A4 Quattro
0

    24 postów w tym temacie

    Witam wszystkich.

    Mam zamiar, w najblizszej przyszlosci zmienic moja sliczna B5 na cos innego... pewnie B6 :D W dieselku sie zakochalem(moje 1 auto w dieslu), wiec musi byc TDI, natomiast naped na przednia os delikatnie mnie irytowal (przyzwyczajenie do RWD i 4WD) :/ i w zwiazku z tym mam pytanko. Jak spisuje sie naped quattro w połączeniu z TDI (1.9 i 2.5). Jak ksztaltuje sie spalanie i osiagi. Mialem okazje troche pojezdzic A6 2.5 TDI 250KM quattro i auto wydawalo mi sie totalnie zamulone, turlało sie zamiast jechac (bycmoze trafilem na jakis wytyrany egzemplarz). wiadomo ze wieksza masa itd ale spodziewalem sie duzo wiecej :cool:

    Za wszelkie informacje i pomoc wielkie THX

    PS. Nie wiem czy post umiescilem w odpowiednim miejscu, ale wybaczcie-dopiero poznaje to forum:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Witam wszystkich.

    Mam zamiar, w najblizszej przyszlosci zmienic moja sliczna B5 na cos innego... pewnie B6 :D W dieselku sie zakochalem(moje 1 auto w dieslu), wiec musi byc TDI, natomiast naped na przednia os delikatnie mnie irytowal (przyzwyczajenie do RWD i 4WD) :/ i w zwiazku z tym mam pytanko. Jak spisuje sie naped quattro w połączeniu z TDI (1.9 i 2.5). Jak ksztaltuje sie spalanie i osiagi. Mialem okazje troche pojezdzic A6 2.5 TDI 250KM quattro i auto wydawalo mi sie totalnie zamulone, turlało sie zamiast jechac (bycmoze trafilem na jakis wytyrany egzemplarz). wiadomo ze wieksza masa itd ale spodziewalem sie duzo wiecej :cool:

    Za wszelkie informacje i pomoc wielkie THX

    PS. Nie wiem czy post umiescilem w odpowiednim miejscu, ale wybaczcie-dopiero poznaje to forum:)

    2,5 tdi 250 KM zamulone???cos krecisz :razz: jezdzilem 180 konnym i bylem w szoku.pewnie mial przeplywke walnieta :razz:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Witam wszystkich.

    Mam zamiar, w najblizszej przyszlosci zmienic moja sliczna B5 na cos innego... pewnie B6 :D W dieselku sie zakochalem(moje 1 auto w dieslu), wiec musi byc TDI, natomiast naped na przednia os delikatnie mnie irytowal (przyzwyczajenie do RWD i 4WD) :/ i w zwiazku z tym mam pytanko. Jak spisuje sie naped quattro w połączeniu z TDI (1.9 i 2.5). Jak ksztaltuje sie spalanie i osiagi. Mialem okazje troche pojezdzic A6 2.5 TDI 250KM quattro i auto wydawalo mi sie totalnie zamulone, turlało sie zamiast jechac (bycmoze trafilem na jakis wytyrany egzemplarz). wiadomo ze wieksza masa itd ale spodziewalem sie duzo wiecej :cool:

    Za wszelkie informacje i pomoc wielkie THX

    PS. Nie wiem czy post umiescilem w odpowiednim miejscu, ale wybaczcie-dopiero poznaje to forum:)

    2,5 tdi 250 KM zamulone???cos krecisz :razz: jezdzilem 180 konnym i bylem w szoku.pewnie mial przeplywke walnieta :razz:

    Chyba koledze sie źle klepnęło i miało być 150KM :lol:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Witam wszystkich.

