Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wariujące wskaźniki


Linger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakupiłem niedawno Audi A4 B5 silnik 1.9 AJM. W samochodzie zniwelowałem już raczej wszystkie poważniejsze usterki oprócz tych zegarów. Dokładnie to chodzi mi o obrotomierz, wskaźnik temperatury oraz stan paliwa gdyż prędkościomierz jest w porządku. Obrotomierz - Wskazówka na postoju potrafi czasem pokazywać 0 tys obrotów, czasem 1 itp. potrafi tak skakać z miejsca na miejsce. Wskaźnik temp. - Przykładowa sytuacja kiedy wyjeżdżam z garażu to zaraz za zakrętem pojawia mi się kontrolka gorącego oleju oraz daje sygnał dźwiękowy trzykrotny. Jadąc dalej i nie przejmując się tym, gdyż wiem że olej ma odpowiednią temperaturę coś tak pyknie w zegarach i nastawia się temperatura na jakieś 70 stopni. Za jakiś czas znów ta sama procedura. Stan paliwa - cały czas mi się świeci rezerwa zaraz po przekręceniu kluczyka, a wskazówka jest cały czas na tym samym miejscu (jakoś na granicy rezerwy a pierwszej białej kreski), zalanie 15 litrów ON nic nie pomogło. Zastanawiam się czy w tym wszystkim to wina samego licznika czy może termostatu, pływaka. Przyznam że najbardziej zależy mi na zrobieniu stanu paliwa i wskaźnika temp. Prosił bym aby ktoś wytłumaczył mi jak dziecku od czego mam zacząć. Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a jakie masz zegary? VDO czy jaeger? Wykręć je i sprawdź jakiego kolpru jest tylna obudowa. Jeśli biała to jaeger, a jeśli czarna to VDO. zegary jaegera mają to do siebie, że w końcu padają i tak wariują. Najlepiej wtedy kupić używane VDO i wymienić. Nie ma z tym dużo roboty. Jest sporo informacji na forum jak to zrobić. Jak coś to służę pomocą, u siebie też to robiłem.

Ps. Jak wyjmiesz zegary to zrób fotę przodu i tyłu i wstaw tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wykręciłem w końcu te zegary. Zdjęcia w linkach.

http://zapodaj.net/29a68c054c8ad.jpg.html

http://zapodaj.net/0e1b6d186ad61.jpg.html

Chciałem zapytać jeszcze czy nie da się tego jakoś ustawić ? Czy od razu kupować te używane VDO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tak się dzieje to padł prawdopodobnie procesor. Najlepiej od razu wymień na vdo i od razu z pełnym fisem. Będziesz też potrzebował kabelek do kodowania kluczyków, wystarczy najzwyklejszy. Możesz kupić licznik od anglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak byś znalazł od diesla, ale jak znajdziesz od benzyny za dobre pieniądze ze sprawnym fisem to bierz. Dochodzi wtedy kwestia przekodowania na diesla, ewentualnie wymiana tarczy i wsadu licznika. Tarcze od jaegera nie pasują.

A, i szukaj z wmiare sprawnym fisem, bo pełno jest powypalanych (koszt wymiany chyba koło 300?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cos znajde to wstawie tu zeby sie upewnic czy bedzie pasowal. A jezeli chodzi o to przekodowanie kluczyka to mozesz powiedziec dokladniej o co chodzi ? I nie wiem nawet co to za kabel ma byc, nie moge nigdzie znalezc takiego. Sa jakies na allegro, ale tylko do Hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki kabelek jest potrzebny:

http://allegro.pl/kb1-kabel-interfejs-vag-com-vw-seat-audi-obd2-usb-i4572735863.html

plus oprogramowanie.

Gorzej jak masz immo3 i wtedy już nie pomogę. Ale to niech się mądrzejsi wypowiedzą jak to sprawdzić i co wtedy...może licznik ad a6 c5?

