Skocz do zawartości
IGNOROWANY

VCDS nie widzi modułu poziomowania xenon


alfar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam Audi A4 B7 2005 rok wersja USA z Bixenonami, xenony świecą, działają krótkie i długie poprawnie.

Niestety samoopoziomowanie nie działa :(

Wygląda na to, że ktoś przede mną przerabiał światła, bo w USA snop jest inny niż w EU, a kontrolę świateł przechodzę bez problemów :)

W VIN ma wbite bi xenon

Bi Xenony są fizycznie zainstalowane :)

Mam fizycznie sterownik pod schowkiem, ale VCDS nie komunikuje się z nim, nie widzi go ...

Moduł 4F0910357C - fon49s.png

Zasilanie sprawdzone na wtyczce - napięcie jest, reszty nie potrafię sprawdzić

Liczę na jakąś podpowiedź.

A może trzeba wkodować do CAN moduł, bo ktoś wykodował (może nie napisałem precyzyjnie, ale idea chyba zrozumiała :P)

Pozdrawiam

Tomek

Edytowane przez alfar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz oznaczenie na lampach czy są skrętne czy nie

Jakich oznaczeń szukać i gdzie na lampie samej od góry, czy gdzieś indziej ?

Mam na lampie od góry

8E0 941 004 AM

Jeszcze sprawdzę dokładniej i porobię fotki.

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tej strony http://www.a4-freunde.com/showwiki.php?title=Scheinwerfer+Teilenummern+A4+B7 lampę masz zwykłą, więc ze sterownikiem od skrętnych nie będzie działać. Rozbierz wtyczkę od sterownika, pewnie są obcięte CANy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba widzę, co jest.

Poprzedni właściciel wsadził xenony z europejczyka bez skrętu :(

Pytanie jaki sterownik xenon do tego kupić ? Pewnie tak będzie prościej i taniej niż kupowanie skrętnych lamp :)


Wg tej strony http://www.a4-freunde.com/showwiki.php?title=Scheinwerfer+Teilenummern+A4+B7 lampę masz zwykłą, więc ze sterownikiem od skrętnych nie będzie działać. Rozbierz wtyczkę od sterownika, pewnie są obcięte CANy.

Sprawdzę kabelki, dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana samego sterownika nic nie da, bo są różnice w instalacji. W zwykłych do silniczka poziomowania idą 4 przewody, w skrętnych idą 3 przewody do przetwornicy i dopiero z niej idą przewody na silniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okablowaniu trzeba sprawdzic czy CANY sa skrecone

Wiesz nie go końca ogarniam, ale jak rozbiorę wtyczkę to zrobię fotkę i wrzucę.

Poszperam jeszcze za schematem i może coś z tego będzie :)

Dzięuje za info

Zmiana samego sterownika nic nie da, bo są różnice w instalacji. W zwykłych do silniczka poziomowania idą 4 przewody, w skrętnych idą 3 przewody do przetwornicy i dopiero z niej idą przewody na silniczki.

Czyli jak dobrze zrozumiłem, to może się okazać, że lampy z przetwornicami i silniczkami zostały wymontowane i założony eurpejski osprzęt bez skrętnych.

Czy przetwornica dla skrętnych i nie skrętnych się różni czymś ?

Czy silniczek do samopoziomowania jest w każdym z tych przypadków taki sam, a dochodzi tylko silniczek do skrętu dla skrętnych ?

Moglibyście mi to jeszcze wyjaśnić ?

Chciałbym oszacować co musiałbym zrobić, aby doprowadzić całość do ładu, jak się da, to zrobić tak jak fabryka dała, ale na europę, czyli Bixenon skrętny i działające samopoziomowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetwornice są inne z zwykłych i skrętnych. Silniczki do poziomowania może są takie same, ale to nie ma znaczenia, bo trzeba zmienić całe lampy.

Całkiem możliwe że masz włożony zły sterownik, to by tłumaczyło fakt braku łączności i poziomowania. Rozbierz wtyczkę przy sterowniku, policz kable, zrób fotki. Dla pewności możesz też wyciągnąć wtyczkę z lampy i spisać w których pinach jest kabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetwornice są inne z zwykłych i skrętnych. Silniczki do poziomowania może są takie same, ale to nie ma znaczenia, bo trzeba zmienić całe lampy.

Całkiem możliwe że masz włożony zły sterownik, to by tłumaczyło fakt braku łączności i poziomowania. Rozbierz wtyczkę przy sterowniku, policz kable, zrób fotki. Dla pewności możesz też wyciągnąć wtyczkę z lampy i spisać w których pinach jest kabel.

Ok, dziękuję, tak zrobię i zobaczymy co tam mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się upewnić czy powinieneś mieć skrętne najlepiej po VIN w ASO jeśli tak to zmiana sterownika tak jak wyżej napisali koledzy nie pomoże. Będziesz musiał się wykosztować na Bixy skrętne i podmienić po podmianie możesz opchać te zwykłe zwróci Ci się większość kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja tematu :)

Jednak ucięty kabelek :(

jufj9w.jpg

Jak sądzicie co się stanie jak zlutuję kabelek ?

Boję się, że skoro mam Bixy zwykłe nie skrętne, a sterownik skrętny, to światła zwariują :) i nie będą świeciły poprawnie.

