DareQ Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 Witam, Niedawno chciałem sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów, ponieważ przy niższych temperaturach pojawia się problem z wrzuceniem 1 i 2 biegu. Wg dokumentacji należy odkręcić śrubę -B- otworu wlewowego i np. zagiętym drutem sprawdzić poziom oleju: Na żywo wyglądało to mniej więcej tak (mam nadzieje, że to ta śruba :gwizdanie:): Wyobrażałem sobie to tak, że po wykręceniu śruby będzie krawędź gdzie za pomocą kawałka zagiętego druta sprawdzę stan oleju. Po odkręceniu okazało się, że jest to śruba z długim trzpieniem i nie za bardzo jest co zmierzyć. Trzpień jest dość długi i dodatkowo wciska coś w skrzyni biegów (coś sprężystego). 1. Czy odkręciłem właściwą śrubę? 2. Jeżeli tak: jak sprawdzić stan oleju? trzpień jest dość długi więc nic w kształcie litery L tam nie wejdzie.... Ktoś przerabiał ten temat? AWX więc skrzynia 5-biegowa, oznaczenie FEC
rikardo Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 Wymieniałem olej już w dwóch skrzyniach ale korek zaznaczony literą B nie wygląda tak jak na twoim zdjęciu, nie miał on żadnego trzpienia i był na klucz imbus w rozmiarze 17 lub 18 dokładnie teraz tego nie pamiętam. Nie wiem jak w twojej skrzyni ale korek w tych w których wymieniałem olej znajdował się na wysokości przegubu wewnętrznego z lewej strony skrzyni biegów.
DareQ Opublikowano 16 Września 2008 Autor Opublikowano 16 Września 2008 znajdował się na wysokości przegubu wewnętrznego z lewej strony skrzyni biegów. lewa strona stojac do auta przodem czy od spodu na kanale bedac skierowanym w kierunku jazdy ?
rikardo Opublikowano 16 Września 2008 Opublikowano 16 Września 2008 Lewa czyli od strony kierowcy, jak będziesz stał w kanale patrząc w kierunku przodu również po lewej.
DareQ Opublikowano 17 Września 2008 Autor Opublikowano 17 Września 2008 Dzieki za odpowiedz. W takim razie odkrecilem nie to co trzeba (moze ktos wie co )
plotik Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 podepnę się do tematu i mam pytanko Ile oleju wchodzi do 6 biegowej skrzyni? Ostatnio byłem w serwisie ,podałem nr vin , pracownik szukał po kompie i nie był w stanie odpowiedzieć na takie pytanie. Czy wymieniać na oryginalny olej ze znaczkiem , czy dobry będzie każdy inny syntetyk o klasie 75W90?
rikardo Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Jakie masz oznaczenie skrzyni biegów? Jak byś to podał to można sprawdzić w bazie ETKA. Co do wymiany oryginalny czy każdy inny o identycznej klasie trudno mi sugerować. Osoba która zwróciła mi uwagę na ten temat poleciła mi wymienić tylko i wyłącznie na oryginalny olej. Myślę, że wiedział co mówi ponieważ pracował trochę w niemieckim serwisie. Po wymianie nie miałem, żadnych problemów ze skrzynią a czytałem na forum, że po wymianie oleju zaczęły być problemy ze skrzynią z tym, że był wlewany olej nie oryginalny.
plotik Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Jakie masz oznaczenie skrzyni biegów? Z wklejki wynika ,że to typ HCF
rikardo Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 ETKA nie podaje twojego typu skrzyni przy pozycjach dot. oleju przekładniowego. W wykazie typów skrzyń HCF występuje w jednej poz. razem z typem FYA a poniżej już wyszczególniona jest indywidualnie. Natomiast w pozycjach dotyczących oleju przekładniowego jest podany typ FYA do którego ETKA podaje 3,0 ltr. o oznaczeniu G052911A2.
plotik Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 To już wiem czemu koleś w serwisie drapał się po głowie szukając ilości oleju. Dzięki za info litr takiego oleju w serwisie kosztuje 92zł , nieźle się cenią
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się