Pisz, pomożemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ofertę, licznika z full fisem z A4 B5 2.5 TDI V6 w automacie z 98r. Będzie pasował jako zamiennik zamiast mojego jeagera ? Przypominam, że mam manualna skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, postaram się znaleźć ten z cyfrowym zegarkiem, chociaż takich jest najmniej ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz aktualnie pół fisa to te powinny być ok

http://olx.pl/oferta/licznik-audi-a4-b5-1-6-benzyna-po-lifcie-CID5-IDeRvAt.html

Trzeba by tylko zmienić tarcze i przerobić wsad pod tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam pół fisa. A tak szczerze to nie za dużo roboty z wymianą tych tarcz i wsadem pod tdi ? Może już lepiej znajdę jakieś zegary z tdi, zaraz jakieś wstawie znalazłem pare. Ewentualnie jest stronka http://naprawalicznikow.pl/ale podejrzewam że w moim liczniku padł procesor więc chyba średnio się opłaca bawić w naprawy.


http://allegro.pl/biale-liczniki-zegary-audi-a4-b5-2-5-tdi-lift-i5748425108.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=5424577103

http://allegro.pl/show_item.php?item=6136916672

http://allegro.pl/show_item.php?item=6108213435

Znalazłem takie, przyznam trochę drogo dla mnie, ale te liczniki z tdi z cyfrowym zegarkiem po takich cenach 'chodzą'. Dużo jest anglików, są tańsze - może by tak kupić anglika i podmienić tarczę na europejskie ?


No ewentualnie jeszcze z audi a6 c5 widziałem jeszcze pare konkretnych ogłoszeń. Przekłada się tak samo licznik z A6 jak z audi A4 czy są jakieś większe problemy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten to Jaeger akurat

http://allegro.pl/show_item.php?item=6136916672

Nie naprawiaj jaegera nie opłaca się.

Kupując Anglika, przekładając tarcze i tak musisz zmienić wsad żeby nie przeklamywalo predkosci.

Z a6 pasują ale i tak trzeba przerabiać wsad żeby prawidłowo pokazywalo poziom paliwa, trzeba również wlutować potencjometr regulacji podswietlenia oraz nie da rady zrobić żeby pokazywalo otwarte drzwi.

Jak chcesz się bawić z pełnym fisem to najlepiej ten z pierwszego linku.


Tak mam pół fisa. A tak szczerze to nie za dużo roboty z wymianą tych tarcz i wsadem pod tdi ?

Dla mnie kilka minut roboty...

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie te 1/2 fis i pełny fis są w podobnych cenach to czemu miał bym sobie nie kupić już pełnego ;p Skoro mówisz Fazii, że ten z pierwszego linku najlepszy to chyba zamawiam. Tylko jeszcze pytanie - czy ja dam rade go zamontować do audi u siebie w domu ewentualnie z waszą pomocą ?


Aa i jeszcze jedno, zrobi mi to jakąś różnice czy full fis czy 1/2 fis skoro i tak nie mam żadnych przełączników przy kierunkowskazie ani przy rączce od spryskiwaczy ? Czym będę przełączał pomiędzy opcjami w liczniku.

Wstawiam jeszcze zdjęcie mojego aktualnego licznika na wszelki wypadek - http://www.fotosik.pl/zdjecie/02343beddb77792d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, żebyś nie trafił na taki z wypalonym fisem, a większość jest właśnie takich. Do tego te białe tarcze ;) i cena kosmiczna jak za niewiadomą.

Ppsiadasz kabel vag? Jeśli tak to sobie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie kupuje jeszcze tego białego póki co, poszukam jeszcze i będę wstawiał. Kabel sobie kupię.

A co z tymi przełącznikami w opcjach fis-u ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz manetke wycieraczek zmienić i podłączyć ją odpowiednio do szarej kostki licznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie Panowie na ten licznik. Tarcze przełożył bym sobie ze swojego starego licznika. Tylko trzeba by zmienić wsad na tdi i na europejski prędkościomierz o czym nie mam zielonego pojęcia. Bawić się w takie rzeczy ?

http://allegro.pl/licznik-audi-a4-b5-lift-polfis-tdi-idealny-1999rok-i6133405446.html#thumb/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze z jaegera do końca nie pasują pod vdo. Na upartego upchniesz je ale druciarsko będzie to wyglądać


To są już tdi więc do zmiany tylko tarcza i przerobienie wsadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...