaczej będzie się check zapalał,wyczyść go i wtedy zaślep,co do czujnika wału u mnie po odpaleniu auta nie było ssania,od razu chodził na wolnych obrotach jak się rozgrzał przerywał,niechciał wkręcać się na obroty,możesz jeszcze wyczyścić przepustnicę,jak się zasyfi też się cuda dzieją

Edytowane przez greg2505

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...