weesoly Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) Panowie na wstępie chciałem opisać powyższe błędy żeby nie trzeba było szukać specjalnie ( nie każdy zna na pamięć ) 523-czujnik temperatury powietrza dolotowego 1028 - wiatrak tylnego aparatu wyparnego v 20 n18- EGR Otóż kupiłem owy samochód można powiedzieć od " znajomego " za marne pieniądze ( do odratowania) z udokumentowaną regeneracją pompy wtryskowej vp44 i wymiany rozrządu. Dlatego się skusiłem. W autku były zapieczone m.in kierownice spalin i spaprany rozrusznik. Usterki naprawione. Turbawka została przeze mnie wyczyszczona , wymyta , wszędzie pozakładane nowe uszczelki, egr wyczyszczony dość luźno chodził nawet sprawdzając ustami Moc powróciła , lecz d*py nie urywa szczerze . Po odczytaniu błędów vagiem wyszły powyższe błędy. Czy błąd egr-a jest jednoznaczny z jego wymianą na nowy ? stary nie miał nieszczelności , chodził dość lekko. audik pusci jedynie dymka jak sie go przypałuje przy zmianie biegu np. drugi błąd ( w kolejnosci jak powyzej) w ogole nie daje mi do myślenia co to jest ( nic nie znalazlem w necie ) a pierwszy może sygnalizować jeszcze jakies braki mocy ? ( demontaz jest dosc czasochłonny) Autko chodzi równo i dość cicho. pomocy ! powoli juz mi sie odechciewa tego silnika ! chodz jest mega elastyczny i wygodny. wg. karty pojazdu silnik ma 180KM ale nie wiem czy to nie pomyłka jakaś na tle czasu. Up ! 02.09.2014błąd nr 523 wyeliminowany. Pomogło wyjęcie , przeczyszczenie wtyczki jak i czujnika i przedmuchanie kompresorem. zostały jeszcze 2 Up! 03.09.2014 Dzisiaj z rana na zimnym silniku gdy jechalem spokojnie 100 km/h na 6 biegu w kierunku swojego domu złapał chyba notlaufa (?) momentalnie zamuliło go do 80km/h za 4 sek moc wrocila .... Dodam j/w że kierownice spalin zostały dokładnie wyczyszczone a bierznia w turbinie wyszlifowana papierem wodnym na tafli szkła... czy to znak że turbina juz sie konczy ? ( miala lekki luz na wirniku ) Edytowane 3 Września 2014 przez weesoly
KrzysiekA4 Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 Witam,jakie błędy powracają?? Dodatkowo cały dolot do sprawdzenia,możliwe że jakaś rurka się obsunęła z mocowania lub coś takiego(np uszczelki puszczają) i to może powodować słabą moc jak i kopcenie rentgen całego dolotu, osobiście po małych kosztach proponowałbym przeczyścić cały dolot i przy okazji sprawdzić odmę w jakim jest stanie(sykanie korka na odpalonym silniku znaczy jej wymianę) Pozdrawiam Krzysiek
weesoly Opublikowano 12 Września 2014 Autor Opublikowano 12 Września 2014 (edytowane) Dzięki że ktoś się odezwał w końcu Po odkręceniu korka oleju na włączonym aucie nie syczy :)Egr zaślepiłem. wszystkie wężyki ciśnieniowe sprawdzone - jest ok. kolektor ssący wyczyszczony łącznie z klapą zawirowań - wszystko ok. Grucha wyregulowana , turbo ładnie ciągnie. Jak będzie lepsza pogoda sciągne zderzak i sprawdze intercoolery wraz z wężami na nich. Jeszcze raz dodam że turbo jest wyczyszczone i złożone na pewno na 100% dobrze. Zdarza mi się czasem notlauf na 5 i 6 biegu a raczej nie wedle uznania samochodu. Pozostaje mi sprawdzić jeszcze intercoolery. Aa i zauwazylem coś dzisiaj. Na luzie gdy jest rozgrzany nacisne mu gaz do dechy podejdzie do czerwonej lini i trzyma tak z 1.5 sek zamiast opasc od razu. Moze wskazuje to na usterke gruszki turba ? Edytowane 12 Września 2014 przez weesoly
KrzysiekA4 Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 Po pierwsze nie bądź inny i miej pełny profil Tak do tematu: Logi na rozgrzanym silniku statyczne:000;003 plus bs;004 plus bs;008;011 plus bs i dynamiczne 003;008;010;011 Zaślepiać EGR nie wiem czy do końca dobry pomysł w 2.5 TDI ale wedle uznania Chyba że ktoś inny ma pomysł na Twój problem Pozdrawiam Krzysiek
weesoly Opublikowano 16 Września 2014 Autor Opublikowano 16 Września 2014 Witam raz jeszcze. Czy byłby ktoś tak miły i z okolic śląska zamieniłby się ze mną na chwilkę przepływką ?? 2.5 TDI . 1 jazda i wiedziałbym na czym stoję . Mam nową i daje prawidłową niby dawke , a gdy odepne wtyczke autko chodzi lepiej ! Dla miłego kogoś czteropaczek bądź co tam chce xD
KrzysiekA4 Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 Na odpiętej przepływce zawsze będzie lepiej bo ECU myśli że silnik ma za dużo powietrza więc będzie dawał dawkę zwiekszoną co za tym idzie auto ma kopa Logi 003 plus bs i dyn.dadzą jasną odpowiedz co jest z Twoją przepływką
weesoly Opublikowano 17 Września 2014 Autor Opublikowano 17 Września 2014 Pany ! Problem okazał się błachy ... We wtyczce od przepływomierza cofał się jeden PIN do tyłu , i nie stykał . Komputer nie widział błędów ale wartości nie były takie jak trzeba. Zostawiam Boscha dla siebie , a drugi przepływomierz mam na sprzedaż - nowy założony raz do auta firmy Pierburg który działa dokładnie tak samo jak bosch
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się