ptraj Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Drodzy Forumowicze - prośba o wsparcie w tym oto przypadku. Spędziłem jakieś 3 godziny przeglądając forum i nic o takim samym zestawie objawów nie znalazłem. Stąd ten wątek. Jakiś tydzień temu zauważyłem ubytek płynu chłodzącego. Dokonałem przeglądu połączeń lecz nie udało mi się zlokalizować żadnych nieszczelności więc zakończyłem temat dolaniem płynu. Dzisiaj tuż po ruszeniu pojawiło się silne telepanie i z rury zaczął wylatywać biały dym po czym autko zgasło. Po ponownym nieco dłuższym kręceniu odpaliło jednak nadal mocno trzęsąc. Przy wyższych obrotach trzęsienie przestaje być (przynajmniej tak) wyczuwalne ale mocniej dymi. Pod maską nic nadzwyczajnego poza ponownym ubytkiem ok 1 litra płynu chłodzącego. Tego samego dnia kilka godzin wcześniej zauważyłem stojąc na światłąch, że z wydechu wydobywało się nieco białego dymu. Obawiam się, że telepanie i ubytek płynu to nie jest w tym przypadku zbieg okoliczności... Czy to może być uszczelka pod głowicą? A może zły kontakt na którymś pompowtrysku (tylko wtedy raczej chyba by tak nie dymiło?)? Jutro podpinam VAG w nadziei na znalezienie jakichś tropów, ale już teraz prośba o opinie i sugestie.
ptraj Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Opublikowano 29 Lipca 2014 Dzięki za szybką odpowiedź! Czy można z tym, w zasłonie dymnej, bez pogarszania stanu dojechać do warsztatu? Auto ze skrzynią multitronic więc hol chyba nie wchodzi w grę niestety...
POWER-KRIS Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Oby nie przegrzac silnika. No i jak porządnie puści to koniec jazdy bo zaleje. Dwa ze taka jazda nie jest zdrowa, wysoka temperatura plus woda to ostra korozja . Coś mi jeszcze świta ze chlodniczka spalin czy czegoś była w niektórych modelach chlodzona płynem i jak przecieka to objaw identyczny. ---------- Post dopisany at 22:30 ---------- Poprzedni post napisany at 22:17 ---------- Może chlodniczka oleju padła i w olej woda leci http://ac.moto.net.pl/12.08/czesci%20n1/asv-1028.JPG
ptraj Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Opublikowano 29 Lipca 2014 Kurcze zaintrygowałeś mnie tą chłodniczką no i szukałem i szukałem czegoś w temacie, ale Ty byłeś szybszy. Pytanie tylko czy przy takiej usterce nie powinienem mieć oleju w zbiorniku wyrównawczym? Poprzednim razem nie zauważyłem w nim żadnych obcych substancji - jutro sprawdzę jeszcze raz. Może tylko trochę było czuć spalenizną, ale przy nawet mocnym gazowaniu żadne bąble się nie pojawiały. Jest jakiś w miarę prosty i skuteczny sposób na zdiagnozowanie takiego uszkodzenia chłodniczki? Zastanawiam się też czy taka usterka tłumaczyłaby tak mocne telepanie silnikiem?
POWER-KRIS Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 http://www.kcar.pl/galerie/c/chlodniczka-chlodnica-ol_1574.jpg Spalin nie ma ale oleju jest.
Ali89 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 dokładnie, oleju jest a nie spalin. Ale czy zwykła chłodniczka oleju jest chłodzona płynem? Tego nie wiedziałem
levis1991 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 ptraj i co tam wyszło z twoim autem?
ptraj Opublikowano 20 Października 2014 Autor Opublikowano 20 Października 2014 ptraj i co tam wyszło z twoim autem? Szanowni formumowicze. Jestem już po naprawie i dopiero teraz znalazłem możliwości i czas na podsumowanie. Otóż podstawową przyczyną całej awarii był przeciek płynu chłodzącego do cylindra przez uszkodzoną chłodnicę spalin. Faktycznie dzień przed usterką zauważyłem nieco zbyt białe dymienie i ubytek płynu. Efekt taki, że wygięło wał korbowy (czy jak on tam się nazywa) a to całkiem nieźle tłumaczy te drgania Sumarycznie do wymiany chłodnicza, wał, uszczelka pod głowicą no i jej planowanie. Jeśli mnie pamięć nie myli dało to w sumie coś ok 1700zł. Zastanawiam się czy gdybym pojechał do mechanika od razu po zauważeniu objawów dymienia to czy byłby w stanie poprawnie zdiagnozować taką usterkę...
KoJ@K Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Jak przez chlodniczke spalin moze przeciekac plyn do cylindra?! Przy robieniu glowicy moze pomysl jeszcze o wymianie szklanek, polpanewek i sprawdz walek oraz gniazda pompek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się