    Mam zamiar, w najblizszej przyszlosci zmienic moja sliczna B5 na cos innego... pewnie B6 :D W dieselku sie zakochalem(moje 1 auto w dieslu), wiec musi byc TDI, natomiast naped na przednia os delikatnie mnie irytowal (przyzwyczajenie do RWD i 4WD) :/ i w zwiazku z tym mam pytanko. Jak spisuje sie naped quattro w połączeniu z TDI (1.9 i 2.5). Jak ksztaltuje sie spalanie i osiagi. Mialem okazje troche pojezdzic A6 2.5 TDI 250KM quattro i auto wydawalo mi sie totalnie zamulone, turlało sie zamiast jechac (bycmoze trafilem na jakis wytyrany egzemplarz). wiadomo ze wieksza masa itd ale spodziewalem sie duzo wiecej :cool:

    Za wszelkie informacje i pomoc wielkie THX

    PS. Nie wiem czy post umiescilem w odpowiednim miejscu, ale wybaczcie-dopiero poznaje to forum:)

    2,5 tdi 250 KM zamulone???cos krecisz :razz: jezdzilem 180 konnym i bylem w szoku.pewnie mial przeplywke walnieta :razz:

    Chyba koledze sie źle klepnęło i miało być 150KM :lol:

    pewni emasz racje hugo :grin:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    upsss :oops: faktycznie sie zle kliknelo...bardzo zle. Oczywiscie chodzi o 150KM

    PS. THX Hugo za przeniesieenie, a nie wykasowanie :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mój się zbiera idealnie i niezamienił bym go na inny :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no tak... a Ty masz naped na 4 łapki??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    no tak... a Ty masz naped na 4 łapki??

    niestety ośka :sad:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Znaleźć B6 1,9TDi z napędem quattro to nie jest proste zadanie.Sam szukałem takiego zestawu przez ponad 4 miesiące i znalazłem tylko 2 sztuki , ale nie były warte uwagi , poddałem się i kupiłem ośke.Troche szkoda bo człowiek się przyzwyczaił do quattro przez te 8 lat.Ale nie narzekam i jestem bardzo zadowolony z zakupu :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no wlasnie. Chodziło mi o to jak diesle daja sobie rade z quattro :cool: To ze 2.5 150KMna osce wymiata jak glupie to ja wiem, jezdzilem i chcialem takie kupic. 1.9 115KM RWD tez daje sobie rade :grin:

    Wiem, że to nie jest proste zadanie, ale mi sie nie spieszy :D Obecna A4 sipsuje sie idealnie wiec mam czas zeby szukac. Zastanawiam sie tylko czy jest sens, bo powiedzmy ze znajde takie, niebite,zadbane a sie okaze ze jezdzi tak jak to A6 o ktorym pisalem. No i lipa

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kupuj i się nie zastanawiaj.Pojdziesz na wgranie programu i będzie ok 170KM i ok 400Nm i pozamiatane :cool:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Kupuj i się nie zastanawiaj.Pojdziesz na wgranie programu i będzie ok 170KM i ok 400Nm i pozamiatane :cool:

    Jeżeli chodzi o 2.5 tdi to juz się rozglądałem i takie rozsądne podniesienie mocy to 174 i 370 Nm ale cały czas się wacham

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Kupuj i się nie zastanawiaj.Pojdziesz na wgranie programu i będzie ok 170KM i ok 400Nm i pozamiatane :cool:

    Jeżeli chodzi o 2.5 tdi to juz się rozglądałem i takie rozsądne podniesienie mocy to 174 i 370 Nm ale cały czas się wacham

    Ja miałem na myśli 1.9Tdi 130KM :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    :grin: to jeszcze tylko trzeba przeanalizowac spalanie. Moze chociaz ktos ma dane fabryczne B6 1.9 2.5 i to samo w quattro??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    :grin: to jeszcze tylko trzeba przeanalizowac spalanie. Moze chociaz ktos ma dane fabryczne B6 1.9 2.5 i to samo w quattro??

    1.9TDI quattro

    310Nm/1900 obr/min

    vmax 202km/h

    0-100 10.6

    Masa własna 1615kg

    Śred.zużycie paliwa: 6.2l

    2.5TDI quattro

    370Nm/1500-2500 obr/min

    vmax 222km/h

    0-100 8,7

    Masa własna 1720kg

    Śred.zużycie paliwa: 7.8l

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a ośki jakie maja dane??