Czy jeżeli mam sterownik do skrętnych, a lampy nieskrętne, to czy jest opcja aby zakodować sterownik, żeby "nie próbował używać" skrętności ;)

Każde info na wagę złota, a na pewno piwa, czy co tam kto pije :)

P.S.: Po VIN wychodzą mi bi-xenony skrętne

Edytowane przez alfar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak sądzicie co się stanie jak zlutuję kabelek ?

Kabelek jest od can busa (high), więc powinna wrócić komunikacja z modułem, a co za tym idzie (jak nic nowego nie wyjdzie) powinien działać samopoziom i doswietlanie. Podłącz i sprawdź błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli teraz nie masz żadnego błędu na wyświetlaczu FIS to jak zlutujesz to prawdopodobnie wróci Ci błąd na FIS o uszkodzeniu świateł (uszkodzeni samopoziomu) no i oczywiście będziesz mógł się połączyć ze sterowanikiem :) ..

Poza błędem na wyświetlaczu oraz przywróceniem komunikacji ze sterownikiem będziesz mógł odczytać błędy z tegoż sterownika.

Błędy jakie Ci się w nim pojawią to prawdopodobie będzie błąd V48 i V 49 są to błędy uszkodzenia silniczków sterujących lampy tak zwany samopoziom.

Niestety nie naprawisz tego w żaden inny sposób niż ten który opisałem Ci kilka postów wyżej czyli kupujesz xenony BIXENONY SKRĘTNE Z PRZETWORNIOCAMI SKRĘTNYMI i podmieniasz po zlutowaniu kabelka zamianie xenonów wykasowaniu błędów i zrobieniu nastawów wszystko powinno być tak jak należy



Jak sądzicie co się stanie jak zlutuję kabelek ?

Kabelek jest od can busa (high), więc powinna wrócić komunikacja z modułem, a co za tym idzie (jak nic nowego nie wyjdzie) powinien działać samopoziom i doswietlanie. Podłącz i sprawdź błędy.

NIESTETY ale tak nie będzie jesli ma zamienione xenony przez sprzedawczyka który sprzedał mu samochód to ten kabelek został specjalnie ucięty aby nie było komunikacji ze sterownikiem i żeby nie wywalał komunikatu na FIS ie jak go podłaczy to go będzie tylko wqrwiał byk na FISIE i nic więcej nie zyska poza możliwością połączenia się ze sterownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli teraz nie masz żadnego błędu na wyświetlaczu FIS to jak zlutujesz to prawdopodobnie wróci Ci błąd na FIS o uszkodzeniu świateł (uszkodzeni samopoziomu) no i oczywiście będziesz mógł się połączyć ze sterowanikiem :) ..

Poza błędem na wyświetlaczu oraz przywróceniem komunikacji ze sterownikiem będziesz mógł odczytać błędy z tegoż sterownika.

Błędy jakie Ci się w nim pojawią to prawdopodobie będzie błąd V48 i V 49 są to błędy uszkodzenia silniczków sterujących lampy tak zwany samopoziom.

Niestety nie naprawisz tego w żaden inny sposób niż ten który opisałem Ci kilka postów wyżej czyli kupujesz xenony BIXENONY SKRĘTNE Z PRZETWORNIOCAMI SKRĘTNYMI i podmieniasz po zlutowaniu kabelka zamianie xenonów wykasowaniu błędów i zrobieniu nastawów wszystko powinno być tak jak należy

Jak sądzicie co się stanie jak zlutuję kabelek ?

Kabelek jest od can busa (high), więc powinna wrócić komunikacja z modułem, a co za tym idzie (jak nic nowego nie wyjdzie) powinien działać samopoziom i doswietlanie. Podłącz i sprawdź błędy.

NIESTETY ale tak nie będzie jesli ma zamienione xenony przez sprzedawczyka który sprzedał mu samochód to ten kabelek został specjalnie ucięty aby nie było komunikacji ze sterownikiem i żeby nie wywalał komunikatu na FIS ie jak go podłaczy to go będzie tylko wqrwiał byk na FISIE i nic więcej nie zyska poza możliwością połączenia się ze sterownikiem.

Właśnie się obawiałem, że obecnie za wiele korzyści mi to nie przyniesie.

Ważne, że to jest kabelek od CAN, teraz szukam Bixów skrętnych i jak zamontuję to zlutuję dopiero kabelek :)

Bardziej mnie będzie wkurzał komunikat na fisie, niż świadomość, że nie mam skrętnych ;) i kabelek jest przecięty :)

Dziękuję za pomoc.

Jak kupię Bixy skrętne to wrócę do tematu i dam info czy pomogło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat ponieważ mam ten sam problem, tyle, że w b6 na zwykłym xenonie.Kupiłem z błędem na fisie, a vcds się nie łączy, kupiłem drugi sterownik i również nic. Obecnie mam odłączoną wtyczkę od sterownika i błędu nie ma ale wolał bym żeby poziomowanie działało. Czy może mi ktoś powiedzieć co sprawdzić, czy po prostu kupiłem kolejny uwalony sterownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat ponieważ mam ten sam problem, tyle, że w b6 na zwykłym xenonie.Kupiłem z błędem na fisie, a vcds się nie łączy, kupiłem drugi sterownik i również nic. Obecnie mam odłączoną wtyczkę od sterownika i błędu nie ma ale wolał bym żeby poziomowanie działało. Czy może mi ktoś powiedzieć co sprawdzić, czy po prostu kupiłem kolejny uwalony sterownik?

sprawdź czy ktoś nie przeciął kabelka jak u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...