buncio67 0 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Witam serdecznie. Nie wiem dokładnie czy to dobry dział jeśli nie to proszę o przekierowanie bo nowicjuszem jestem. Opiszę mój problem. Generalnie autko zaczęło więcej palić niż byłem do tego przyzwyczajony no i jak ruszam z miejsca przy włączonej klimie to auto ma "muła" czasem trzeba wyłączyć klimę lub przejść w tryb ECO dopiero wtedy jedzie. Podpinałem pod kompa i pokazał błędy sondy lambda i czujnika halla. Sonda wymieniona błędów jak do tej pory nie pokazuje ale dziwi mnie ten czujnik. Dokładnie to VAG pokazuje - błąd 515- czujnik G40 sygnał nieprawidłowy. Jest to czujnik zamontowany tuż przy kole zębatym wałka rozrządu i zbiera sygnały z tego właśnie koła zębatego. Jego wtyczka jest tuż przy listwie wtryskowej. No i zastanawiam się do czego służy ów czujnik gdyż po rozpięciu tego złącza (czujnik odłączony) silnik normalnie pali. VAG pokazuje błąd czujnika G40-brak osprzętu ale auto normalnie pali. Czy to jest jakis czujnik "rezerwowy"? Proszę o podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel 10 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Nie jest to czujnik rezerwowy. Po odłączeniu wielu urządzeń silnik będzie w miarę normalnie chodzić, tylko że w trybie awaryjnym. Odłączysz przepływomierze - też pojedziesz, odłączysz sondę - też itp. Jak nie ma różnicy czy podłączony czy nie, to może wskazywać że już nie działa, na co zresztą wskazuje błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buncio67 0 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Zatem pozostaje jego wymiana. Czy daje się go wymienić bez rozpinania rozrządu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Można go wymienić nie ruszając rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1988 1 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 515 czujnik halla przerwa lub zwarcie do plusa czasami wywala mi taki błąd i momentami na większych obrotach słabo mi ciągnie normalnie brak mocy co to może być??? 1.6 ADP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel 10 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 No przecież sam błąd wskazuje co to może być. Albo czujnik, albo problem z instalacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1988 1 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 no właśnie w tym sęk że kumpel wymienił u siebie ten czujnik i dalej mu go wywala. a co do instalacji to może kabel nie łączyć czy jak ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel 10 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Nie łączy albo gdzieś jest zwarcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1988 1 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 to trzeba te kable pruć i patrzeć gdzie nie ma izolacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel 10 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Raczej miernik i sprawdzać. Wiązka od Halla idzie do ECU z tego co kojarzę. Trzeba byłoby sprawdzić ten odcinek miernikiem. Jeśli wyjdzie że nie ma przejścia, albo jest zwarcie między tymi kablami to wtedy trzeba pruć wiązkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1988 1 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 a jakie wartości maja być na tym obwodzie bo ja nie w temacie w tych sprawach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baraka 4 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Tam chyba idzie 5v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekdm 0 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Tam chyba idzie 5v Ja miałem ten błąd - rozrząd przestawiony o jeden ząbek, co prawda silnik 1.6 AHL, ale może być podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1988 1 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 ale rozrzad by sie sam przestawil rok temu wymieniany i bylo ok teraz ostatnio jakos tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekdm 0 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) ale rozrzad by sie sam przestawil rok temu wymieniany i bylo ok teraz ostatnio jakos tak Z tego co piszesz to o tym błędzie wiesz od niedawna. A jest jakaś różnica po wymianie sondy lambda? A może rozrządy przeskakują przez to mulenie i szarpanie na niskich obrotach? Mi szarpaniu i muleniu na niskich pomogło delikatne spryskanie carb cleanerem drucików (platynowych?) przepływomierza. Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez tomekdm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1988 1 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 te mulenie to się zaczyna od 4tys i nie zawsze muli jak mu naleci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się