Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik Temp. Plynu Temp. Max. 77Sc


dani270

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wymienialem czujnik temperatury wiele razy i zawsze jest to samo na desce i klimatroniku na kanale 49 temp dochodzi max 77sc a na kanale 51 zawsze do 90sc. Czasami po ostrzejszej jezdzie dochodzi na chwile do niecalych 90sc. Co moze byc przyczyna ze zawsze zle zczytuje wartosci temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który czujnik wymieniałeś? Bo z tego co pamiętam to klima ma swój osobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. plycnu chlodzacego. On ma 4 piny i wysyla dwa sygnaly o temp. jeden sygnal do kompa a drugi na zegary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio miałem taki problem mój ori się poddał i pokazywał głupoty kupiłem ori i pokazywał 75 stopni wcześniej miesiąc kupowałem taki sam czujnik ori do brata i pokazywał dobrze czyli 88-95 teraz bryndzluje się z reklamacją ...w inter carsie a sam na szybko kupiłem używkę za 15zł i działa jak nowy za 60zł.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu ale ja z czujnikiem ori z inter carsu też miałem taki problem że pokazywał od poczatku głupoty ale z reklamacją problemów nie miałem. Po tym zakupiłem z ASO czujnik i działa ok jak należy wiec nie wiem czemu ori z aso od razu działa ok a tamten też ori tylko że z innego sklepu to pokazywał co mu sie podobało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w inter ten ori to nie ori. sa nr i znaczki audi vw ale to scierwo. jedynie tylko z aso bedzie dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś temperaturę na VAGu? Jaką temperaturę pokazuje ci na desce? Może po prostu termostat padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zegarach na zagrzanym silniku wskazuje ok 75st. na klimatroniku na kanale 49 tak jak na zegarach a na kanale 51 wyswietla 90st. jak robilem logi dynamiczne to przez chwile bylo 90 na desce a na kanale 49 bylo 85st.

Edytowane przez dani270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na zagarach masz tylko 75 stopni to jak dla mnie masz termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wąż do termostatu jaki gorący czy zimny jak by był termostat do wymiany to zimny przegoń tedika mocno żeby dobrze się zagrzał i sprawdź

u mnie na zegarach max 75stopni klimatornik do 83 dochodził a wąż gorący

w trasie max 75 stopni zegar i klimatornik i więcej palił mi wyszło na czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że karty user Ci to powie...

Bez diagnostyki VAG się nie obędzie...

Na zimnym silniku podpatrzenie temperatur czy czujnik już na starcie nie pokazuje głupot.

Załóżmy na zewnątrz będzie 15stopni a czujnik będzie pokazywał 35stopni.

Druga faza to rozgrzanie TDIka i zrobienia tzw. logów w grupie silnika 003 i w grupie zegarów 007.

To fachowo pozwoli zdiagnozować Twój problem.

Niestety jeździsz Audi, a w Audi przydaję się komputer.

A tak na marginesie skoro mieniałeś już czujnik kilka razy to może termostat się nie domyka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do temperatur obowiązuję Cię to.... :

termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.

czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.


do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

93130902my6.th.jpg


2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ta czynnosc co kolega wyzej opisal postaram sie jutro zrobic a dzis jak wsiadlem do auta to na dworze bylo 13,5st po odpaleniu auta na kanale 49 na klimatroniku bylo 30st a na kanale 51 bylo 18st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Któryś czujnik... już nie pamiętam który czy ten który idzie na silnik czy na zegary pokazuje min 30stopni. To jego początek skali.

Prawdopodobnie ten od zegarów bo przecież podziałka się zaczyna od 30 stopni ale głowy nie dam... ;)

Więc jeżeli na dworze jest 18, a o pokazuje 30 to jest ok.

Drugi chyba powinien pokazywać już prawie to samo co jest na zewnątrz.

Temperaturę porównaj najlepiej z tą którą Ci pokazuję np. termometr na zewnątrz mieszkania.

Ale jak czujnik już mieniałeś kilka razy i dalej to samo... to może termostat ?

Zamiennik dobrej marki np WAHLER Made in Germany wystarczy (30-40zł)

Reasumując... musisz :

Najlepiej po nocy (silnik musi być na maxa wystudzony)

Podpinasz pod kompa i sprawdzasz odczyty temeratur w grupie silnika i zegarów.

Przed wyjściem obczaj jaka jest mniej więcej temperatura na zewnątrz.

Później musisz rozgrzać auto na maxa i zlogować te same grupy dla czujnika w zegarach i w silniku.

Wszystko wrzuć na forum i będziesz miał postawioną diagnozę.

Najlepiej wtedy chyba otworzyć nowy temat w dziale "Diagnostyka VAG"

Na klimatronik nie trać czasu i się nim nie baw... tylko...

:vaglogi:

Aaa... i wypadałoby zrobić test licznika... może mechanizm wskazówki nie domaga...

Tutaj masz mój test żebyś wiedział o co chodzi

Jak czegoś nie będziesz wiedział to pisz... :hi:

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za zainteresowanie. Test licznika robilem i wszystkie wskazniki i kontrolki dzialaja tak jak powinny. Ponizej zamieszcze zdjecia z operacji jaka mi poleciles wykonac w sprawie sprawdzenia czujnikow tylko zdjecia sa marnej jakosci bo slonce swiecilo mi w lapka ale da sie wyczaic co i jak :P

Zimny silnik z rana przed odpaleniem:

01-Engine: 007; - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb0dc20b49034120.html
17-Instruments: 003.
- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19727a7faea922de.html

Rozgrzany silnik po 20km jazdy:

01-Engine: 007; - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3737bb1512018ba7.html

17-Instruments: 003. - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bafecda09de7ddf8.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...