    [ Dodano: 2006-06-24, 02:08 ]

    dokladnie tutaj

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sorki za odkop ale temat jest na temat tego co szukam ;)

    Planuję kupno A4 TDi i dziś znalazłem taką ofertę: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=120852817

    jest to autko z napędem na 4 kółka. Bardzo prosiłbym o jakieś uwagi czy warto takie czy lepiej pozostać przy standardowym napędzie? Jaka jest różnica w spalaniu, w serwisowaniu i awaryjności?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jimijoe, najpierw zapraszamy do newbie...

    quattro-pewnie ze warto, jeden z najlepszych ukaldow przeniesienia napedu na 4 lapy :mrgreen: jezeli chodzi o awaryjnosc i serwisowanie to zadne dodatkowe koszty Cie nie czekaja, natomiast roznica w spalaniu jezeli chodzi o TDI z tego co sie orientuje to ok 1l/100km

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    roznica w spalaniu jezeli chodzi o TDI z tego co sie orientuje to ok 1l/100km

    Murzyn, troche chyba przesadziles, moze jakies 0,5l to sie zgodze.

    jimijoe, jak kupisz Q to bedziesz tylko pozniej takie chcial kupowac, a szczegolnie po zimie.

    Jednym slowem polecam ten naped, co do ogloszenia to przebieg podejzany, a cena to juz samnie wiem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Według mnie też warto pokusić się o napęd 4x4. Jeszcze miesiąc temu też zastanawiałem się co kupić i wybrałem ten rodzaj napędu. Jak narazie ( po miesiącu jazdy :twisted: ) czuję zdecydowaną różnicę przy jeździe po krętych drogach - zakręty możesz pokonywać przy większej prędkości niż tradycyjna 1 ośka. W zimie jeszcze nie jeździłem ale z tego co piszą posiadacze quatro to też jest zdecydowanie lepiej. Sumując to wszystko polecam. :smile:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    jimijoe, najpierw zapraszamy do newbie...
    Dzięki, w sumie nie mam jeszcze wozu a i nie chce mi się spamować ;)

    To, że pali więcej to chyba fakt niezaprzeczalny, ale najbardziej boję się serwisowania tego zawieszenia/napędu. Nie jest to typowe rozwiązanie a niechciałbym w przyszłości żeby wyskoczyła jakaś awaria na którą bym miał wydać powiedzmy tysiące. Czy wy mieliście jakieś przygody dotyczące tego Q?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Nie jest to typowe rozwiązanie

    jest to typowe rozwiazanie i bardzo popularne :D

    tam sie nie ma co zepsuc :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Spalanie nie jest wiele wieksze, awaryjnosc rowniez jest niewielka a jazda w zimie to rzeczywiscie bajka :) Ja tez preferuje tylko quattro :) Mimo ze czesci w porownaniu do przedniego napedu sa kilka razy drozsze :( Ja wymienialem lozyska na tyle i roznica byla 2 czasem 3 krotnie wieksza... Ale...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    To, że pali więcej to chyba fakt niezaprzeczalny, ale najbardziej boję się serwisowania tego zawieszenia/napędu. Nie jest to typowe rozwiązanie a niechciałbym w przyszłości żeby wyskoczyła jakaś awaria na którą bym miał wydać powiedzmy tysiące. Czy wy mieliście jakieś przygody dotyczące tego Q?

    Nie masz czego się obawiać.Torsen to super wynalazek i nie ma z nim problemów.Przez ponad 8 lat jeździłem A4 1.8T quattro i przez ten okres nie miałem najmniejszych problemów.W zimie to jest tak , że jak masz quattro , to jedziesz , a jak ośke to pupa i niech mi nikt nie mówi , że jest inaczej , bo kupiłem teraz ośke to coś wiem :P 2 lata temu w zimie zdażyło mi się nawet jechać po zasypanym śniegiem pasie zieleni , bo ulica była zakorkowana przez ślizgające się auta :) W lecie też się super jeździ mając quattro.Tylko od razu uprzedzam , że jak się kupi Audi z napędem quattro , to trzeba będzie się nauczyć jeździć z takim napędem :wink: Jednym słowem : Jak kupować Audi to tylko i wyłącznie z quattro !!!!!Mnie też coraz bardzej kusi , żeby założyć sobie torsena :oops:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members