Skocz do zawartości
IGNOROWANY

błąd 523 , 1028 , n18!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie na wstępie chciałem opisać powyższe błędy żeby nie trzeba było szukać specjalnie ( nie każdy zna na pamięć )
523-czujnik temperatury powietrza dolotowego

1028 - wiatrak tylnego aparatu wyparnego v 20

n18- EGR

Otóż kupiłem owy samochód można powiedzieć od " znajomego " za marne pieniądze ( do odratowania) z udokumentowaną regeneracją pompy wtryskowej vp44 i wymiany rozrządu. Dlatego się skusiłem. W autku były zapieczone m.in kierownice spalin i spaprany rozrusznik. Usterki naprawione. Turbawka została przeze mnie wyczyszczona , wymyta , wszędzie pozakładane nowe uszczelki, egr wyczyszczony dość luźno chodził nawet sprawdzając ustami :lol: Moc powróciła , lecz d*py nie urywa szczerze . Po odczytaniu błędów vagiem wyszły powyższe błędy. Czy błąd egr-a jest jednoznaczny z jego wymianą na nowy ? stary nie miał nieszczelności , chodził dość lekko. audik pusci jedynie dymka jak sie go przypałuje przy zmianie biegu np. drugi błąd ( w kolejnosci jak powyzej) w ogole nie daje mi do myślenia co to jest ( nic nie znalazlem w necie ) a pierwszy może sygnalizować jeszcze jakies braki mocy ? ( demontaz jest dosc czasochłonny) Autko chodzi równo i dość cicho. pomocy ! powoli juz mi sie odechciewa tego silnika ! chodz jest mega elastyczny i wygodny. wg. karty pojazdu silnik ma 180KM ale nie wiem czy to nie pomyłka jakaś na tle czasu.

Up ! 02.09.2014
błąd nr 523 wyeliminowany. Pomogło wyjęcie , przeczyszczenie wtyczki jak i czujnika i przedmuchanie kompresorem. zostały jeszcze 2 :)

Up! 03.09.2014

Dzisiaj z rana na zimnym silniku gdy jechalem spokojnie 100 km/h na 6 biegu w kierunku swojego domu złapał chyba notlaufa (?) momentalnie zamuliło go do 80km/h za 4 sek moc wrocila .... Dodam j/w że kierownice spalin zostały dokładnie wyczyszczone a bierznia w turbinie wyszlifowana papierem wodnym na tafli szkła... czy to znak że turbina juz sie konczy ? ( miala lekki luz na wirniku )

Edytowane przez weesoly
Opublikowano

Witam,jakie błędy powracają??

Dodatkowo cały dolot do sprawdzenia,możliwe że jakaś rurka się obsunęła z mocowania lub coś takiego(np uszczelki puszczają) i to może powodować słabą moc jak i kopcenie :wink:rentgen całego dolotu, osobiście po małych kosztach proponowałbym przeczyścić cały dolot i przy okazji sprawdzić odmę w jakim jest stanie(sykanie korka na odpalonym silniku znaczy jej wymianę)

Pozdrawiam Krzysiek

Opublikowano (edytowane)

Dzięki że ktoś się odezwał w końcu :)

Po odkręceniu korka oleju na włączonym aucie nie syczy :)Egr zaślepiłem. wszystkie wężyki ciśnieniowe sprawdzone - jest ok. kolektor ssący wyczyszczony łącznie z klapą zawirowań - wszystko ok. Grucha wyregulowana , turbo ładnie ciągnie. Jak będzie lepsza pogoda sciągne zderzak i sprawdze intercoolery wraz z wężami na nich. Jeszcze raz dodam że turbo jest wyczyszczone i złożone na pewno na 100% dobrze. Zdarza mi się czasem notlauf na 5 i 6 biegu a raczej nie wedle uznania samochodu. Pozostaje mi sprawdzić jeszcze intercoolery. Aa i zauwazylem coś dzisiaj. Na luzie gdy jest rozgrzany nacisne mu gaz do dechy podejdzie do czerwonej lini i trzyma tak z 1.5 sek zamiast opasc od razu. Moze wskazuje to na usterke gruszki turba ?

Edytowane przez weesoly
Opublikowano

Po pierwsze nie bądź inny i miej pełny profil :P

Tak do tematu:

Logi na rozgrzanym silniku statyczne:000;003 plus bs;004 plus bs;008;011 plus bs i dynamiczne 003;008;010;011

Zaślepiać EGR nie wiem czy do końca dobry pomysł w 2.5 TDI ale wedle uznania :wink:

Chyba że ktoś inny ma pomysł na Twój problem :D

Pozdrawiam Krzysiek

Opublikowano

Witam raz jeszcze. Czy byłby ktoś tak miły i z okolic śląska zamieniłby się ze mną na chwilkę przepływką ?? 2.5 TDI . 1 jazda i wiedziałbym na czym stoję . Mam nową i daje prawidłową niby dawke , a gdy odepne wtyczke autko chodzi lepiej ! Dla miłego kogoś czteropaczek bądź co tam chce xD

Opublikowano

Na odpiętej przepływce zawsze będzie lepiej bo ECU myśli że silnik ma za dużo powietrza więc będzie dawał dawkę zwiekszoną :) co za tym idzie auto ma kopa :decayed:


Logi 003 plus bs i dyn.dadzą jasną odpowiedz co jest z Twoją przepływką :wink:

Opublikowano

Pany ! Problem okazał się błachy ... We wtyczce od przepływomierza cofał się jeden PIN do tyłu , i nie stykał . Komputer nie widział błędów ale wartości nie były takie jak trzeba. Zostawiam Boscha dla siebie , a drugi przepływomierz mam na sprzedaż - nowy założony raz do auta firmy Pierburg który działa dokładnie tak samo jak bosch

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...